Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير رفاه از اختصاص رديف اعتبارات جديدي در لايحه بودجه خبر داد و گفت: با اين برنامه قرار است به سه لايه از جامعه 70 درصد حداقل دستمزد داده شود و در حقيقت مي‌خواهيم کف حمايت اجتماعي را افزايش دهيم.
به گزارش خبرنگار شهري و رفاهي خبرگزاري فارس، علي ربيعي در حاشيه افتتاح اولين سامانه رصد آسيب‌هاي اجتماعي که به طور هم‌زمان در 31 استان کشور رونمايي شد، گفت: بنا داريم با اين سامانه، آسيب‌هاي اجتماعي را به صورت کمي و کيفي در محدوده جغرافيايي رصد کنيم و اين کار زيربنايي پس از يک سال که به صورت پايلوت اجرا شد، در سراسر کشور راه‌اندازي مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در پاسخ به فارس در مورد بيشترين آسيب‌هاي اجتماعي در کشور گفت: در حال حاضر اعتياد بيشترين آسيب محسوب مي‌شود و بيشترين عامل آن، ناامني رواني است، آسيب‌هايي مانند عدم رضايت از زندگي که اين به طبقه پايين اجتماعي هم مربوط نمي‌شود، به عنوان مثال، طلاق به جاي اينکه در مناطق 16 تا 18 در پايتخت بيشتر باشد، مناطق 1ف 2 و 3 بيشترين آمار را دارد که شايد به دليل سبک زندگي و اتفاقات روزمره باشد.
ربيعي در مورد خط فقر در کشور گفت: اين يک مفهوم ذهني است و ممکن است فقر قابليتي در جامعه داشته باشيم، اين فقر يا درآمدي يا در منطقه‌اي بيشتر احساس شود، به گونه‌اي که به نظر بنده فقر شهري بي‌رحمانه‌تر از فقر روستايي است زيرا در آنجا زندگي‌ها با هم مقايسه مي‌شوند.
وي در پاسخ به فارس، در مورد عدد و رقم اين شاخص گفت: بايد کف زندگي را ببينيم و برنامه‌اي در بحث لايحه بودجه داريم که به سه لايه از مردم 70 درصد حداقل دستمزد داده شود.
وي تصريح کرد: در اين برنامه، مددجويان امداد و بهزيستي، پشت‌نوبتي‌هاي بهزيستي، زنان سرپرست خانوار که دچار فقر شده‌اند، آسيب‌ديدگان اجتماعي مانند به زندان رفتن اعضاي خانواده، بيماران صعب‌العلاج و روستاهايي که دچار آسيب هستند و حداقل‌بگيرهاي بيمه‌هاي اجتماعي شناسايي شده‌اند.
وزير رفاه در پاسخ به فارس، در مورد اين سه لايه که قرار است 70 درصد حداقل دستمزد را دريافت کنند، گفت: لايه پايين و کف جامعه آنهايي هستند که مانند سالمندان و معلولان، هميشه اين درآمد را بايد بگيرند، لايه دوم، افرادي هستند که به اندازه‌اي درآمد دارند اما حداقل را مي‌گيرند و لايه سوم، افرادي هستند که در ظرف يک سال تحت پوشش قرار مي گيرند، اما سپس توانمند شده و در طرح‌هاي اشتغال ما مي‌روند.
ربيعي گفت: با اين برنامه جديد، يارانه افراد قطع نمي‌شود، بلکه مي‌خواهيم کف حمايت اجتماعي را بالا ببريم.
وي با اشاره به برنامه جديدي با همکاري صندوق رفاه اميد ايرانيان گفت: همکاري با اين صندوق و عملکرد آن مانند سازمان هدفمند يارانه‌ها نيست، چرا که ما در بودجه پيشنهاد کرده‌ايم در اين صندوق غربالگري انجام شود، آزمون وسع مي‌گيريم، اين اطلاعات به پايگاه اطلاعات ايرانيان وصل مي‌شود.
وي در انتقاد به برنامه هدفمندي يارانه‌ها گفت: در واقع ما مي‌خواهيم به صورت هدفمند برنامه هدفمندي يارانه‌ها را اجرا کنيم، ما فقط تا الان دون مي‌پاشيديم و بسياري از اوقات فقر از بين نمي‌رفت.
ربيعي در پاسخ به سؤال ديگر فارس در مورد بار مالي اين برنامه گفت: 4 هزار ميليارد تومان براي وضع فعلي درنظر گرفته شده که اگر اين برنامه گسترش يابد 30 ميليون نفر را پوشش خواهيم داد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۲۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها

علیرضا انجلاسی گفت: براساس جزء ۲ بند الف تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مبنی بر پرداخت مستقیم به ذی نفع نهایی مقرر شده از فروردین‌مستمری مددجویان تحت پوشش از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شود.

وی با بیان اینکه پیش از این مستمری مددجویان توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شد، درباره مستمری مددجویان گفت: مستمری امسال مددجویان سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: با افزایش ۳۰ درصدی مستمری خانوارهای یک نفره ماهیانه (۹۹۳۷۲۰)، ۲ نفره (۱۴۱۹۶۰۰)، ۳ نفره (۱۹۷۸۴۴۰)، چهار نفره (۲۵۵۵۲۸۰) و خانواده پنج نفره و بالاتر (۳۱۲۳۱۲۰) تومان دریافت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی