Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-06@15:15:42 GMT

خیز سه غول نفتی برای توسعه میدان چشمه‌خوش

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۷۴۳۶۱

خیز سه غول نفتی برای توسعه میدان چشمه‌خوش

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، آخرین جلسه کمیته مشاوران مدیریت مخازن شرکت ملی نفت به بررسی الگوهای توسعه‌ای میدان چشمه‌خوش که از سوی شرکت‌های گازپروم نفت OMV و پتروناس ارائه شده اختصاص یافت که براساس بررسی‌های صورت گرفته هدف برنامه‌های توسعه‌ای شرکت‌های گازپروم نفت و OMV حفظ سقف تولید در این میدان و هدف شرکت پتروناس ضمن حفظ سقف تولید امکان افزایش تولید از میدان چشمه‌خوش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میدان چشمه‌خوش دارای دو مخزن در سازند آسماری و بنگستان است. مخزن آسماری این میدان متشکل از لایه‌های ماسه‌سنگی با خواص مخزنی مطلوب است و سازند بنگستان ضخامتی بالغ بر ۷۰۰ متر دارد.

براساس این گزارش، هم‌اکنون از مخزن آسماری میدان چشمه‌خوش نفت برداشت می‌شود و طبق برنامه اولیه در مورد سازند بنگستان تولید تا سقف ۲۰ هزار بشکه در روز است. پیش‌بینی می‌شود در صورت اجرای برنامه‌های پیشنهادی ضریب بازیافتی بین ۲۷ تا ۳۵ درصد در مخزن آسماری و شش تا هشت درصد در مخزن بنگستان صورت بگیرد.

در اوایل شهریورماه سال جاری امیرحسین زمانی‌نیا - معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت - از ارائه‌ نتایج مطالعات شرکت گازپروم نفت برای میدان چشمه‌خوش خبر داده بود.

به گفته وی، گازپروم نفت برای میدان چشمه‌خوش با شرکت نفت مناطق مرکزی تفاهم‌نامه امضاء کرده بود. همچنین نتیجه مطالعات OMV اتریش در مورد توسعه میدان چشمه‌خوش در اواخر اردیبهشت‌ماه سال جاری ارائه شده بود.

براساس این گزارش میدان نفتی چشمه‌خوش در منطقه دشت عباس استان ایلام در فاصله ۵۲ کیلومتری از جنوب شهرستان دهلران و ۷۰ کیلومتری غرب شهرستان اندیمشک واقع شده است. بهره‌برداری از این میدان سال ۱۳۵۴ آغاز شد و شرکت ملی نفت ایران تاکنون برای مطالعه این میدان با شرکت‌های گازپروم نفت، پتروناس، OMV و ایدرو تفاهم‌نامه همکاری امضاء کرده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۴۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری

حمید شجاعی اظهار داشت: واردات بسیاری از ورق‌های گالوانیزه خودرویی به واسطه تامین این نیاز از سوی شرکت ورق خودروی چهارمحال و بختیاری، قطع شده است.

وی افزود: به واسطه توانمندی شرکت ورق خودرو محصولات تولیدی به کشور‌های دنیا صادر می‌شود.

شجاعی اضافه کرد: خودروسازان خارجی تمایل خود را برای استفاده از محصولات ورق خودرو اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

آغاز عملیات احداث خط تولید ورق گالوانیزه خودرو در چهارمحال و بختیاری

وی ادامه داد: حضور در بازار‌های کیفی دنیا و صادرات ۲۰ هزارتنی در سال ۱۴۰۳ از مهمترین برنامه‌های پیش روی این واحد صنعتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تعمیرات پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان در جزیره خارگ اجرا می‌شود
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه