Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام و جمعی از کارکنان این دبیرخانه با سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام دیدار کرد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز (5 دی) در این دیدار بابیان اینکه حدود 600 مسجد و حسینیه در استان ایلام وجود دارد، اظهار کرد: 295 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد روستایی و شهری استان فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، بابیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری به پایگاه‌های مهم فرهنگی، دینی و هنری در راستای جذب نسل جوان به مساجد تبدیل‌شده‌اند، ابراز کرد: کانون‌های مساجد در دورترین مناطق روستایی استان که سایر دستگاه‌های فرهنگی کمتر حضور دارد، فعالیت می‌کنند و با استقبال بسیار خوب جوانان و نوجوانان مواجه شده است.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، با اشاره به اینکه بیش از 43 هزار نفر هم‌اکنون عضو کانون‌های فرهنگی و هنری هستند، ابراز کرد: بیش از 75 درصد کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد مناطق روستایی فعالیت دارند که به جوانان و نوجوانان خدمات فرهنگی و هنری ارائه می‌دهند.

 

چراغی پور، بابیان اینکه کانون‌های مساجد نقش مهمی در راستای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارند، ابراز کرد: کتابخانه‌های مخزن دار دارای بیش از 5 هزار جلد کتاب، کتابخانه‌های باز، انجام فعالیت‌های دینی، فرهنگی و قرآنی، طرح تلاوت نور، خانه‌های نور، خانه‌های فرهنگ دیجیتال، اجرای دوره‌های آموزشی ازجمله فعالیت‌های کانون‌های مساجد است.

 

وی، در پایان بابیان اینکه کانون‌های مساجد امروز نقش مؤثری در جذب جوانان به مساجد دارند، خاطرنشان کرد: به اجرای طرح‌های کارآفرینی در مناطق روستایی با حضور اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری ازجمله فرش‌بافی، پرورش قارچ و پرورش مرغ ازجمله فعالیت‌های اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری در بحث توجه به اقتصاد مقاومتی است که در کنار فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح کانون‌ها اجرا می‌شود.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام، نیز در این دیدار، اظهار کرد: در چند سال اخیر شاهد برنامه‌های و فعالیت‌های ویژه‌ای در سطح کانون‌های مساجد به‌ویژه در مناطق روستایی بوده‌ایم که لازم است این فعالیت‌ها تقویت شوند.

 

مهندس احمد کرمی، ابراز کرد: به‌طورقطع فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق روستایی از اهمیت ویژه برخوردار است و می‌تواند زمینه‌های لازم را برای برخورداری مناطق روستایی را از این فعالیت‌ها فراهم کند و کانون‌های مساجد از ظرفیت و توانمندی بالایی در این زمینه برخوردارند.

 

وی، خاطرنشان کرد: توجه به بحث کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی بحث مهمی است که در فعالیت‌های کانون‌های مساجد قرار دارد و می‌تواند زمینه مناسب را برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در روستاهای استان و کار فرهنگی در این خصوص فراهم کند.

 

گفتنی است، احمد کرمی، از تاریخ 2 دی‌ماه سال جاری از سوی استاندار ایلام به‌عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام منصوب‌شده است.

 

 

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۲۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان وصل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی اظهار کرد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی افزود: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

کد خبر 748016

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند