Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهرستان ری گفت: اکنون که قرار است تعداد نمایندگان مجلس افزایش پیدا کند، باید برای شهرری نیز که بیش از یک میلیون جمعیت دارد نماینده مستقل اختصاص داده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از آفتاب ری، حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در پنجمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری اظهار داشت: شهرستان ری از لحاظ قدمت، جایگاه و در زمینه های مختلف دارای اهمیت زیاد است که معضلات و مشکلات فراوانی دارد و در گذشته رسیدگی خوبی صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی افزود: در دنیا کمتر شهری است که 8هزار سال قدمت داشته باشد و همچنین امامزادگان واجب التعظیمی که در شهرری مدفون هستند اهمیت و ارزش آن را دوچندان کرده است. 

خلیل آبادی با اشاره به سایر موقعیت های شهرستان از جمله ظرفیت بهشت زهرا، تصریح کرد: در هیچ کجای کشور گورستانی با این تعداد شهید نداریم که تعدادی از این شهدا سمتهایی همچون ریاست جمهوری، وزیر و مسئولین بلند مرتبه کشور هستند که در راه مبارزه با حق جان خود را از دست داده اند. 

رئیس شورای شهرستان ری با تاکید بر ساماندهی گورستان ها بیان کرد: جایگاه این گورستان ها در تاریخ ایران بی نظیر است مثل شهدای سی تیر، امامزاده عبدالله و آرامگاه شیخ صدوق که شخصیتی مثل تختی در آنجا دفن است. 

وی با بیان اینکه تاریخ بسیار قطوری در شهرری ورق خورده است، گفت: امیدوارم با کمک شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، استانداری تهران و نمایندگان مجلس، شهرری جایگاه اصلی خود را پیدا کند و حداقل به جایگاه قبل از انقلاب که نماینده مستقل داشت، برسد.  

خلیل آبادی اظهار کرد: اکنون که قرار است تعداد نمایندگان مجلس افزایش پیدا کند، باید برای شهرری نیز که بیش از یک میلیون جمعیت دارد نماینده مستقل اختصاص داده شود. 

رئیس شورای شهرستان ری در پایان از مهندس صفوی تشکر کرد و گفت: شهردار منطقه20 توجه ویژه ای به شورای شهرستان داشتند و در تهیه دفتر شورا مساعدت کردند که امیدوارم با تدوین مشکلات و ارائه راهکارهای موثر شاهد توسعه و پیشرفت این شهر تاریخی مذهبی باشیم. 

جلسه شورای اسلامی شهرستان ری عصر دوشنبه با حضور خلیل آبادی عضو شورای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، صفوی شهردار منطقه 20 و نمایندگان شوراهای اسلامی شهرستان های ری در شهرری برگزار شد.

انتهای متن/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۳۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد

جوکار نماینده مردم یزد، اشکذر و زارچ در مجلس شورای اسلامی گفت: از سال ۷۸ تاکنون به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه نشده است و با توجه به شاخص‌های جمعیت و پراکندگی در حوزه جغرافیایی یک نابرابری در حوزه‌های انتخابیه ایجاد شده است. 

وی ادامه داد: ۵ طرح در مجلس یازدهم در این زمینه به کمیسیون رسید و در هم ادغام که در نهایت مقرر شد با توجه به اینکه ۲۴ سال است نماینده‌ای به تعداد نمایندگان مجلس شورای اضافه نشده، ۴۰ نفر نماینده به تعداد کلی نمایندگان مجلس اضافه شوند ونهایتا باید ۲۰ نفر متعلق به حوزه‌های جدید و مستقل و ۲۰ نفر هم به حوزه فعلی افزوده شوند. 

نماینده مردم یزد، اشکذر و زارچ در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طبق این قانون باید در استان یزد در حوزه یزد، اشکذر و زارچ یک نماینده و در حوزه مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مروست یک نماینده دیگر اضافه می‌شدند که شاخص ما محرومیت، جمعیت و بحث‌های امنیتی و ... بود که براساس اصل ۶۴ قانون اساسی و سیاست‌های کلی انتخابات در سال ۱۳۹۵ بود. در سیاست‌های کلی انتخابات در سال ۱۳۹۵ رهبر معظم انقلاب مطرح کردند "تعیین حوزه‌های انتخابیه بر اساس جمعیت و مقتضیات اجتناب ناپذیر به گونه‌ای که حداکثر عدالت انتخاباتی و شناخت مردم از نامزد‌ها فراهم گردد یک اصل است.

جوکار خاطرنشان کرد: تعیین حوزه انتخابیه بر مبنای جمعیت و مقتضیات مطرح بود و نکته اساسی اینکه خیلی از حوزه‌ها سهمی در این مقوله نداشتند و براساس این شاخص‌ها نماینده‌ای به آنها تعلق نمی‌گرفت و قرار شد کلیات مطرح شود که کلیات رای نیاورد و دولت هم مخالفت کرد و اصل ۷۵ که هزینه برای دولت دارد را د ر این زمینه مطرح کردند و این طرح مصوب نشد؛ و‌ی ابراز امیدواری کرد: در مجلس دوازدهم این طرح مطرح و این بی عدالتی‌ها رفع شود. 

نمایندگان مجلس با ۹۴ رأی موافق، ۱۲۰ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع، با کلیات طرح دوشوری اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • شوراها پشتوانه مالی ندارند
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه