Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع > اجتماعی - همشهری آنلاین:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح سامانه پیمایش و رصد آسیب‌های اجتماعی را گامی موثر در بررسی جغرافیایی مسائل اجتماعی و ارائه راهکارهای منطقه‌ای در این خصوص دانست.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در آیین افتتاح عملیاتی سراسری سامانه پیمایش و رصد آسیب‌های اجتماعی و تعیین‌کننده‌های آن (سراج) با بیان اینکه همکاری میان‌بخشی در حوزه آسیب‌های اجتماعی در شرایط کنونی قابل تحسین است، گفت: این همکاری میان‌بخشی بعد از توجه مقام معظم رهبری که از تاخیر ۲۰ ساله در این حوزه یاد کرده بودند، اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر شورای عالی رفاه و شورای اجتماعی به شکل مکمل با یکدیگر وارد همکاری شده‌اند ودر لایه عملیاتی‌تر وظیفه اصلی بر عهده بهزیستی گذاشته شده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه افتتاح سامانه "سراج" باعث دانش‌افزایی در حوزه آسیب‌های اجتماعی می‌شود، اظهار کرد: به عنوان عضو شورای سیاستگذاری آسیب‌های اجتماعی معتقدم ما نیاز به دانش بیشتری در این حوزه داریم. همچنین باید بین بیماری و عارضه تمایز قائل شویم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر رابطه سنتی بین فقر و طلاق دیگر برقرار نیست، توضیح داد: شاهد هستیم که به جای مشاهده بیشتر طلاق در مناطق ۱۸ و ۱۹ شهر تهران این پدیده در مناطق یک، دو و سه این شهر بیشتر است. افتتاح این سامانه به ما کمک می‌کند تا به طور جغرافیایی این مسائل را حل کنیم.

ربیعی با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین اصول در حل مسائل اجتماعی مربوط به حل آنها به شکل منطقه‌ای و جغرافیایی است، تصریح کرد: در حال حاضر حل معضلات اجتماعی با ارائه راهکارهای عمومی و در سراسر کشور ممکن نیست. در حال حاضر سامانه‌های ما در رصد آسیب‌های اجتماعی بیشتر مبتنی بر اعداد و ارقام و نمودارها هستند.

وی در ادامه با تاکید بر ترکیب استفاده از آمار و روش‌های تحلیل محتوای کیفی اظهار کرد: ما باید نه تنها به شکل سالانه این آمار و ارقام را با یکدیگر مقایسه کنیم بلکه باید به دنبال تحلیل کیفی و تحلیل محتوای این آسیب‌ها با داده‌های کمی باشیم. اورژانس اجتماعی در مراکز مشاوره در پایین‌ترین سطح از مداخلات در آسیب‌های اجتماعی هستند و باید داده‌هایشان را در این سامانه وارد کنند.

ربیعی با بیان اینکه همه فعالان حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز باید تجاربشان را به این سامانه انتقال دهند، تاکید کرد: این سامانه کمک می کند تا عملیات منطقه‌ای در این حوزه را ساماندهی کنیم و منابع محدودمان را در جایی ثبت کنیم که اولویت بیشتری دارند. مسائل اجتماعی در حال حاضر محدود به چند متغیر اندک نیستند بلکه مجموعه‌ای از عوامل باعث ایجاد آنها می‌شود.

در همین زمینه: مجلس از پاسخ ربیعی درباره بیمه کشاورزان قانع شد بیشترین طلاق در تهران برای مناطق یک و دو است ثبت‌نام خانوارهای واقعی زیر خط فقر از طریق پنجره رفاهی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۴۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از رصد عملکرد دستگاه‌های مسؤول در حوزه آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

وی با اشاره به طرح جامع آسیب‌های اجتماعی و تدوین برنامه جامع درباره آن گفت: وظایف و ظرفیت‌های دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی احصا و دفترچه‌ای در این باره تدوین شده است.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور سازمان امور اجتماعی را مکلف کرده است عملکرد همه دستگاه‌های مربوط در حوزه آسیب‌های اجتماعی را روزانه به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی کنید. در حقیقت نوعی شتاب بخشی دستگاه‌ها در اجرای وظایف خود در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

عباسی درباره آمارهای آسیب‌های اجتماعی در کشور، گفت: خوشبختانه مساله مربوط به حوزه طلاق در دو سال اخیر دولت سیزدهم کاهش داشته است. همچنین در حوزه اعتیاد در جامعه ایران نیز روند آن متوقف شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در خاتمه با اشاره به کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی به دلیل توجه دولت به نقاط حاشیه‌ای در کشور، در عین حال تاکید کرد که علیرغم همه کاهش‌ها باید به این موضوعات همچنان توجه صورت گیرد.

کد خبر 6098046

دیگر خبرها

  • بهزیستی آسیب‌های اجتماعی نوظهور را شناسایی کند‌
  • راه اندازی سامانه نظارت مردمی دیوان محاسبات مازندران
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شکل مستمر رصد می‌شود
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند