Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیش - ایرنا - مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان این که توسعه اقتصادی و اشتغال در مناطق آزاد در کنار فعالیت های صنعتی، بازرگانی و گردشگری در اولویت است، تصریح کرد: 90 هزار شغل طی چهار سال گذشته در مناطق آزاد ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، مرتضی بانک شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در کیش گفت: هم اینک 265 هزار نفر در مناطق آزاد و 180 هزار نفر نیز در مناطق ویژه اقتصادی کشور مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: در جزیره کیش نیز تنها در حوزه گردشگری 6 هزار نفر فعالیت دارند.
مشاور رئیس جمهوری گفت: در حوزه صادرات نیز در چهار سال گذشته تا کنون بالغ بر 2 و نیم میلیارد دلار کالا از مناطق آزاد صادر شده است.
وی تاکید کرد: در سال 92 این رقم 190 میلیون دلار بوده و در سال 96 به یک میلیارد دلار حداقل خواهد رسید و این رقم در مناطق ویژه بسیار بالاتر است به طوریکه در چهار سال گذشته 77 میلیارد دلار صادرات در مناطق ویژه اقتصادی انجام شده است.
بانک گفت: هم چنین در چهار سال گذشته 18 میلیارد دلار واردات در مناطق آزاد و ویژه داشتیم که اغلب مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات بزرگ از قبیل پتروشیمی و فولاد بوده است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد در ادامه خاطر نشان کرد: مهم ترین راهبرد و هدف فعالیت منطقه آزاد کیش گردشگری است و محور گردشگری در صدر برنامه های منطقه آزاد کیش قرار دارد.
بانک افزود: در کنار زیر ساخت های گردشگری کیش، فعالیت های تجاری، مالی و بندری در این جزیره به عنوان مهم ترین عملکردها مورد توجه قرار گرفته و بخش مهمی از زیرساخت ها تامین شده است.

**توسعه گردشگری دریایی
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تصریح کرد: هدف ما توسعه گردشگری در گستره دریا است که این بخش مهم گردشگری دریایی را با همکاری سازمان بنادر در کیش ، قشم و چابهار ایجاد کنیم تا ارتباط کاملی بین بنادر در حاشیه جنوبی خلیج فارس برقرار شود.
بانک افزود: برای توسعه گردشگری دریایی جزیره هندورابی را نیز باید تقویت کرد و اقدام های اولیه ای برای فرودگاه و هتل در حدود یک سال و نیم پیش در این جزیره آغاز شده که باید توسعه پیدا کند.
وی با بیان این که در خشکی ، دریا و هوا باید بتوانیم گردشگری را در منطقه آزاد کیش توسعه دهیم ، اظهار کرد: از مهم ترین اقدام های ارزشمند، ایجاد اسکله 35 هزار تنی در کیش است که تجارت کیش را از جمله از دوبی به دیگر مناطق آزاد و کشور بطور مستقیم مهیا می کند.
وی تاکید کرد: برای ما ارزشمند نیست که تجار ما بدلیل کمبود امکانات کالای خود را به دوبی برده و از آنجا وارد کشور کنند و این مساله به دلیل این است که بندرگاه مناسبی نداریم که کالا از مقصد اصلی وارد کشور شود.
وی اعلام کرد بزودی در تمامی بنادر مناطق آزاد شرایط و امکان زیرساخت برای مبادلات کالا فراهم و کالا بر اساس قوانین گمرکی کشور مبادله خواهد شد.
6993/7408
خبرنگار: اکبر بهاروند * انتشار: محمد جهانگیریان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۷۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای راهبردی گردشگری تشکیل شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، علی‌اصغر شالبافیان در نشست شورای راهبردی و نظارت بر تحقق سند راهبردی توسعه گردشگری که با حضور نمایندگان ۲۳ نهاد، دستگاه و وزارتخانه‌های مختلف در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، پس از شنیدن سخنان نمایندگان نهادهای مختلف گفت: سند راهبردی توسعه گردشگری با مشخص کردن خطوط کلان سیاستی بر اساس حوزه مداخلات اصلی حوزه گردشگری، پایه و مبنای اجرایی تخصص در این حوزه در نظر گرفته شده است. بر مبنای این سند ۶۹ حکم برای ۲۳ دستگاه تعیین شده است تا هر یک از نهادهای حاکمیتی بتوانند با اجرای سهم وظایف تعیین شده اقدامی زیربنایی در راستای توسعه گردشگری کشور ثبت و با اجرایی شدن احکام سند راهبردی به حل مشکلات بخش خصوصی و سرمایه گذاران یاری برسانند. معاون گردشگری کشور تصریح کرد: بر اساس اهمیت موضوع، شورای راهبردی و نظارت بر تحقق سند راهبردی توسعه گردشگری تشکیل شده است تا با پیگیری روند اقدامات انجام شده و مصوبات آتی، احکام و حوزه همکاری دستگاه‌های مرتبط با گردشگری مورد ارزیابی قرار گرفته و میزان پیشرفت قابل انتظار تسریع شود. وی با تاکید بر مصوبات این نشست افزود: پیگیری تعرفه‌های آب و فاضلاب، تهیه بسته دیپلماسی گردشگری با محوریت معرفی ایران، تعامل بین‌بخشی در رفع مشکلات مربوط به اراضی و واگذاری زمین و نیز مقابله با ایران‌هراسی بخشی از تعاملات و همکاری‌های پیش رو خواهد بود. شالبافیان همچنین تهیه بسته اقتصادی گردشگری طبق سند و بر مبنای تاکید رئیس جمهوری را نیز یکی دیگر از مصوبات این نشست اعلام کرد. معاون گردشگری کشور در ادامه درباره‌عدم به کارگیری دانش آموختگان فنی و حرفه‌ای گردشگری و هتل‌داری به دلیل نداشتن مدرک دانشگاهی کارشناسی بیان کرد: کسانی که در ساختار رسمی کشور آموزش دیده‌اند، نباید محدود یا با موانع روبرو شوند. لذا این موضوع باید با افزودن سرفصل‌هایی به منابع درسی در حوزه گردشگری افزوده شود و در قالب مصوبه شورا مورد پیگیری قرار گیرد. شالبافیان با بیان اینکه در مورد اهلیت‌سنجی سرمایه‌گذاران نگاه حمایتی داریم، گفت: همانطور که آئین‌نامه طبیعت‌گردی با رویکرد حمایت از سرمایه‌گذاران تصویب شده است از این رو پیرو این موضوع، پیشنهاد می‌شود وزارت نیرو و جهاد توافق سه جانبه با این معاونت داشته و نتایج این همکاری در نخستین جلسه کمیته طبیعت‌گردی مطرح شود. همچنین در پایان بر مبنای نظر معاون گردشگری کشور مصوب شد، نشست‌های متوالی شورای راهبردی و نظارت بر تحقق سند راهبردی توسعه گردشگری به صورت فصلی تداوم داشته باشد. کد خبر 6099495 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • ایجاد بیش از ۱۱ هزار شغل در استان در سال گذشته
  • شورای راهبردی گردشگری تشکیل شده است
  • انتخابات ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • اخذ چهار گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات