Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: صیانت و حفاظت از خاک به توسل جستن و بکارگیری فناوری ژنتیک در امور کشاورزی امکان پذیر است به عبارتی این عمل منجر بهره مندی صحیح خاک و تولید عمده محصولات می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیمحمد مرادی روز سشنبه در اولین همایش استانی روز جهانی خاک که با حضور رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب و کشور که در دانشگاه کردستان برگزار شد، افزود: حفاظت و پاسداشت طبیعت در گرو نگه داری و صیانت از از سه مقوله آب و خاک و هواست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی، بهره وری فراتر از نیاز را در تمامی جنبه ها مورد توجه قرار داد و گفت: امروزه شاهد بهره مندی بیش از پیش از منابع طبیعی در کشور هستیم که این امر زیان و خسرانی اجتناب ناپذیر را به همراه دارد در حالی که باید حد و انداره و روشی معقولانه را در پیش بگیریم.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی به نقش حیاتی خاک در بقای زندگی اشاره کرد و گفت: با اینکه چرخه تهیه خاک مفید در طی هزار سال تشکیل و تکمیل می‌شود اما با استفاده بی رویه از این پتانسیل منجر به فرسایش و کوتاهی عمر خاک می شویم.

مرادی به خاک و زمین های کشاورزی حاصلخیز دشت های قروه و دهگلان اشاره کرد و گفت: زمین های حاصلخیز این مناطق عمق ۴.۵ متر را در بر می‌گیرد که در قیاس با میانگین کشوری که ۸۰ سانتی متر است بیانگر تداوم حیات خاک در این نقاط دارد و تداوم این حیات مشروط به دستیابی به فناوری ژنتیک است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرارگیری کشور در اقلیم خشک و نیمه خشک، افزود: با اینکه سالیانه ۵۰ میلیارد متر مکعب آب در کشور تولید می شود که ۳۰ میلیارد متر مکعب آن به خوزستان و ۱۲.۵ میلیارد متر مکعب سهم آب لرستان نیز به این شهر واگذار می شود که بیانگر تبعیض در تقسیم آب میان استان هاست.

 

 

 

 

 

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۱۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سعید پاشازاده با بیان اینکه ۶۰۸ روستا در ارومیه وجود دارد گفت: از این تعداد۴۵۸ روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند.

وی افزود:در این تعداد روستاها ۲۸۷ هزار و ۴۴۶ جمعیت از آب شرب سالم استفاده می کنند.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
  • بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم
  • بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد
  • بابک زنجانی آزاد هم می‌شود؟/ توضیحات وکیل
  • کوهپایه زاده: بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی