Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن - ایرنا - «هلن دیکینسون» رئیس کنسرسیوم خرده‌فروشان انگلیس( BRC) روز سه‌شنبه نسبت به افزایش بهای کالاهای مصرفی در این کشور پس از خروج از اتحادیه اروپا هشدار داد.

به گزارش ایرنا، خانم دیکینسون در گفت گو با شبکه رادیویی بی.بی. 4 بیان داشت که تنها راه کنترل قیمت‌ها در دوره پسابرگزیت از طریق توافق تجاری با کشورهایی صورت خواهد گرفت که در شرایط کنونی در چارچوب اتحادیه اروپا با انگلیس همکاری دارند؛ 'در غیر این صورت بهای کالاهایی نظیر مواد غذایی، پوشاک و اقلامی که مصرف روزانه دارند به‌شدت افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

'
رئیس کنسرسیوم خرده‌فروشان انگلیس یادآور شد که انگلیس در چارچوب عضویت در اتحادیه اروپا از مزایای تعرفه صفر درصد برای واردات کالا از کشورهای عضو این اتحادیه و طرف معامله آن بهره می‌برد، اما پس از خروج از اتحادیه اروپا تمام همکاری‌ها و ترتیبات تجاری میان دو طرف از بین خواهد رفت.
وی گفت: در 19 مارس سال 2019 ما از تمام توافقاتمان با اتحادیه اروپا خارج خواهیم شد و ترتیبات تجاری میان دو طرف از میان می‌رود. بنابراین از هم‌اکنون تا آن زمان مهم است که انگلیس بتواند دست‌کم ترتیبات تجاری با اتحادیه اروپا را معادل‌سازی کند و پس از برگزیت به همان‌جایی که امروز قرار داریم بازگردیم.
این مقام انگلیسی پیش‌بینی کرد که در صورت عدم توافق کشورش با اتحادیه اروپا، به‌طور مثال تعرفه واردات البسه از ترکیه که عمده‌ترین تولیدکننده پوشاک انگلیس به شمار می‌رود از صفر درصد به 12 درصد صعود خواهد کرد.
انگلیس و اتحادیه اروپا دو هفته پیش (24 آذر) مذاکرات درباره مرحله اول خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به پایان رسانده و قرار است از ماه مارس سال آینده میلادی مذاکرات مرحله دوم که عمدتاً درباره آینده روابط دو طرف و چگونگی همکاری‌های تجاری در دوره پسابرگزیت خواهد بود، آغاز شود.
مرحله دوم مذاکرات برگزیت همچنین بر دوره انتقالی متمرکز خواهد بود که ضمن آن انگلیس برای مدت حدود 2 سال از قوانین اتحادیه اروپا تبعیت خواهد کرد اما هیچ نقشی از نهادهای تصمیم‌گیری اروپایی نخواهد داشت.
انگلیس از آغاز مذاکرات برگزیت در ژوئن گذشته، خواهان گفت‌وگوی هم‌زمان درباره آینده همکاری‌های تجاری در دوره پسا برگزیت بود، اما اروپایی‌ها حاضر نبودند تا پیش از روشن شدن وضع حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس، وضع مرزی دو ایرلند در پسا برگزیت و هزینه خروج این کشور از اتحادیه اروپا، دراین‌باره مذاکره کنند.
پس از 6 ماه مذاکرات طاقت‌فرسا، انگلیس ضمن اعلام پذیرش خود مبنی بر پرداخت 39 میلیارد پوند برای تسویه صورتحساب برگزیت، با برخی شرایط اتحادیه اروپا درباره وضع حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس و بحث مرزی دو ایرلند در پسا برگزیت سازش کرد.
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، انگلیس قرار است به‌طور رسمی رأس ساعت 11 شب 29 مارس 2019 به‌وقت محلی (بامداد 10 فروردین 1398) از اتحادیه اروپا خارج شود.
اروپام ** هـ ن *شبس*1613*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۵۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جماران؛ ​جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گفت انتظار می‌رود چند کشور اروپایی تا پایان ماه مه میلادی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشورها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشورهای ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این 8 کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود