Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه شناسایی توانمندی‌های روستاهای بخش کهریزک در زمینه توسعه و ایجاد اشتغال روستایی و توسعه گردشگری در بخشداری کهریزک برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی باقرشهر نیوز؛ جلسه شناسایی توانمندی‌های روستاهای بخش کهریزک در زمینه توسعه و ایجاد اشتغال روستایی و توسعه گردشگری با حضور توکلی کِجانی بخشدار کهریزک، رحیم‌زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری، اعضای شورای اسلامی بخش کهریزک و دهیاران روستاهای بخش کهریزک در سالن جلسات بخشداری کهریزک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین توکلی، کِجانی بخشدار کهریزک ایجاد اشتغال را یکی از برنامه‌های مهم دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: خوشبختانه در بخش کهریزک زمینه‌های ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی وجود دارد که مستلزم برنامه‌ریزی و ایجاد کارگاه‌های صنایع دستی در روستاهای بخش کهریزک است.

وی روستاهای بخش کهریزک را روستاهایی با توانمندی بالای تولید صنایع دستی برشمرد و افزود: با توجه به وجود کارخانجات تولید و صادرات صنایع دستی در بخش کهریزک، بایستی از تمامی ظرفیت‌های تولید صنایع دستی در روستاهای بخش کهریزک استفاده گردد تا هم ایجاد اشتغال صورت پذیرد و هم تولیدات روستاییان بخش کهریزک عرضه شود.

گفتنی است، در ادامه جلسه حاضران نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص توانمندی‌های روستاهای بخش کهریزک در زمینه توسعه و ایجاد اشتغال روستایی و توسعه گردشگری مطرح کردند که طی آن در مورد بازدید میدانی از ظرفیت‌های روستایی در حوزه صنایع دستی و ایجاد بانک اطلاعاتی میراث فرهنگی و گردشگری روستاهای بخش کهریزک تصمیماتی اتخاذ شد.

انتهای پیام/*

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۸۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: امروزه با توجه به ظهور فناوری‌های دیجیتال، بسیاری از کسب و کار‌های کوچک و متوسط و کسب و کار‌های دانش بنیان به ضرورت دیجیتالی سازی کسب و کارشان پی برده اند و در همین جهت برگزاری دوره دیجیتال مارکتینگ از برنامه‌ها و اولیت‌های توسعه پایدار در روستای تاریخی اصفهک بوده است.

او افزود: برگزاری دوره‌های دیجیتال مارکتینگ در اصفهک در نهایت منجر به این شد تا تعدادی از جوانان و علاقمندان این روستا با همکاری مرکز رشد و فناوری اقدام به راه اندازی آنلاین شاپ یا فروشگاه مجازی با برند واچی https://vachi.ir/ کنند که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

بیشتر بخوانید

ثبت ۵ اثر در آثار فاخر صنایع دستی کشور

عرب بیان کرد: فعالیت‌های انجام شده در زمینه گردشگری در روستای اصفهک سازگاری کامل با اهداف و برنامه‌های زیست محیطی دارد و فعالان گردشگری و صنایع دستی و مردم روستا بر این موضوع تأکید دارند و اقامتگاه‌های بوم گردی کاملا در این مسیر قدم بر می‌دارند و تولید زباله کم، بازیافت زباله و استفاده از موادی که تجدیدپذیر هستند و آسیب کمی به محیط زیست می‌زنند از اولویت‌ها و برنامه بوم گردی‌ها در اصفهک است.

 برند واچی نیز محصولاتش را به صورت کاملا سازگار با محیط زیست و با بهره گیری از سنت‌های قدیمی بسته بندی می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود