Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام معاون امور دام وزرات جهاد کشاورزی: پیشنهاد افزایش قیمت شیرخام را برای بررسی و تصویب به ستاد تنظیم بازار ارائه کردیم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، محمدرضا ملاصالحی با اشاره به اینکه قیمت نهایی خرید شیرخام را ستاد تنظیم بازار اعلام خواهد کرد افزود: ستاد تنظیم بازار در سال 93 قیمت خرید هرکیلو شیرخام را با چربی 3 و 2 دهم درصد و بارمیکروبی کمتر از 100 هزار 1440 تومان اعلام کرد اما این مصوبه هیچوقت اجرا نشد در قیمت پیشنهادی جدید حداقل انتظار این است که باید از این عدد عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: میانگین قیمت خرید شیر خام در کشور 1280 تومان است و درحال حاضر شرایط بهتری در خرید شیر از دامداران وجود دارد.

قائم مقام معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی افزود: صنعت دامداری هم مثل تمام بخش های تولیدی با افزایش دستمزد افزایش قیمت انرژی افزایش قیمت ارز و تورم مواجه است هرچند که درسال گذشته شرایط خوبی برای تامین علوفه داشتیم اما قیمت شیرخام متناسب با شرایط ، افزایشی نداشته است.

ملاصالحی درباره افزایش قیمت فراورده های لبنی گفت: معتقدیم کارخانجات لبنی و دامداران تکمیل کننده یکدیگرند و اگر مصرف کننده قدرت خرید نداشته باشد هر دو طرف ضرر میکنند.

وی تاکید کرد: افزایش قیمت را نمی توانیم رد کنیم اما باید در حد معقول باشد و از محل افزایش قیمت سهم دامدار هم پرداخت شود.

وی تصریح کرد: اما در سناریوی افزایش قیمت حلقه مفقوده ای وجود دارد که دربخش شبکه های توزیع است و بیش از 30 درصد سود نصیب این حلقه مفقوده می شود.

قائم مقام معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: محل های عرضه به کارخانجات تعلق ندارد و در این چرخه معیوب سود نصیب این بخش می شود که باید برای ان فکر کنیم.

ملاصالحی تاکید کرد: اگر قرار است در قیمت لبنیات تغییری ایجاد شود باید متناسب با ان دامدار هم بهره مند شود درغیر اینصورت شاهد خروج شیرخام از چرخه صنعت و ورود ان به چرخه عرضه سنتی خواهیم بود.

وی گفت: این اتفاق به نفع هیچ کس نیست و مخاطراتی برای صنعت و مصرف کننده دارد.

قائم مقام معاون اموردام وزارت جهاد کشاورزی درباره روند اجرای طرح خرید حمایتی شیر خام که از سال 93 اغاز شده است افزود: قرار بود این طرح تا زمانی اجرا شود که بازار شیر خام به تعادل برسد و درحال حاضر با توجه به بهبود شرایط خریدشیر خام و تعادل در عرضه و تقاضا از بازار خارج شدیم.

وی گفت: در حال حاضر کارخانجات شیر خام را از دامداران خریداری میکنند و پول دارمدار را در مدت کمتر از یک ماه پرداخت میکنند در حالیکه تا پیش از این پول دامدار چندین ماه و با تاخیر طولانی پرداخت می شد.

قائم مقام معاون امور دام وزرات جهاد کشاورزی درباره میزان تولید شیر خام نیز گفت: میزان تولید شیرخام امسال با بیش از 500 هزارتن افزایش به بیش از 10 میلیون تن رسیده است و هیچگونه کاهشی در تولید و عرضه نداریم.

ملاصالحی درباره میزان صادرات افزود: در هشت ماه گذشته 689 هزارتن شیر خام و فراورده های لبنی صادر شده است و تا پایان سال به یک میلیون تن خواهد رسید.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۴۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم ۸۰۰ نفر از پاکبانان شهر تهران که به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بی‌تردید امروز شهر تهران از پاریس تمیز‌تر است. در حال حاضر نظرسنجی درخصوص نظافت شهر تهران از مردم انجام نشده است، اما سامانه ۱۳۷ که سامانه‌ای نظارتی است نظرات مردم را منعکس می‌کند. از این منظر شاهد کاهش ۶۵ درصدی شکایت‌ها در حوزه پسماند هستیم.

وی افزود: از نگاه میدانی نیز با توجه به بهبود عوامل مؤثر در نظافت شهر شاهد بهبود وضعیت هستیم. یکی از مشکلات ما در حوزه جمع‌آوری پسماند معدل مدل ماشین‌آلات بود که از ۹۱ تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری به ۱۴۰۰ خواهد رسید. این موضوع می‌تواند تاثیر بسزایی در کیفیت جمع‌آوری زباله داشته باشد. از سوی دیگر کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان افزایش پیدا کرد تا به این ترتیب قدر این زحمتکشان بیشتر دیده شود.

افزایش حقوق پاکبان‌ها

محمدی تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت کار سطح حقوق پاکبانان را افزایش دادیم و افزایش بیشتر نیز در دستور کار قرار گرفته است که اثرات آن را می‌توانیم در کف خیابان مشاهده کنیم. وضعیت شهر تهران در حوزه پسماند بهبود یافته ولی ما همچنان راضی به این مقدار نیستیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بالاترین امتیاز پیمانکاران در سطح مناطق ۷۵ از ۱۰۰ است که نشان می‌دهد همچنان جای کار وجود دارد البته پیمانکاری هم داریم که ۴۰ امتیاز کسب کرده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درخصوص وضعیت مخازن در سطح شهر گفت: سال گذشته ۳۳ درصد کل مخازن سطح شهر نوسازی شد. ۱۷ هزار مخزن جدید در سال گذشته در میان مناطق توزیع شد و در موضوع شستشو و نگه‌داشت مخازن با توجه به تبدیل شدن قرارداد‌ها به قرارداد‌های حجمی، قطعا از این پس وضعیت شستشوی مخازن بهتر خواهد شد.

قیمت خرید زباله خشک در اپلیکیشن نوماند

محمدی در پاسخ به سؤالی درخصوص قیمت خرید زباله خشک در اپلیکیشن نوماند گفت: قیمت خرید زباله خشک در نوماند توسط پیمانکاران در دل قرارداد‌های بسته شده تعیین شده است پیمانکاران با توجه به هزینه‌های جمع‌آوری و حمل به این قیمت‌ها رسیده‌اند. بی‌تردید این پیمانکاران هزینه‌هایی دارند که افرادی که به صورت غیرمجاز خریداری می‌کنند بالاتر باشد، اما غیر از پیمانکار شهرداری هر کسی نسبت به خرید زباله ارزشمند اقدام کند جرم است.

وی درباره زباله‌سوز ۶ هزار تنی تهران نیز گفت: با توجه به اینکه انعقاد چنین قراردادی در کشور در این سطح برای اولین بار است شرکت‌های مشاور برای انعقاد این قرارداد نیاز به بررسی‌های بیشتر و اخذ مشاوره‌های فنی بیشتر داشتند لذا مقرر شد از مجموعه‌های دانشگاهی و همچنین کارشناسان وزارت کشور استفاده کنیم. در این مسیر یک مشاور بین‌المللی نیز استخدام کردیم تا این قرارداد‌ها تنظیم شود. امیدواریم تا دو هفته آینده پیش‌نویس این قرارداد تنظیم شود.

 توضیح درباره شیرابه مجموعه دفن زباله آرادکوه 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در خصوص شیرابه و انتشار آن در هنگام حمل پسماند و در مجموعه آرادکوه، اظهار کرد: بیش از هفتاد سال است که در مجموعه آرادکوه زباله دفن می‌شود طبیعتا بوی نامطبوع در آنجا وجود دارد لذا برنامه‌ریزی شده که به عنوان تنها راه حل آلودگی زیست محیطی و گاز متان موجود در آنجا استحصال این گاز انجام شود که منابع و اعتبارات در طرح جامع دیده شده و مقرر بود تا اسفندماه سال گذشته برای جذب سرمایه‌گذار اقدام شود که با یک ماه و نیم تاخیر در اردیبهشت‌ماه فراخوان جذب سرمایه‌گذار انجام خواهد شد. هر چند که این موضوع برای شهرداری تهران پرهزینه است، اما آن را به عنوان یک راه حل تمام کننده و حلقه پایانی مدیریت پسماند پذیرفته است. اما موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد و خوشبختانه دریاچه شیرابه‌ای که در گذشته وجود داشته امروز خشک شده و دیگر وجود ندارد.

محمدی درخصوص تعداد کاربران اپلیکیشن نوماند گفت: هدف‌گذاری که دنبال کردیم این بود که روزانه ۱۹۰۰ نفر در این اپلیکیشن ثبت‌نام کنند که در مجموع حدود ۴۲ هزار نفر می‌شد که در حال حاضر ۴۵ درصد از هدف‌گذاری ما محقق شده است و تبلیغات مویرگی برای افزایش تعداد کاربران نیز به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی در خصوص شیرابه‌ای که از خودرو‌های حمل پسماند بعضا جاری می‌شود نیز تصریح کرد: تمام تلاش این است که بویژه در فصول گرم با نوسازی ناوگان که بخشی از آن مربوط به سیم‌تریلر‌ها می‌شود بتوانیم این موضوع را مدیریت کنیم. تعدادی از این خودرو‌ها در سال گذشته نوسازی و اورهال شدند و نظارت بر پیمانکار نیز در این حوزه به صورت جدی افزایش پیدا کرده است. اگر این موضوع در سطح شهر دیده می‌شود تخلف است و قطعا با آن برخورد خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: مرکز تحقیق و پژوهشی به صورت مشترک با شهاب‌خودرو احداث کردیم که ماشین‌هایی طراحی کنند که به صورت وکیوم شده به هیچ عنوان شیرابه از آن خارج نشود و به این ترتیب وضعیت بهبود پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!