Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علیرضا مرودشتی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 268 گردشگر خارجی از آمریکا، آلمان، کشمیر، بوسنی، استرالیا، ایتالیا و لبنان امسال از بیت تاریخی امام راحل در خمین دیدن کردند.
وی اظهارکرد: شماربازید کنندگان داخلی و خارجی از این اثر تاریخی نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب 25 و 18 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرموسسه حفظ ، تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره ) خمین علت افزایش بازدید کنندگان را برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، مسابقات ورزشی بین المللی نظیر شطرنج عنوان کرد و افزود: مجتمع فرهنگی و هنری بیت تاریخی امامراحل در خمین میزبان همایش ها و مسابقات شهرستانی، استانی، ملی و بین المللی شده است.
حجت الاسلام مرودشتی افزود: ضمن این که به مناسبت های مختلف محافل انس با قرآن کریم در حسینیه این مجتمع برگزار می شود.
مدیر موسسه حفظ، تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در خمین گفت: در این مدت حدود 100 هزار جلد کتاب، بیش از 10 هزار سی دی، بروشور به منظور شناخت جایگاه، سبک زندگی و دیدگاه های حضرت امام در قالب بسته های فرهنگی به بازدید کنندگان اهدا شده است.
بیت تاریخی امام خمینی( ره ) عمارتی چهار هسته ای است که چهار حیاط دارد، اما بر خلاف معماری خانه های سنتی ایرانی، هیچ کدام از حیاط ها نقش مرکزی ندارد.
این بیت تاریخی در محله سه پل شهر خمین و در شمال رودخانه این شهر حدود 200 سال پیش ساخته و این عمارت به شماره ‎ 1746در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.
سنگ نگاره های تیمره، کبوترخانه ها، دستکدهای زیر زمینی، قلعه های تدافعی، قلعه سالار محتشم، بیت تاریخی، تیمچه بازار، مسجد جامع و 24 بقاع متبرکه ازمهمترین آثار تاریخی خمین است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۱۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)

دریافت 12 MB کد خبر 6097976

دیگر خبرها

  • روش تربیتی امام خمینی(ره) و نقطه اوج حکومت مهدوی
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند
  • ۴۰۰۰ زائر از کردستان به حرم امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند
  • نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)
  • اینجا آثار تاریخی را با زباله تزئین می‌کنند!
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است