Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - پاکستان و چین با حمایت از گفت و گو بین دولت مرکزی افغانستان و گروه طالبان بر تلاش خود برای تامین امنیت و ثبات در منطقه و احیاء جاده ابریشم جدید تاکید کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و بر اساس بیانیه مطبوعاتی وزارت امور خارجه پاکستان، در بیانیه ای که پس از برگزاری نشست سه گانه وزیران امور خارجه چین پاکستان و افغانستان در پکن صادر شده، آمده است: سه کشور برای همکاری و هماهنگی با یکدیگر برای مبارزه موثر با گروه های تروریستی بدون رعایت هر نوع ملاحظه به توافق رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وانگ یی وزیر امور خارجه چین، خواجه آصف وزیر امور خارجه پاکستان و صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان در پکن برای بهبود وضع امنیتی و بازگشت ثبات در افغانستان از طریق روش های مسالمت آمیز و سیاسی به تبادل نظر پرداختند .
به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه چین، این نخستین نشست سه جانبه در حوزه مبارزه با تروریسم و پایداری امنیت در منطقه است.
وزیر امور خارجه چین گفت : سه کشور همسایه برای شکست تروریسم با یکدیگر متحد هستند . پاکستان و چین از گفت و گوهای آشتی جویانه بین دولت و گروههای مخالف در افغانستان حمایت می کند .
وی گفت : گفت و گو امری طبیعی برای حل اختلاف نظرها است ما با استفاده از ظرفیت های منطقه ای برای بازگشت امنیت سعی خواهیم کرد .
سه کشور ضمن اعلام پایبندی به تعهدات خود برای گسترش روابط فیمابین برای عملی کردن طرح جاده جدید ابریشم از طریق افزایش تلاش ها برای تامین امنیت و توسعه همکاری های اقتصادی در منطقه توافق کردند .
گفت و گوهای سه جانبه بین چین پاکستان و افغانستان در راستای فرمان 'شی جین پینگ' رئیس جمهوری چین برای توسعه روابط این کشور با پاکستان و افغانستان برای زمینه سازی احیاء جاده ابریشم جدید در منطقه صورت می گیرد.
چین و پاکستان در تلاشند تا طرح کریدور اقتصادی 67 میلیارد دلاری را تا خاک افغانستان گسترش دهند.
به گفته وزیر امور خارجه چین این کشور در نظر دارد از طریق گسترش کمربند جاده ابریشم جدید به دیگر کشورهای مختلف در آسیا و اروپا وصل شود .
خواجه آصف وزیر امور خارجه پاکستان نیز دو کشور را برادر با اراده های آهنین خواند و گفت اسلام آباد و پکن برای گسترش روابط اقتصادی و سیاسی هیچ حد و مرزی نمی شناسد ولی با این حال هنوز معلوم نیست که آیا افغانستان نیز به این طرح خواهد پیوست یا خیر .
به گفته خواجه آصف دیگر کشورهای منطقه ای از جمله جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و کشورهای آسیای میانه نیز می توانند به این طرح بپیوندند.
آساق**6125**سیدبهادر حسینی**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۳۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌ بن‌ فرحان در گامبیا

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفتگو کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌ بن‌ فرحان در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند