Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس بنیاد نخبگان استان، گفت: به میزبانی بنیاد علمی نخبگان هرمزگان برای توانمند سازی اختراعات برگزیده با همکاری بنیاد های نخبگان استان بوشهر، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویر احمد در سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ داود صمصام پور، رییس بنیاد نخبگان استان امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان با هدف رونق بخشیدن به فضای ابتکار، انگیزه بخشیدن به جوانان و شناسایی اختراعات برگزیده، تسهیل در مسیر آن ها برای رسیدن به محصولی دانش بنیان و تکمیل چرخه نوآوری و تبدیل دارایی های فکری به ثروت، اقدام به برگزاری جشنواره های منطقه ای رویش در طول سال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس بنیاد نخبگان استان عنوان کرد: این جشنواره که به میزبانی بنیاد علمی نخبگان هرمزگان برای توانمند سازی اختراعات برگزیده با همکاری بنیاد های نخبگان استان بوشهر، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویر احمد در سال جاری برگزار خواهد شد.


صمصام پور با اشاره به اینکه ۸۰درصد اختراعات در این جشنواره از ۵ استان مذکور و ۲۰ درصد باقی از سایر استان ها پذیرش خواهد شد، تصریح کرد: مسئله تجاری سازی خیلی مهم است یافته ها باید بتواند تولید ثروت کند و ۲۰درصد صنایع تا سال ۱۴۰۴ باید از طریق دانش بنیاد باشد.


وی افزود: ماده خام هر محصول دانش بنیانی سرمایه فکری و خلاقیت های انسان ها است، کالای دانش بنیان به نوآوری و خلاقیت وابسته است نه به منابع مادی و این خلاقیت ها در هر منطقه ای متفاوت است.


رییس بنیاد نخبگان استان با بیان اینکه در حوزه ابتکار متولی خاصیوجود ندارد، گفت: بنیاد ملی نخبگان استان هرمزگان با همکاری ۴ استان در سال ۹۱ تجربه خوبی داشته برهمین اساس امسال نیز برگزار کننده این جشنواره استان هرمزگان است.

صمصام پور با اشاره به اینکه امسال ۱۰ جشنواره منطقه ای برگزار شده و این آخرین جشنواره سال ۹۶ است، تصریح کرد: اهداف این جشنواره ثروت آفرینی و بردن اقتصاد به سمت دانش محور است که برای ما یک ضرورت ،نه یک انتخاب است.


وی ادامه داد: این جشنواره فرصت مناسبی برای معرفی نخبگان است که می توانند یک مجموعه بزرگی برای تولید ثروت باشند.

رییس بنیاد نخبگان استان خبرداد: فراخوان ثبت نام از ۳ دی تا ۸ بهمن است که همزمان با نام نویسی داوری غیرحضوری نیز صورت می گیرد و پذیرفته شدگان به جشنواره راه خواهند یافت.


صمصام پور با بیان اینکه هدف ما غربالگری مخترعین و انتخاب آن ها است، تاکید کرد: به اختراعاتی که اجازه ورورد به جشنواره داده می شود، تسهیلاتی برای آن اعم از مادی و معنوی بنیادملی نخبگان تعیین می کند.


رییس بنیاد نخبگان استان با اشاره به اینکه جایزه این جشنواره بین 7 تا 15 میلیون ریال است ، گفت: بنیاد نخبگان فرصتی یک سال و نیمه برای دوره دیدن این برگزیدگان در نظر میگیرد و آنها را به تنها مرجع توانمند ساز پارک پردیس کرج ارجاع می دهد و به صورت غیرمستقیم برای انان هزینه می کند.


صمصام پوربا بیا ن اینکه اختراعی به بازار معرفی شود که توانایی رقابت با سایر محصولات را داشته باشد ، گفت:چنانچه اختراعی توانایی ورود به بازار را داشته باشد به عنوان اختراع نو شکفت معرفی می شود.


وی با اشاره به اینکه خلاقیت به هیچ مرزی محدود نمی شود و باید به خلاقیت ها بها داد، عنوان کرد: تعداد ۹۹ درصد افراد تحت پوشش مستعد برترند و تنها یک درصد نخبه هستند.


رییس بنیاد نخبگان استان گفت: معیارهای داوری مبنای علمی اختراع، تازگی اختراع، قابلیت ورود به بازار و ارزش افزوده است.


صمصام پور تاکید کرد: مخترعی که بتواند ۷۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز را کسب کند مخترع سطح سه شناخته می شود و می تواند به جشنواره برسد.


وی با بیان اینکه مخترعین برگزیده بنیاد ۲۲ نفر هستند، بیان کرد: 15آقا و ۷ خانم که ۲۰ نفر در سطح سه قرار دارند و دو نفردر سطح دو هستندوافراد تحت پوشش بر مبنای محل سکونت، محل تولد و محل تحصیل انتخاب می شوند.


رییس بنیاد نخبگان استان خاطرنشان کرد: رییس بنیاد نخبگان استان خاطرنشان کرد: افرادی که به طور رسمی تخت پوشش بنیاد نخبگان هستند بیش از ۱۰۰ نفر می باشند که از میان دانش آموختگان برتر انتخاب شده اند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۳۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در جشنواره «رود و ریل» گفت: این رویداد به دلیل دو عنصر مهم و حیاتی رودخانه و آبشار بیشه و همجواری با راه‌آهن سراسری برای ثبت جهانی روستای هدف گردشگری بیشه برگزار شده است.

عطا حسن پور با اشاره به تدوین نهایی پرونده برای ارسال به یونسکو اظهارداشت: مسیر راه‌آهن سراسری در کنار این آبشار نیز ثبت جهانی شده که همجواری آبشار و ریل به جاذبه‌های این روستای گردشگری افزوده است.

وی در ادامه ساکنان روستای بیشه را مردمانی سخاوتمند در میان کوه‌های زاگرس دانست و افزود: پرونده ثبت جهانی روستای بیشه در بین ۵۰۰ روستای کشور انتخاب و در میان هشت روستای گردشگری کشور برای ثبت جهانی تدوین شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان ادامه داد: در صورت نهایی شدن ثبت جهانی روستای بیشه، به عنوان دومین روستای ایران پس از ماسوله، در فهرست جهانی قرار خواهد گرفت.

جشنواره رود و ریل با اجرای موسیقی محلی، آئین باران خواهی، آئین بومی و محلی و اجرای رقص آئینی و سنتی با حضور اقشار مختلف مردم در روستای گردشگری بیشه برگزار شد.

روستای هدف گردشگری بیشه در حاشیه راه آهن سراسری تهران به جنوب و در کنار آبشاری زیبا به این نام در ۷۰ کیلومتری خرم آباد قرار گرفته است.

 

دیگر خبرها

  • جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد
  • آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره طنز و رسانه
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • جشنواره‌ای مستقل برای استریمرها برگزار می‌شود
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • آغاز دوره اخلاق حرفه ای نخبگان تیم های ملی وملی پوشان رشته‌های مختلف در قشم
  • رقابت ۱۰ نقال و پرده خوان در اختتامیه جشنواره روستایی آسمان هشتم
  • جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان برگزار می‌شود
  • رقابت ۱۰ پرده‌خوان در اختتامیه جشنواره روستایی آسمان هشتم