Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرارداد تأمین مالی بین المللی میان ۴ بانک ایرانی و اگزیم بانک روسیه امروز در مسکو امضاء شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، به دنبال امضای یادداشت تفاهم بانک مرکزی ایران و موسسه دولتی بیمه صادراتی روسیه (اکسیار) درمهرماه سال جاری، قرارداد چهار بانک ایرانی سپه، توسعه صادرات ایران، پارسیان و پاسارگاد از یک سو و اگزیم بانک روسیه از سوی دیگر بدون محدودیت سقف امضاء شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قرارداد امکان دریافت تسهیلات بانکی از کشور روسیه برای اجرای پروژه های عمرانی و تولیدی در کشور را فراهم می  سازد.

بر اساس این قرارداد، پروژه های بخش دولتی و خصوصی که مجوزهای لازم را در کشور اخذ  کرده اند و اولویت آنها به تأیید دستگاه های اجرایی ذیربط رسیده باشد، می  توانند از طریق ۴ بانک ایرانی ، تسهیلات اگزیم بانک روسیه را دریافت  کنند و صادر کنندگان روسی نیز می  توانند با استفاده از این تسهیلات نسبت به صادرات تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی به کشور اقدام کنند.

امضای این قرارداد، در راستای اجرای تکالیف مقرر در قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و قوانین بودجه سنواتی و در نتیجه تلاش  های اخیر دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی برای فراهم  کردن خطوط اعتباری فاینانس از کشورهای مختلف صورت گرفته است تا امکان تنوع بخشی به خطوط اعتباری موجود برای اجرای پروژه های عمرانی و تولیدی کشور فراهم آید.

در این راستا، پس از انعقاد قرارداد با کشورهای هند، چین، کره جنوبی، دانمارک و اتریش در ماه‌های اخیر، روسیه ششمین کشوری است که قرارداد فاینانس با آن منعقد شده است و بدین ترتیب، طیف خطوط اعتباری موجود برای پروژه های عمرانی و تولیدی کشور به تدریج افزایش یافته و متنوع می  شود. در نتیجه این امر، امکان تأمین مالی پروژه  ها از طریق خطوط اعتباری کشورهای مختلف برای دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی وجود خواهد داشت.

گفتنی است در به ثمر نشستن این قرارداد تلاش های وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو قابل توجه و حائز اهمیت است.

ضمن آنکه مذاکرات سیستم بانکی و دولت از جمله وزارت امور اقتصادی و دارایی برای فراهم کردن امکان تأمین مالی از کشورهای دیگر، کماکان ادامه دارد و اخبار آن اطلاع رسانی می شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۴۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم

به گزارش خبرنگار مهر، «سید احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تأمین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

وی‌افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

کد خبر 6086750

دیگر خبرها

  • صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان