Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-03@00:21:02 GMT

بریتانیا هم گاز شیل تولید می‌کند

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۷۵۶۶۳

بریتانیا هم گاز شیل تولید می‌کند

شرکت‌های بریتانیای گاز شیل می‌گویند با وجود ۱۳۰۰ تریلیون فوت مکعب گاز شیل در این کشور، تکنولوژی حفاری شکست در داخل بریتانیا از سال ۲۰۱۸ به سودآوری خواهند رسید.

شرکت‌های بریتانیایی فعال در زمینه گاز شیل می‌گویند «سال آینده نتایج تلاش‌هایمان را خواهیم دید» آن هم بعد از ۱۲ ماه مخالفت‌ها و اعراضات و مانع‌تراشی‌ها در مقابل این صنعت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» شرکت‌های بریتانیای گاز شیل می‌گویند تکنولوژی حفاری شکست در داخل بریتانیا از سال ۲۰۱۸ و بعد از یک گذشت یک سال پیشرفت نه‌چندان دلگرم کننده و مخالفت‌های فراوان، به سودآوری خواهند رسید.

برآوردهای این صنعت نشان می‌دهد که سال آینده سالی بسیار حیاتی برای گاز شیل است و این شرکت‌ها فرآیند شکست هیدرولیکی را برای استخراج گاز از زیر سنگ‌ها آغاز خواهند کرد.

در حالی که در یک سال گذشته اسکاتلند فرآیند شکست را ممنوع کرد و مخالفت‌های عمومی هم با این نوع استخراج گاز به اوج خود رسید.

اما این شرکت‌ها بر این باورند در سال ۲۰۱۸ این روند عوض خواهند شد و نتایج خوبی خواهند دید.

سازمان زمین‌شناسی بریتانیا اعلام کرده است که این کشور بر روی منابع گاز شیل جا خوش کرده و مقدار آن به حدی است که می‌تواند برای تامین گاز مورد نیاز بریتانیا تا ۲۵ سال کافی باشد.

گزارشی که در سال ۲۰۱۳ منتشر شده می‌گوید مساحتی بین لنک‌شایر تا یورک‌شایر و لینکولن‌شایر می‌تواند دست کم ۱۳۰۰ تریلیون فوت مکعب گاز را در خود جا دهد.

از آنجایی که قیمت گاز اروپا به دلیل قطعی مکرر خط لوله گاز بالا رفته است بهره‌برداران گاز شیل امیدوارند که بتوانند گاز مورد نیاز داخل بریتانیا را تامین کنند. هر چند با وجود تلاش‌های این شرکت‌ها، محققان بر این باورند که سال‌های زیادی زمان لازم است تا این بهره‌برداران بفهمند چطور می‌توانند به قیمت مناسبی گاز شیل را استخراج و در داخل بریتانیا به فروش برسانند.

کارشناسان مرکز تحقیقات انرژی بریتانیا هم می‌گویند در سال ۲۰۱۸ شاهد پیشرفت‌هایی خواهند بود اما موضوع مهم این است که تردیدها در خصوص نقش گاز شیل در ترکیب انرژی بریتانیا تا انتهای سال ۲۰۱۸ لاینحل خواهد بود.

آنها معتقدند گاز شیل زمانی می‌تواند نقشی در ترکیب انرژی بریتانیا داشته باشد که از نظر هزینه بتواند با سایر منابع انرژی رقابت کند.

پیش از این دیوید کامرون، نخست وزیر سابق بریتانیا با استخراج گاز شیل مخالف بود.  اما سخنگوی وزارت تجارت، انرژی و استراتژی صنعتی می‌گوید که دولت متعهد به تامین انرژی پاک و قابل دستیابی کشور است. بنابراین گاز شیل هم بخشی از این انرژی است که باعث رشد اقتصادی و ایجاد شغل می‌شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۵۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان

 پژمان اختری اظهار داشت: واحد شماره چهار نیروگاه شهید مفتح به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات پس از اتمام تعمیرات دوره‌ای به شبکه سراسری متصل شد.

وی افزود: با راه اندازی واحد شماره چهار، فصل تعمیرات نیروگاه به اتمام رسیده و هر چهار واحد با آمادگی کامل به استقبال روز‌های گرم سال می‌رود.

معاون تولید نیروگاه شهید مفتح تصریح کرد: تولیدحداکثری وکاهش نرخ خروج اضطراری به عنوان یکی از اهداف مهم این مجموعه در سال جاری خواهد بود.

 نیروگاه شهید مفتح همدان متشکل از چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی در مجموع به ظرفیت هزار مگاوات به عنوان اولین و تنها مرکز تولید انرژی الکتریکی با استفاده از پساب تصفیه شده شهری در کشور، علاوه بر تأمین دو درصد برق مورد نیاز شبکه سراسری برق کشور، نقش مهمی در پایداری برق استان همدان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • کاهش ناترازی انرژی با نصب پنل‌های خورشیدی در اصفهان
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • رونمایی از پویش با انرژی در یزد
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید