Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-29@06:31:51 GMT

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۱۸

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۷۵۹۰۰

به گزارش ایرنا، به اعتقاد «جولین هاسپ» رییس و از موسسان شرکت «تن ایکس» که کار آن آسان تر کردن خرج پول های مجازی برای مردم است، هنوز دوره افزایش سریع ارزش بیت کوین به سر نیامده است.

وی گفت: من فکر می کنم سال آینده بیت کوین می تواند از مرز 60 هزار دلار بگذرد و تا پنج هزار دلار نیز سقوط کند، اما سوال این است که کدام اول اتفاق می افتد؟

بنا به اعلام سی ان بی سی، منتقدان و برخی دولت ها درباره خطر سرمایه گذاری روی پول های دیجیتال هشدار داده اند زیرا به اعتقاد آنها ارزش این پول ها سقوط می کنند چون چیزی وجود نداد که ارزش آنها را تقویت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش بینی هاسپ نشان دهنده یک افزایش 45 هزار دلاری یا یک افت 10 هزار دلاری در قیمت فعلی بیت کوین است که نشان دهنده شدت نوسان نرخ این پول دیجیتال است.

ارزش بیت کوین در ساعت 11:26 روز سه شنبه به وقت گرینویچ معادل 14 هزار و 740 دلار بود که نسبت به روز پیش از آن 8.33 درصد افزایش داشت.

پورتال مالی اف ایکس ایمپایر نیز پیش بینی کرد در سال 2018 معامله گران بیت کوین همچنان به گران تر شدن این پول دیجیتال خوشبین خواهند بود اما شدت این خوش بینی از سال 2017 کمتر است، به طوری که این سرمایه گذاران سبد دارایی متنوع تری را نگهداری خواهند کرد.

به اعتقاد تحلیلگران این پورتال مالی، دامنه قیمت بیت کوین در سال میلادی آینده بین 10 هزار تا 50 هزار دلار است.

بیت کوین نخستین ارز دیجیتال طراحی شده در جهان است؛ سال 2017 سالی بود که بیت کوین در آن به پدیده تبدیل شد، در بازارهای مالی سراسر جهان گسترش یافت و از انحصار رایانه بازها به در آمد.

سال 2017 سال افزایش شگفت آور سرمایه پیشگامان سرمایه گذاری در بازار بیت کوین بود؛ از ابتدای سال 2017 تاکنون، نرخ برابری بیت کوین در مقابل دلار آمریکا بیش از یک هزار و 900 درصد افزایش یافته است.

این افزایش باور نکردنی در کنار اینکه برخی تحلیلگران این پول دیجیتال را ابزار جدیدی می دانند که ممکن است اقتصاد جهان را به بحران دیگری بکشاند، موجب شده است که برچسب حبابی شدن به بازار بیت کوین چسبانده شود.

در حالی که ذهنیت حباب به بازار بیت کوین متصل است، اما این پول دیجیتال بعید است که خطری برای سیستم مالی جهان باشد زیرا بازار بیت کوین یک بازار کاملا مستقل است.

در دسامبر سال 2017 دو بازار آتی نخست بیت کوین در جهان راه اندازی شد.

از سوی دیگر، سال 2017 همچنین سالی بود که ژاپن، روسیه و نروژ بیت کوین را به عنوان ابزار پرداخت قانونی پذیرفتند.

اتحادیه اروپا نیز در حال بررسی این مساله است و این احتمال وجود دارد که در نشست آتی کشورهای گروه 20 با درخواست مقررات بیشتر در مورد این پول، در مورد پذیرش آن به عنوان یک وسیله پرداخت تصمیم گیری کند.

آلمان و فرانسه هر دو نگرانی خود را از نبود شفافیت در معاملات بیت کوین و توانایی بالقوه آن برای به هم زدن تعادل اقتصاد جهان بیان کرده اند.

البته بازار بیت کوین خالی از خطر نیست، در اوایل دسامبر 2017 چند هکر، چهار هزار و 700 بیت کوین از بازار «نایس هاش» اسلونی دزدیدند که ارزش آن حدود 80 میلیون دلار بود. این آخرین نمونه دزدی انجام شده به وسیله هکرها از طریق داشتن دسترسی به حساب های بیت کوین و ربودن مقادیر زیادی پول است.

بانک مرکزی ایران نیز اعلام کرده که بررسی استفاده یا ممنوعیت ارزهای دیجیتال را در دستور کار دارد و نتیجه آن را تا نیمه نخست سال آینده علنی می کند؛ این بانک در عین حال به دلیل نوسان بالا در معامله ارزهای دیجتال به مردم هشدار داده است که از سرمایه گذاری در آنها تا زمان مشخص شدن سیاست رسمی کشور بپرهیزند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۵۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار خودرو قابل پیش‌بینی نیست

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد گفت: بازار خودرو قابل پیش‌بینی نیست اما اگر دولت تدابیری بیندیشد و نمایندگی‌های ما خودروها را تحویل دهند، افزایش قیمت نخواهیم داشت.

حسین حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو قابل پیش‌بینی نیست که بگوییم در سال جاری افزایش یا کاهش خواهد داشت.

وی افزود: افزایش یا کاهش قیمت خودرو به عرضه آن بستگی دارد که نمایندگی‌ها چه میزان خودرو تحویل می‌دهند و نیاز مردم برآورده می‌شود یا خیر؛ واردات خودرو نیز تاثیرگذار است که اگر انجام شود بازار ثابت خواهد بود. امیدی به کاهش قیمت خودرو نیست اما حداقل می‌توان بازار را ثابت نگه داشت.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد در خصوص افزایش قیمت برخی از خودروها عنوان کرد: چند مورد از خودروهای داخلی گران شدند و افزایش کوچکی داشتند، اما بعضی نیز با کاهش قیمت مواجه شدند. نوساناتی بود که اعلام شد اما هنوز قطعی نشده که چه میزان افزایش قیمت خواهند داشت.

حسینی با اشاره به اینکه قبل از عید بازار تقریبا ثابت بود، تصریح کرد: ما قبل از عید افزایش قیمت نداشتیم، گاهی شیطنت‌هایی انجام می‌شد و خودرو افزایش اندکی پیدا می‌کرد، اما مجدد ثابت می‌شد و قیمت‌ها سر جای خود باز می‌گشت.

وی ابراز عقیده کرد: بعید است که بازاری وجود داشته باشد که شاهد افزایش قیمت باشیم. اگر دولت تدابیری بیندیشد و نمایندگی‌های ما خودروها را تحویل دهند، افزایش قیمت نخواهیم داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منتظر ارزانی خودرو باشیم یا گرانی؟
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳ / وقت خرید طلا رسید؟
  • ایلان ماسک، FREN، Doge، میم کوین ها، و داستان همیشگی
  • پیش‌بینی مهم نرخ ارز در ۱۴۰۳؛ تغییر قیمت دلار تا پایان سال
  • یک پیش‌بینی مهم درباره نرخ ارز در سال ۱۴۰۳/ سمیعی: قیمت دلار تا پایان سال چه تغییری می‌کند؟
  • پیش بینی قیمت دلار ۸ فروردین ۱۴۰۳/ ترمز دلار کشیده شد؟
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۸ فروردین ۱۴۰۳ / طلا بخریم یا نه؟
  • پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • بازار خودرو قابل پیش‌بینی نیست