Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از توافق با بهزیستی برای ساماندهی مهدهای کودک و پیش دبستانی ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضوان حکیم زاده در جلسه با رئیس سازمان بهزیستی اظهار کرد: در آخرین جلسه با بهزیستی مقرر شد که شاخص‌ها و استانداردهای مناسب برای مدیریت مهد کودک ها و پیش دبستانی ها تعیین شود تا کودکان بیشتری به ویژه در مناطق روستایی و عشایری بتوانند از خدمات آموزش و پرورش و بهزیستی بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان این که مدیریت هماهنگ درباره مهد کودک ها و پیش دبستانی ها صورت می گیرد، اظهار کرد: از همه امکانات دو دستگاه استفاده  می شود و با همکاری یکدیگر خدمات بیشتری در دسترس کودکان به ویژه در مناطق روستایی و عشایری قرار خواهد گرفت.

حکیم زاده بیان کرد: بر اساس قانون، وزارت آموزش و پرورش باید در زمینه تعیین استانداردها و شاخص‌ها در دوره پیش دبستانی اقدام کند و بهزیستی از شاخص‌های تعیین شده حمایت خواهد کرد.

وی با تاکید بر این که مجری تعیین شاخص در دوره پیش دبستانی آموزش و پرورش است، اضافه کرد: مقررات ارائه شده از سوی آموزش و پرورش از این پس مبنای کار دو دستگاه خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از تدوین تفاهم نامه همکاری به منظور سامان‌دهی مهدهای کودک و پیش دبستانی خبرداد و گفت: پیش نویس تفاهم نامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی در حال نهایی شدن است.

حکیم زاده گفت: بر اساس آنچه قانون مشخص کرده مجوز مهدهای کودک توسط سازمان بهزیستی و مجوز پیش دبستانی ها توسط آموزش و پرورش صادر می‌شود اما استانداردها و شاخص ها برای هر دو دوره با همکاری دو دستگاه تعیین خواهد شد و آموزش و پرورش از تجارب سازمان بهزیستی در دوره پیش دبستانی نیز استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم شاخص ها و استانداردها را با همکاری سازمان بهزیستی به پیش ببریم تا مهدهای کودک و پیش دبستانی ها از بلاتکلیفی خارج شوند و شرایط بهتری برای کودکان مهد کودک ها و پیش دبستانی ها فراهم شده و تعداد بیشتری زیر پوشش قرار گیرند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۱۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان اصلاح می‌شود

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه درباره صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در صندوق ذخیره که مجموعه‌ای از مسائل و مشکلات است با کمک سازمان بازرسی، اساسنامه را اصلاح خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: صحرایی: آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد

وی افزود: اشکال صندوق ذخیره فرهنگیان از اساسنامه آن است که یک اساسنامه‌ای به‌اصطلاح شترگاوپلنگ است و سازمان بازرسی هم این موضوع را تأیید کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هم‌اکنون تیمی از سازمان بازرسی در صندوق ذخیره فرهنگیان مستقر شده است که تاکنون سابقه نداشته است، 27 سال از عمر صندوق ذخیره فرهنگیان می‌گذرد و چون خصوصی تلقی می‌شد، سازمان بازرسی به آن ورود نکرده است‌.

صحرایی گفت: از سازمان بازرسی خواستم به صندوق ذخیره فرهنگیان ورود کند تا به‌خوبی اداره شود.

وی بیان کرد: بعد از گفتگوی طولانی با سازمان بازرسی، حکمی را به برنامه هفتم توسعه اضافه کردیم تا اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان تصویب و سرمایه آن برای شفاف شدن بورسی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229902 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • مشکلات رفتاری کودکان ۳ تا ۵ ساله را چگونه بر طرف کنیم؟
  • مافیای کنکور برای آموزش و پرورش تعیین تکلیف می‌کرد
  • صحرایی: اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان اصلاح می‌شود
  • ورود سازمان بازرسی به صندوق ذخیره بعد از ۲۷ سال!
  • وعده‌های مالیاتی برای رام کردن اسب سرکش اجاره‌بها
  • فرمول جدید تعیین سقف اجاره‌بها
  • کف و سقف قیمت مسکن و اجاره تعیین می‌شود
  • خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • خبرهای خوش برای معلمان/ یاباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه