Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما؛ سردار حمید حسام سال ۱۳۴۰ در همدان متولد شد و جوانی خود را در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل سپری‌ کرد. او فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است. حسام در دوره‌ای معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بود و در زمینه نویسندگی نیز کارنامه قابل توجهی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نام این یادگار و پیشکسوت دوران دفاع مقدس در پایان خون‌نامه به چشم می‌خورد.

 

سردار حمید حسام درباره این خون‌نامه روایت می‌ گوید: این خون‌نامه پیش از آغاز عملیات کربلای۴ یعنی روز دوم دی‌ماه سال ۱۳۶۴به پیشنهاد همرزمم آقای «عباس نوریان» نوشته شد. نویسنده خون‌نامه همرزم دیگرم آقای «مصطفی تیموری» است. در حقیقت این خون‌نامه متعلق به ۲۵ نفر از دیده‌بان‌های گردان ادوات «لشکر۳۲ انصارالحسین(ع)» استان همدان است. هفت نفر از افرادی که پای این میثاق‌نامه را با خون خود امضا کرده‌اند به شهادت رسیده‌اند.

نکته قابل توجه در خون‌نامه،این است که آیه‌ای که در سطر نخست آن نگارش شده پس از تفأل به قرآن در این خون‌نامه نقش بسته است.در متن این خون‌نامه آمده است:«مِنْهُم مَّن یَنتَظِر وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا (سوره احزاب آیه ۲۳)

ما امضا کنندگان ذیل در محضر خداوند تبارک و تعالی و انبیاء و اولیاء و ملائکة‌الله و شهداء با یکدیگر عهد و پیمان می‌بندیم هرگاه فیض عظمای شهادت نصیب هر کدام از ما گردید و خداوند متعال اذن شفاعت داد شفاعت دیگر یاران و امضا کنندگان ذیل (منوط به پذیرفتن رسالت خون ما بعد از ما) را نمائیم.

۱- عباس نوریان

۲- مصطفی تیموری

۳- فرهاد ترک (شهید)

۴- حسین رضایی (شهید)

۵- حسین سلیمی (شهید)

۶- ناصر قاضیانی

۷- احمد محمودی رئوف

۸- محسن نقی زاده

۹-عباس عزیزی(شهید)

۱۰- احمد قرائتی

۱۱- حمید تاجدوزیان

۱۲- حسن سهامی پشوتن

۱۳- آقای نور خدا ساکی

۱۴- حمید ترکمان

۱۵- علی مؤینی

۱۶-    تقی گودرزی (شهید)

۱۷- رضا عسگری

۱۸- پرویز دیهیمی

۱۹- داراب...

۲۰- اکبر بهنام جو

۲۱-    علی اکبر درشته (شهید)

۲۲-    سید محمد حسن سلیمانی

۲۳-    علیرضا نادری(شهید)

۲۴- شکرالله محمدی

۲۵- حمید حسام

که یاران می روند نوبت به نوبت/ خوشا آن روز که نوبت به من آید»

این خون‌نامه ارتباطی با شهدای غواص ندارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۴۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ میلیارد ریال تاوان عرضه خارج از شبکه گاز مایع

به گزارش خبرگزاری مهر، تقی حسام گفت: پرونده خرید و فروش ۹ هزار و ۴۷۰ لیتر گاز مایع یارانه ای بر خلاف ضوابط تعیین شده به ارزش ۲ میلیارد و ۸۹۴ میلیون ریال در شعبه چهارم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط گاز مایع، متهمان را جمعاً به پرداخت ۱۱ میلیارد و ۵۷۷ میلیون ریال جزای نقدی معادل چهار برابر ارزش کالای کشف شده، محکوم کرد.

حسام گفت: ماموران نیروی انتظامی گزارشی پیرامون تخلیه گاز مایع از یک دستگاه خودرو انتقال فرآورده نفتی در واحد غیرمجاز را تهیه و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6093321

دیگر خبرها

  • ۱۱ میلیارد ریال تاوان عرضه خارج از شبکه گاز مایع
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • تشییع و خاکسپاری پدر شهید والامقام عباس چاه کبوتری در گرگان
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • عکس| تغییر چهره باورنکردنی حسام نواب صفوی
  • تجدید میثاق جامعه کارگری و کارفرمایی گناوه با آرمان های شهدا
  • آئیین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • تجدید میثاق اعضای دوره ششم شورای شهر اصفهان با آرمان‌های شهدا
  • مظفری در جایگاه پنجم رقابت ماده ۸۰۰ متر قرار گرفت