Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته‌ مدیرکل پزشکی قانونی فارس، امسال شاهد افزایش فوت‌های ناشی از سوختگی و کاهش مرگ بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن در استان فارس بوده‌ایم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی فارس، سعید غلامزاده گفت: تا پایان آبان ماه امسال تعداد 79 جسد که مرگ آنها ناشی از سوختگی تشخیص داده شد در مراکز پزشکی قانونی فارس معاینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این آمار در مقایسه با آمار مدت مشابه سال 95 نشان‌دهنده 2.8 درصد افزایش مرگ ناشی از سوختگی در استان فارس است.

غلامزاده یادآور شد که سال گذشته 73 جسد که دلیل فوت آنها سوختگی بود، به مراکز پزشکی قانونی فارس ارجاع شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس همچنین گفت: از تعداد کل 79 مورد فوت‌شده ناشی از سوختگی، 38 مورد مرد و 41 مورد زن بوده‌اند.

غلامزاده خاطرنشان کرد: براساس آمار سازمان پزشکی قانونی، استان فارس در هفت ماه منتهی به پایان مهرماه امسال با تعداد 71 مورد مرگ ناشی از سوختگی، بعد از استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان و خراسان رضوی رتبه پنجم کشور را دارد.  

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس همچنین از کاهش 36 درصدی مرگ بر اثر مسمومیت با منوکسید کربن طی هشت ماه منتهی به آذر ماه امسال در این استان خبر داد.

غلامزاده گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان‌ماه، وقوع 14 مرگ بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن توسط مراکز پزشکی قانونی فارس تایید شده است.

او با بیان اینکه از کل موارد فوت بر اثر مسمومیت با منوکسید کربن در فارس، 9 نفر مرد و 5 نفر زن بوده‌اند، گفت: سال گذشته آمار کل افراد فوت شده براثر مسمومیت با منوکسید کربن در فارس 22 نفر بود.

غلامزاده خاطرنشان کرد که براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی فارس بعد از استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی در تعداد فوت‌شدگان ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن، چهارمین استان است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۵۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت نخبه کنکوری مازندران به همراه پدرش بر اثر مسمومیت گاز

سید اسماعیل نصرالهی نخبه کنکور انسانی و پدرش بر اثر مسمومیت گاز مونوکسید کربن جان باختند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ زکریا اشکپور مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: در ساعت ۱۱ امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت، خبر گازگرفتگی حادثه به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام و درخواست بالگرد توسط درمانگاه محمدآباد داده شد که بلافاصله بالگرد اورژانس به پرواز در آمد.

در این حادثه دکتر سید احمد نصرالهی جراح دندانپزشک و پرسنل بیمارستان امام ساری به همراه فرزندش سیداسماعیل نصرالهی نخبه و رتبه برتر کنکور سال گذشته رشته علوم انسانی بر اثر نشت گاز در ویلای شخصی خود در روستای پاجی و میانای ساری دار فانی را وداع گفتند.

این مسئول تصریح کرد: همسر دکتر نصرالهی نیز به دلیل مسمومیت با مونوکسید کربن دچار افت سطح هوشیاری شده بود ولی با انجام لوله‌گذاری در نای نیاز به انتقال به مرکز درمانی داشت که به شهرستان ساری و بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۷ نفر در ایلام طی شبانه‌روز گذشته با گاز مونوکسید کربن
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • گاز مونوکسید کربن باعث مسمومیت هفت نفر در ایلام شد
  • نخبه کنکور بر اثر مسمومیت گاز گرفتگی جان باخت‌
  • نخبه مازندران براثر گازگرفتگی جان باخت
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن جان باخت
  • فوت نخبه کنکوری مازندران به همراه پدرش بر اثر مسمومیت گاز
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن جان باخت‌
  • ۲ نفر در ساری براثر مسمومیت با گاز جان باختند