Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، به نقل از روزنامه الحيات، نظاميان اشغالگر عکاسان و فيلم برداران را تهديد يا به آنان حمله مي کنند تا مانع پوشش وحشيگري آنان در برخورد با تظاهرکنندگان فلسطيني شوند.

روزنامه الحيات چاپ لندن در گزارشي از برخورد فيزيکي نظاميان اسرائيلي با خبرنگاران و عکاسان نوشت: تصاوير عکاساني که در درگيريهاي جاري در سرزمينهاي فلسطيني زخمي شده اند، به سبب فراواني، بيش از تصاوير تظاهر کنندگان فلسطيني در شبکه هاي اجتماعي بازتاب داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارشهاي اتحاديه روزنامه نگاران فلسطيني 110 روزنامه نگار در درگيريهاي سه هفته گذشته زخمي شده اند. 68 نفر از اين افراد مستقيم هدف ضرب و شتم نظاميان اسرائيلي قرار گرفته اند. عکاساني که اين درگيريها را پوشش مي دهند اعلام کردند نظاميان اسرائيلي به عمد آنان را تهديد و به آنان حمله مي کنند تا مانع انتشار تصاوير درگيريها و مخابره آنها به کشورهاي مختلف جهان شوند به ويژه اينکه برخي از اين تصاوير براي ارتش اسرائيل دردسر ساز مي شود زيرا نشان مي دهد که نظاميان اسرائيلي چگونه به شهروندان عادي که هيچونه سلاحي در اختيار ندارند، حمله مي کنند.

بسياري از عکس هايي که از صحنه هاي درگيري گرفته مي شود نشان مي دهد که نظاميان اسرائيلي چگونه با خشونت با شهروندان غير مسلح رفتار مي کنند. از جمله اين عکس ها، عکس زنان و کودکان است. تصاوير حمله وحشيانه برخي از نظاميان اسرائيلي به چند تظاهر کننده که لباس بابا نوئل بر تن داشتند به ويژه در شب عيد ميلاد مسيح و نيز حمله به يک پيرزن، يک دختر کوچک، يک وکيل و نيز حمله به پزشکان و نيروهاي امدادي که لباس رسمي بر تن داشتند، ارتش اسرائيل را در برابر مردم کشورهاي مختلف جهان بسيار به زحمت انداخت.

در همين حال ويدئوهايي که در سه هفته گذشته از حملات نظاميان اسرائيلي در رسانه ها منتشر شده است، از جمله ويدئوي حمله يک نظامي اسرائيلي به يک دختر نوجوان فلسطيني و گرفتن موي سر او و نيز ويدئوي حمله به عهد التميمي دختر 16 ساله فلسطيني، سر و صداي زيادي در جهان به راه انداخته است. اين دختر شجاع فلسطيني در ويدئوي منتشر شده تلاش مي کند با مشت و لگد نظاميان اسرائيلي را از حياط خانه خود بيرون کند. انتشار اين ويدئو جر و بحث فراواني در رسانه ها و شبکه هاي اجتماعي و نيز بين نخبگان اسرائيلي به راه انداخت به گونه اي که باعث شد اسرائيلي ها اين دختر فلسطيني را سه روز پس از انتشار ويدئو بازداشت کنند. نظاميان اسرائيلي سپس مادر و دختر عموي او را که صحنه رويارويي را فيلم برداري کرده بودند بازداشت کردند.

واکنشها به اين فيلم تا حدي گسترده بود که ميري رگو، وزير زن تندرو در کابينه اسرائيل گفت من به شدت احساس توهين کرده ام. در همين حال رئيس حزب خانه يهودي که حزب شهرک نشينان است قول داد تلاش کند اين دختر فلسطيني همه عمرش را در زندان بگذراند.بن کسبيت، روزنامه نگار مشهور اسرائيلي هم در مقاله اي در روزنامه اسرائيلي معاريو از ارتش اسرائيل خواست از خانواده التميمي در مناسبتهاي ديگر در تاريکي شب و دور از دوربين ها انتقام بگيرد.

روزنامه نگاران فلسطيني اعلام کردند ارتش اسرائيل پس از انتشار ويدئوي عهد التميمي تدابير و اقدامات خود را تشديد کرده است تا مانع تصويربرداري از درگيريها شود. گزارش روزنامه نگاران فلسطيني نشان مي دهد که شمار زيادي از تظاهرکنندگان فلسطيني هدف گلوله جنگي و گازهاي سمي و نيز ضرب و شتم بدني قرار گرفته و زخمي شده اند. در همين حال شماري از روزنامه نگاران نيز در دو شهر قدس و رام الله هنگام پوشش خبري هدف حملات نظاميان اسرائيلي قرار گرفته اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه‌های جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، منابع فلسطینی از حمله خمپاره‌ای قسام به نیروهای اشغالگر در نتساریم خبر دادند.

گردان‌های قسام اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی را در محور نتساریم در جنوب شهر غزه با گلوله‌های خمپاره در هم کوبیده است.

از سوی دیگر گردانهای شهدای الاقصی نیز از حمله پایگاه زیکیم رژیم صهیونیستی خبر داد.

در بیانیه کتائب شهدا الاقصی آمده است: مبارزان ما به همراه نیروهای شهید عمر القاسم و کتائب شهید عبدالقادر الحسینی، پایگاه زیکیم را هدف قرار دادند.

گفتنی است که گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و تل آویو برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم صهیونیستی حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

کد خبر 6092438

دیگر خبرها

  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • ضربات جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • ضربه‌های جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی