Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

مسابقات بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا هر ساله در اسفند ماه برگزار می‌شود و طبق اعلام پریچهره، سرپرست فدراسیون و بر اساس نامه کنفدراسیون غرب آسیا این رقابت‌ها امسال قرار است در شهر بغداد پایتخت برگزار شود.

تاریخ برگزاری این رقابت‌ها اواسط اسفنده ماه در نظر گرفته شده است.

پتروشیمی بندرامام به عنوان قهرمان ایران و نفت آبادان دیگر نماینده ایران محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۲۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

تیم بسکتبال شهرداری گرگان که موفق شده است با کسب ۸ برد متوالی و به عنوان تنها تیم بدون باخت، راهی فینال لیگ منطقه‌ای غرب آسیا شود، امشب (پنج‌شنبه - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین بازی خود در فینال این رقابت‌ها را مقابل تیم الریاضی لبنان برگزار می‌کند.

شاگردان مصطفی هاشمی، اما در سری فینال این مسابقات که از فردا آغاز می‌شود، شرایط کاملا متفاوتی با مراحل گروهی و نیمه‌نهایی این مسابقات دارند. فینالی که آن را باید مقابل تیم الریاضی لبنان، قهرمان فصل گذشته این مسابقات برگزار کنند. 

 

ترکیب متفاوت شهرداری نسبت به فصل قبل

الریاضی لبنان به عنوان قهرمان فصل قبل این مسابقات، امسال نیز توانست به فینال برسد و حریف شهرداری گرگان شود. البته برخلاف فصل گذشته، شهرداری گرگان با ترکیب و نتایجی کاملا متفاوت، به عنوان نخستین تیم به فینال رسید تا حتی فیبا، نماینده ایران را اصلی‌ترین شانس برای کسب عنوان قهرمانی بداند.

نماینده ایران با کسب ۸ برد متوالی و بدون باخت، به عنوان تنها تیم بدون شکست این لیگ در فینال حضور دارد و نسبت به فصل قبل، ترکیب کاملا متفاوتی هم دارد؛ اتفاقی که در ترکیب الریاضی خیلی رخ نداده و آنها تن‌ها بازیکنان خارجی خود را تغییر داده‌اند.

برخلاف فصل قبل که ستارگانی، چون محمد جمشیدی، بهنام یخچالی، و پری پتی ترکیب گرگانی‌ها را تشکیل داده بودند، دراین فصل، اما اصلی‌ترین ستاره‌های تیم هاشمی نفراتی، چون سینا واحدی، ارسلان کاظمی، ویل چری و نرول پله بودند که البته در اتفاقی دور از انتظار، پله از جمع عقاب‌های ایرانی جدا شد.

 

تقویت الریاضی با سنتر تیم ملی استرالیا 

لبنانی‌های که حریف دیرینه ایران در بسکتبال آسیا به شمار می‌روند؛ «تان میکر» سنتر تیم ملی استرالیا را به خدمت گرفتند تا همانند فینال فصل قبل مقابل نماینده ایران به پیروزی رسیده و از عنوان قهرمانی خود در این رقابت‌ها دفاع کنند.

بازیکنی که حتی با وجود عدم درخشش خیلی زیاد در بازی سوم نیمه‌نهایی الریاضی مقابل ساجس لبنان، زمینه‌های برتری این تیم را فراهم کرد تا آنها با برتری ۲ بر یک در این سری، بار دیگر در فینال این مسابقات حاضر شوند؛ ستاره تاثیرگذاری که قطعا باید مورد توجه برنامه‌های تاکتیکی نماینده ایران در سری فینال باشد.

 

دست خالی شهرداری و عدم صدور کارت بازی حدادی

یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان شهرداری گرگان در فصل جاری لیگ برتر ایران و حتی سوپر لیگ غرب آسیا، «نورول پله» سنتر آمریکایی این تیم بود که البته با پیراهن تیم ملی لبنان در میادین ملی دست به توپ می‌شود. 

این ستاره شهرداری پس از آن که تیم ملی لبنان را در مسابقات پنجره نخست انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۵ عربستان همراهی کرد، تصمیم خود برای جدایی از جمع عقاب‌های ایرانی را اعلام کرد و به همکاری خود با این تیم پایان داد که دلیل این اتفاق هم تاخیر در پرداخت حق و حقوق او، از طرف باشگاه ایرانی اعلام شد.

به این ترتیب شهرداری گرگان تصمیم گرفت که برای پر کردن این نقطه ضعف خود با سنتر صربستانی توافق کند که این اتفاق نیز رخ نداد. در نهایت با توجه به عدم جذب بازیکن خارجی، باشگاه شهرداری گرگان با حامد حدادی برای بازی در فینال غرب آسیا به توافق رسید که در اتفاقی عجیب، کارت بازی او از طرف وابا، فدراسیون بسکتبال غرب آسیا صادر نشد.

در شرایط کنونی مصطفی هاشمی یکی از اصلی‌ترین ستاره‌های خود را در اختیار ندارد و از داشتن یک بازیکن سنتر تخصصی نیز محروم است. با این شرایط باید منتظر ماند و دید که آیا نماینده ایران می‌تواند برخلاف فصل قبل، حریف لبنانی خود را شکست داده و در پایان این سری عنوان قهرمانی را ازآن خود کند یا خیر.

برنامه بازی‌های شهرداری گرگان و الریاضی لبنان در فینال سوپر لیگ غرب آسیا در لیگ منطقه‌ای غرب آسیا:
بازی اول)
الریاضی لبنان - شهرداری گرگان: پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت، ساعت ۲۰:۳۰ در بیروت
بازی دوم)
شهرداری گرگان - الریاضی لبنان: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت، ساعت ۲۱:۱۵ در تهران
بازی سوم)
الریاضی لبنان - شهرداری گرگان: چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، ساعت ۲۱:۴۵۰ در بیروت

دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها هم به صورت تک بازی، از ساعت ۲۱:۴۵ امشب (چهارشنبه - ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)، میان تیم‌های ساجس لبنان و الشرطه عراق به میزبانی سالن غزیر در لبنان برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی توپ و تور

دیگر خبرها

  • پایان کار دختران بیلیارد ایران در مسابقات قهرمانی آسیا
  • اعزام ملی پوش مازندرانی بوکس به مسابقات قهرمانی آسیا
  • اعزام ملی پوش ساروی بوکس ایران به مسابقات قهرمانی آسیا
  • کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • اسدآباد میزبان مینی بسکتبال انتخابی تیم ملی ۲۰۳۰
  • دختران تیم ملی هاکی برای قهرمانی آسیا آماده می‌شوند
  • اعزام شمشیربازان ایران به مسابقات زون آسیا و انتخابی المپیک
  • بانوی پاراتکواندوکار قمی در راه رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • اعزام دختران بیلیارد کشورمان به مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴