Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-05@20:47:33 GMT

با این دو روش چای سبز دم کنید

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۷۲۴۱۰

با این دو روش چای سبز دم کنید

رکنا:برای دم کردن سبز روش های متفاوتی وجود دارد اما این دو روش معرفی شده بهترین راهکار است.

چای سبز را درون یک فنجان یا قوری شیشه‌ای بریزید و بعد آب جوش مورد نیاز را به آن اضافه کنید. بعضی از افراد به این شیوه علاقه ندارند، چون درنهایت مقداری از برگ‌های چای سبز زیر دندان می‌آیند.برای این‌که چای سبز دم کنید، ابتدا باید مواد اولیه را تهیه کرده باشید که البته کار کاملا ساده و واضحی است: - ۲ قاشق چای‌خوری از چای سبز برای هر نفر - یک فنجان آب جوش برای هر نفر حال در ادامه با ۳ شیوه رایج برای دم کردن چای سبز آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دم کردن چای سبز در فنجان یا قوری شیشه‌ای

این شیوه، رایج‌ترین شیوه دم کردن چای سبز در چین است. برای این کار فقط باید چای سبز را درون یک فنجان یا قوری شیشه‌ای بریزید و بعد آب جوش مورد نیاز را به آن اضافه کنید. بعضی از افراد به این شیوه علاقه ندارند، چون در نهایت مقداری از برگ‌های چای سبز زیر دندان می‌آیند. مراحل این شیوه دم کردن چای سبز به ترتیب زیر هستند: - ۲ قاشق چای‌خوری از چای سبز برای هر نفر درون یک فنجان یا قوری شیشه‌ای بریزید. افزایش میزان چای سبز، غلظت و تلخی آن را افزایش می‌دهد و این مساله تا حدودی به ذائقه شخصی افراد بستگی دارد. - آب جوش مورد نیاز را درون فنجان یا قوری شیشه‌ای بریزید و بگذارید که برگ‌های چای سبز همگی کاملا خیس شوند و در آب جوش فرو بروند. اضافه کردن آب جوش در این مرحله باید حدود یک‌چهارم از کل آبی باشد که در نظر گرفته‌اید. - کمی فنجان یا قوری را بچرخانید تا مطمئن شوید که همه برگ‌های چای سبز، آب جوش را جذب کرده‌اند. بعد حدود یک تا ۳ دقیقه صبر کنید. - حالا باقی آب جوش را به ظرف‌تان اضافه کنید و ۲ دقیقه منتظر بمانید. بعد از این مدت می‌توانید چای را سِرو کنید.

دم کردن چای سبز به شیوه سنتی

در این شیوه از قوری‌های چینی برای دم کردن چای سبز استفاده می‌شود. ویژگی این شیوه، این است که تمام عطر و طعم برگ‌های چای سبز را به ‌خوبی پخش می‌کند و به دهان انتقال می‌دهد. مراحل این شیوه دم کردن چای سبز به ترتیب زیر هستند: - حدود ۲ قاشق چای‌خوری از چای سبز را درون محفظه فلزی و شیاردار درون قوری بریزید. این‌جا هم می‌توانید میزان چای سبز را براساس غلظت و تلخی مورد نظر اضافه کنید. - بعد آب جوش مورد نیاز را (یک فنجان برای هر نفر) درون قوری بریزید. - بعد مطمئن شوید که همه برگ‌های چای سبز به‌ خوبی در آب جوش فرو رفته‌اند. - در ادامه باید حدود ۱ دقیقه صبر کنید و بعد چای سبز را درون فنجان شیشه‌ای سِرو کنید. البته اگر بیشتر منتظر بمانید، چای سبز غلیظ‌تر و تلخ‌تری به دست خواهید آورد.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۲۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز پخت سیرابی به شیوه زوج غارنشین افغانی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز پخت یک غذای خوشمزه با یک کیلوگرم سنگدان مرغ (فیلم) طرز پخت مرغ و اردک محلی در روستا (فیلم) طرز پخت سنتی و جالب آبگوشت مرغ (فیلم)

دیگر خبرها

  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شیوه درست کردن نیمروی بدون روغن + فیلم
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فیلمی از شیوه انتقال آذوقه به عشایر محاصره شده در سیل
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خلاقیت در شیوه‌های آموزشی در کلاس درس یک معلم قمی
  • عکسی نایاب از شیوه حمل و نقل جنازه مردم در دوره قاجار
  • تصویری نایاب از شیوه حمل جنازه در دوره قاجار + عکس
  • طرز پخت سیرابی به شیوه زوج غارنشین افغانی (فیلم)
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳