Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور با تاکید بر اقتصادی کردن نانوایی‌های استان، گفت: سرانه تعداد نانوایی در مازندران از متوسط کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جویبار، سید محمد جعفری امروز در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان جویبار با بیان اینکه نخستین صادرات آرد از  مازندران و از گندم تولیدی شهرستان جویبار صورت پذیرفت، اظهار داشت: کارخانه آرد نمونه جویبار آغازگر صادرات آرد از مازندران به کشور عراق بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اولویت نخست کارگروه آرد و نان شهرستان جویبار باید ارتقای درجه واحدهای نانوایی، باشد گفت: آموزش نانوایان و نوسازی و بهسازی واحدهای خبازی سهم مهمی در ارتقای درجه واحدهای خبازی دارد.

جعفری با اشاره به اینکه نظارت مستمر نانوایی‌ها باید جز برنامه‌های اصلی کارگروه آرد و نان شهرستان‌ها باشد، تصریح کرد: سرانه نانوایی در کشور به ازای هر 750 نفر یک نانوایی بوده ولی در مازندران به ازای هر 1300 نفر یک نانوایی است.

وی افزود: متاسفانه 50 درصد نانوایی‌ها در مازندران مازاد بوده که به اقتصاد نانوایی‌ها آسیب وارد می سازد. هر نانوایی جدید 2 نانوایی دیگر را از مدار اقتصادی خارج می‌سازد.

جعفری به رتبه‌بندی نانوایی‌ها اشاره کرد و گفت: 78درصد واحدهای نانوایی جویبار درجه چهار بوده و شهرستانی که قطب کشاورزی است زیبنده آن نیست.

وهابی، فرماندار جویبار نیز با اشاره به گردشگر بودن جویبار و همچنین بافت کشاورزی منطقه خواستار توجه ویژه به این شهرستان شد.

وی تصریح کرد: کارگروه آرد و نان شهرستا باید هرچه سریع‌تر با یک برنامه‌ریزی دقیق و فنی به ارتقای درجه واحدهای خبازی شهرستان اقدام کند.

فرماندار جویبار گفت: کارگروه آرد و نان باید با توجه به تعدد واحدهای نانوایی در شهرستان جویبار مدلی را برای اقتصادی کردن ساختار نانوایی‌ها ارائه دهد.

فریدون امیریان دبیر نظام جامع درجه‌بندی واحدهای نانوایی استان نیز به ارائه گزارشی از وضعیت رتبه‌بندی نانوایی‌ها در شهرستان جویبار پرداخت.

انتهای پیام/

R41358/P1494/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۶۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است

ایسنا/مازندران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با اشاره به ظرفیت‌های این استان،گفت: همه تلاش واحدهای دانشگاهی و استان در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است.

  سید عبدالله میرغیاثی ۱۰ اردیبهشت در حاشیه اجلاسیه افق تحول دانشگاه ۲ که به میزبانی چالوس برگزار شد با اشاره به اینکه حرکت دانشگاه آزاد مازندران بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد کشور است، اظهار کرد: این سند با اهتمام سازمان مرکزی و رویکرد ارزشمند ریاست دانشگاه آزاد کشور تدوین شده است.

وی افزود: به عنوان یک سند بالادستی همه ما مسئول هستیم تا همه تحولات و رویکردهای تعالی دانشگاه آزاد استان مازندران را طبق این سند پیش ببریم.

وی با بیان اینکه مازندران یک استان حاصلخیز و با ظرفیت بسیار بالا است،تصریح کرد: با توجه به ظرفیت ۱۳ واحد دانشگاهی و یک مرکز در محمودآباد درصدد شناسایی ظرفیت‌ها و منابع واحدهای مختلف دانشگاه آزاد هستیم تا بتوانیم برای درآمدزایی غیر شهریه‌ای اقدام کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: اولین گامی که در استان مازندران و در راستای سند تحول برداشتیم سعی شد در اواخر سال ۱۴۰۲ تمامی واحدهای دانشگاهی را برای یک بار به عنوان هیأت رئیسه داشته باشیم همچنین با رؤسای واحدهای دانشگاهی و کارشناسان حوزه‌های مربوطه نشستی در راستای شناسایی ظرفیت‌ها برگزار شد.

میرغیاثی یادآور شد: بر اساس ظرفیت هر یک از واحدهای دانشگاهی برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا بتوان وضعیت معیشتی و اقتصادی کارکنان و هیأت علمی دانشگاه آزاد استان مازندران به درجه مطلوب و مقبول برسد.

وی گفت: اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به منظور تشکیل جلسات گروه‌های مختلف آموزشی مانند گروه هنر و رسانه، تعلیم و تربیت و علوم اجتماعی برگزار شد.

این مسئول تاکید کرد: رئیس دانشگاه آزاد کشور این اجلاسیه را با مدیران گروه‌های کشوری علوم اجتماعی برگزار کرد تا در زمینه مباحث تخصصی و آسیب شناسی در رشته‌های مختلف بحث و تبادل نظر صورت بگیرد تا با ایجاد ساز و کارهای مناسب، کسری و کمبود دانشجو در دانشگاه را جبران کنیم.

میرغیاثی ادامه داد: اقبال کم دانشجویان و خانواده‌ها به دانش‌های علوم اجتماعی جای نگرانی دارد زیرا در جامعه‌ای که علوم انسانی رشد نکند و مبانی دانش انسانی مورد خدشه وارد شود، می‍‌تواند بر روی دیگر رشته‌ها هم تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است