Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - به گفته معاون بازرگاني و صنايع غذايي وزارت جهاد کشاورزي و مدير عامل اتحاديه مرغداران ميهن، بيماري و تلفات عامل اصلي گراني تخم مرغ و کاهش عرضه در بازار است که بزودي قيمت تخم مرغ متعادل مي شود
به گزارش خبرگزاري آريا ،­علي اکبرمهرفرد معاون بازرگاني و صنايع غذايي وزارت جهاد کشاورزي در گفتگو با بخش خبري 18:30 شبکه خبر درباره آخرين قيمت تخم مرغ در بازار گفت: آنچيزي که ما اعلام کرديم که در بازار به صورت عرضه مستيم به فروش برسد و کارگروه تنظيم بازار براي شرايط حاضر تصويب کرده براي شانه تخم مرغ 11 هزار و 600 تومان به صورت غير بسته بندي و 12 هزار و 600 تومان براي بسته بندي شده تعيين شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين قيمت ها در حال حاضر براي تنظيم بازار است و هدف اين است که در يک دوره زماني قيمت بازار را نيز به اين قيمت ها برگردانيم.
مهرفرد در ادامه گفت: در شرايط نرمال و عادي بازار قيمت تخم مرغ از اين هم پايين است اما اين قيمت درنظر گرفته شده براي شرايط فعلي است که تا اطلاع ثانوي اعلام شده است.
او افزود: علت اصلي و تنها علت گراني تخم مرغ در بازار بيماري حاد تنفسي آنفلوآنزا است. موج اول بيماري آنفلوآنزا اوايل سال بود که با مديريت اتحاديه ميهن ( مرغ داري و مرغ گذاري هاي کشور) کنترل شد. ما در حال حاضر 25 درصد گله هاي تخم گذار را از دست داده ايم وبه دليل بيماريآنفلوآنزا با کاهش توليد مواجه شده ايم، صادرات را نيز به دليل کاهش توليد قطع کرده ايم. بيماري آنفلوآنزا حادثه غيرمترقبه است و عمدتا از طريق پرندگان مهاجر شيوع پيدا مي کنند. آخرين آمار نشان مي دهد که 32 کشور دنيا درگير اين بيماري هستند و کشورهاي درگير اين بيماري در بين پرندگان نيز با مشکل افزايش قيمت مواجه هستند.
او درباره واردات تخم مرغ افزود: دولت از سه ماه قبل اجازه واردات را صادر کرد و تعرفه واردات کاهش يافت. اما در شرايط عادي نيازي به واردات نداريم بلکه بايد صادرات داشته باشيم اما در چنين شرايطي براي رفاه حال مردم پيشنهاد واردات داديم که دولت نيز تصويب کرد و تعرفه واردات از 55 درصد به 5 درصد کاهش يافت و تا اخر فروردين ما نيز تاييد اعتبار شده است بنابراين پيش بيني مي شود با تغيير آب و هوا و اقدامات سازمان دامپزشکي و تدابير لازم بتوانيم اين بيماري را کنترل و مهارکنيم. معاونت امور دام در مناطق پاک در حال جوجه ريزي است تا توليد افزايش يابد. عرضه تخم مرغ وارداتي از ميادين ميوه و تره بار آغاز شده است که شانه اي 12 هزار و 600 تومان در حال توزيع است. بخشي هم مربوط به تخم مرغ هايي است که شرکت مربوطه براي تنظيم بازار وارد بازار مي کند تا در کاهش قيمت موثر باشد. اولويت ما براي توزيع ميادين ميوه و تره بار و فروشگاه هاي زنجيره اي است.
او در ادامه درباره برنامه ريزي ها براي تعادل بازار نيز گفت: يکي از کارها بازسازي است که براي اين کار جوجه ريزي ها آغاز شده تا در سال آينده تعادل برقرار شود و توليد افزايش يابد. حدود 4 ماه طول مي کشد مرغ به تخم ريزي برسد. عرضه مستقيم از توليدات داخل، آزادسازي بازار واردات، کاهش تعرفه واردات و مبارزه با بيماري، جبران خسارات و افزايش سن گله از ديگر اقدامات براي تنظيم و متعادل شدن بازار است که براي جبران خسارت دولت 100 ميليارد تومان در نظر گرفته است که تاکنون 30 ميليارد تومان پرداخت شده است.
مهرفرد همچنين گفت: امروز در کارگروه تنظيم بازار و در جلسه اي با حضور آقاي شريعتمداري اين موضوع مطرح شد که دستور دادند قبل از تصويب کسي حق ندارد تغيير قيمت را اعمال کند. در سه نوع از فراورده هاي شير، ماست و پنير مشمول تنظيم بازار هستند بنابراين بايد کارخانه هاي لبني براي افزايش قيمت اجازه بگيرند. چندماهي است که دامداران و کارخانه هاي فراورده هاي لبني خواستار افزايش قيمت بوده اند اما فرايند کارشناسي ممکن است زمانبر باشد و اختلاف قيمت داشته باشد

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۹۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان معرفی شد

علیرضا دهمرده طی مراسمی به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان معرفی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، علیرضا دهمرده طی حکمی از سوی وزیر جهاد کشاورزی به عنوان سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان منصوب و امروز در مراسمی با حضور مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های این وازتخانه، معاونین و مدیران و پرسنل ستادی و شهرستانی سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان و جمعی از بهره‌برداران بخش کشاورزی معرفی شد.

در این مراسم از سیدمحمدرضا سیدحسینی رئیس اسبق این سازمان تقدیر به عمل آمد.

سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان پیش از این معاون و مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر، معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی و مشاور رئیس سازمان در امور کشت‌های فراسرزمینی مشغول فعالیت بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان معرفی شد
  • ارس پلنگ باغ وحش مشهد تحت درمان قرار دارد
  • جلوگیری از صادرات کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است
  • مرثیه‌ای برای رنج شالیکاران گیلانی/ برنجی که فروش نمی‌رود‌
  • بهره برداری از مزرعه اکولوژیک پرورش شتر داشتی درزاهدان،بزودی
  • کشاورزی در خطر اپیدمی! مجلس به دنبال حل مشکل واردات نهاده‌های کشاورزی
  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!