Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، غلامرضا شعبانی بهار در جلسه برنامه ریزی نخستین المپیاد ورزش همگانی کشور که با حضور معاونین توسعه ورزش همگانی ادارات کل استان ها به همراه روسای گروه ورزش همگانی، روستایی و عشایری برگزار شد، در خصوص چگونگی برگزاری این مسابقات توضیحاتی ارائه کرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در بخش همگانی با بیان این که این المپیاد با شعار« همه برنده ایم» برگزار خواهد شد، گفت: این مسابقات به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر از 12 تا 22 بهمن ماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعبانی بهار توسعه و تعمیم ورزش همگانی، حضور حداکثری افراد جامعه در فعالیت های ورزشی، ارتقاء سطح سلامت عموم، توسعه و ترویج ویژگی های اخلاقی و جسمانی افراد، غنی سازی اوقات فراغت، تشویق و ترغیب جامعه به ورزش، فراهم کردن زمینه همبستگی و اشاعه فرهنگ منطقه ای و بومی استان ها را از مهم ترین اهداف این المپیاد عنوان کرد.

وی ادامه داد: این مسابقات در هشت رشته مشترک طناب زنی، دارت، شوت بسکتبال، روپایی، طناب کشی، والیبال 3 نفره، داژبال و پنالتی هدفمند و در دو رشته انتخابی از بین رشته های تیمی و انفرادی و بومی هر استان برگزار می شود.

معاون توسعه ورزش همگانی در ادامه از معاونین ورزش همگانی ادارات کل و روسای گروه ورزش همگانی، روستایی و عشایری استان ها را بازوان اصلی توسعه ورزش همگانی و ورزش روستایی در کشور خواند و گفت: با همکاری همه شما در تلاشیم تا فضای کشور را به سمت نهادینه شدن ورزش سوق دهیم.

شعبانی بهار همچنین به تجهیز خانه های ورزش روستایی اشاره و خاطر نشان کرد: طبق برنامه زمان بندی شده باید هزار و صد و پنجاه خانه ورزش روستایی را تجهیز کنیم که تا کنون پنجاه درصد آن تجهیز شده است و منتظر دریافت اعتبارات مرحله دوم هستیم.

وی در خصوص مسابقات ورزش کارکنان نیز اظهار داشت: این مسابقات مقدماتی را سال گذشته برگزار کردیم که امسال با حضور 602 دستگاه در دهه فجر مسابقات نهایی آن به میزبانی 3 استان برگزار خواهد شد.

در این جلسه محمدرضا اسد مدیرکل توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گزارشی از فعالیت های معاونت ورزش همگانی را ارائه کرد.

وی تعامل با دستگاه های اجرایی کشور، چاپ کتاب و نشریات در خصوص ورزش همگانی، برگزاری جشنواره همگانی و ایجاد تفاهم نامه های همکاری را از جمله برنامه های این معاونت عنوان کرد.

اسد همچنین در خصوص برگزاری نخستین المپیاد ورزش همگانی کشور و بحث های بودجه ای و اعتباری آن با حاضرین گفت و گو کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۴۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیاد ملی آموزش هنر نخستین گام در جهت رقابت بین آموزشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جلسه مشترک معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با جمعی از مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری پیرامون برگزاری المپیاد ملی آموزش هنر برگزار شد.    معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد؛ با بیان طرح برگزاری المپیاد ملی آموزش هنر در قالب لیگ قهرمانی مراکز آموزش هنر سراسر کشور به عنوان نخستین گام در جهت رقابت و پویایی بین آموزشگاه‌های استان برای شناسایی، کشف استعداد‌های برتر حوزه‌های تخصصی هنری (نمایش، موسیقی و هنر‌های تجسمی)، و هدایت این هنرجویان در جامعه، از کلیه مدیران مسئول آموزشگاه‌های هنری استان جهت حضور پر شور و نشاط در این طرح ملی دعوت کرد.     سیدعباس دهقان افزود: باتوجه به ماهیت گروهی و تیمی و رویکرد انسجام بخشی فرهنگی و اجتماعی این رویداد، موضوعات المپیاد تحت شعار محوری یکصدا ایران می‌باشد که شامل؛ هویت و سبک زندگی اسلامی-ایرانی، ایجاد انگیزه و امید آفرینی، ایجاد شور اجتماعی و تقویت مشارکت عمومی، تحکیم بنیان خانواده، همبستگی ملی و انسجام اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.      وی گفت: مدیر هر آموزشگاه هنر‌های تجسمی می‌تواند صرفا یک تیم سه نفره دریکی از گرایش‌های طراحی، نقاشی و یا گرافیک معرفی و در سامانه ثبت نمایند.     دهقان ادامه داد: مدیرآموزشگا‌های هنر‌های نمایشی هم می‌توانند صرفا یک تیم سه الی پنج نفره تئاتر صحنه‌ای را معرفی و ثبت نمایند. در حوزه موسیقی نیز البته صرفا یک تیم سه الی پنج نفره در یکی از گرایش‌های ایرانی یا موسیقی جهانی معرفی و ثبت کند.      وی بیان کرد: مدیر آموزشگاه‌های خوشنویسی می‌توانند صرفا یک تیم سه نفره در یکی از گرایش‌های نستعلیق یا شکسته نستعلیق را معرفی نمایند.     دهقان تاکید کرد: اعضای تیم‌های معرفی شده باید جزء هنرجویان همان آموزشگاه باشند.     به گفته وی بارگذاری و ثبت آثار تیم‌ها در سامانه به نشانی https://olympiart.ir/institute/ توسط مدیرآموزشگاه تا ۲۰ اردیبهشت صورت پذیرد و در نهایت از اول تا ۱۰ خرداد داوری آثار انجام می‌شود.      معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان یزد بارگذاری آثار تا ۲۰ اردیبهشت سال‌جاری اعلام کرد و افزود: برگزیدگان تا نیمه تیرماه به ستاد ملی معرفی می‌شوند.     وی گفت: آموزشگاه‌هایی که تیم هایشان به مرحله ملی معرفی شوند جدا از هدایای نقدی، لوح تقدیر، درج ۳۰ درصد امتیاز این رویداد در فرایند رتبه بندی آموزشگاه‌ها و فرایند ارزیابی جایزه ملی آموزش هنر را اخذ می‌کنند و در صورت دریافت جام قهرمانی درج ۱۰۰ درصد امتیاز این رویداد در فرایند رتبه بندی آموزشگاه خواهدبود.     وی در عین حال متذکر شد تیم‌های راه یافته به سطح ملی به جشنواره فجر معرفی می‌شوند.     لازم به ذکر است ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری در رشته‌های تخصصی نمایش، تجسمی، موسیقی، خوشنویسی و هنر‌های سنتی با مجوز دائمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سطح استان فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان
  • المپیاد ملی آموزش هنر نخستین گام در جهت رقابت بین آموزشگاه‌ها
  • حضور ۲۳۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • ثبت نام جام هواداری تمدید شد
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان