Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@08:40:20 GMT

هنرمندان و فعالان مسجدی کمیجان تقدیر شدند

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۷۹۲۶۰

هنرمندان و فعالان مسجدی کمیجان تقدیر شدند

خبرگزاری شبستان: همزمان با هفته فرهنگی شهرستان کمیجان امروز (۵دی) طی مراسمی هنرمندان و فعالان مسجدی این شهرستان در سالن دانشگاه ازاد تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک،‌ همزمان با هفته فرهنگی شهرستان کمیجان امروز (۵دی) طی مراسمی با حضور محسن شریفی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام ذوالفقاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان مرکزی، سلیمانی فرماندار کمیجان، حجت الاسلام مقدسی امام جمعه کمیجان، اقشار مختلف مردم و جمعی از هنرمندان و صحاب مسجد و اهالی قرآن از هنرمندان و فعالان مسجدی این شهرستان در سالن دانشگاه ازاد تقدیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

اسامی نفرات تقدیری از فعالان فرهنگی در حوزه کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کمیجان:

 

حسین محمدی  مسئول کانون شهدای میلاجرد محمدرسول الله(ص)

سید محمدمهدی حسینی مسئول کانون بلال صاحب الزمان(عج) کمیجان

علی اسفندانی مسئول کانون شهید داودی مسجد صاحب الزمان(عج) روستای اسفندان

احسان خسرو بیگی مربی طرح بوسه ای برآسمان از کانون شهید امینی مسجد موسی بن جعفر(ع)

اقلیمه آقاجانی مربی طرح بوسه ای برآسمان کانون امام سجاد(ع) مسجد امیرالمومنین(ع) کمیجان

سودابه شاه ولدی مربی طرح بوسه ای برآسمان کانون میثاق مسجد علی بن ابیطالب (ع) روستای فامرین

بهاره بهادری مربی و رابط فعال کانون شهید تجلی مسجد امام سجاد(ع) کمیجان

زهره غلامحسینی مربی و رابط فعال کانون شهید مطهری مسجد قائم آل محمد(عج) میلاجرد

سارا نبی لو مربی قران و رابط فعال کانون شهدای چهره قان مسجد جامع فامرین

 

این افراد از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی مورد تشکر و قدردانی قرار گرفتند و الواح تقدیر به آنان تقدیم شد.

 

اسامی نفرات تقدیری از فعالان فرهنگی در حوزه قرآن و عترت شهرستان کمیجان:

           

سارا نبی لو، مربی و فعال فرهنگی در حوزه قرآن و عترت

علی کمیجانی مولف و فعال فرهنگی

مهدی سلطانی مولف و فعال فرهنگی و تعزیه خوان و مسئول کانون باقر العلوم (ع)

 

زهره امینی فعال فرهنگی حوزه قرآن و عترت

 

خانم راضیه افشارمولف و  فعال فرهنگی حوزه قرآن و عترت

 

علی نوروزی،‌  صغری غفاری، معصومه مجیدی، زهرا یوسفی و  صغری یوسفی از فعالان حوزه قران وعترت

       

 

شهرستان کمیجان با مرکزیت شهر کمیجان در 96 کیلومتری اراک و در غرب استان مرکزی قرار دارد. این شهرستان از شرق به شهرستان‌های فراهان و تفرش از شمال و شمال‌غرب به شهرستان ساوه و استان همدان منتهی می‌شود مردم شهرستان کمیجان در روستاها و مرکز شهرستان ترک زبان هستند؛ هفته فرهنگی شهرستان کمیجان از اول دیماه به مدت یک هفته با برنامه های مختلفی اجرا می شود تا همه هم استانی ها با فرهنگ وآداب و رسوم شهرستان کمیجان آشنا شوند.

 

 

پایان پیام/87

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۹۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد

در جلسه مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها، مباحث درباره راه‌اندازی کانون نهج البلاغه در دانشگاه‌ها و همچنین تعیین مسئول و میزبان بخش دانشگاهی دوره آینده نمایشگاه بین‌المللی قرآن تعیین تکلیف شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، جلسه یکصد و سی و ششم مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها با حضور مدیران فرهنگی و قرآنی دستگاه‌های دانشگاهی در محل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

گزارش مشکلات نمایشگاه قرآن و تعیین میزبان دوره آینده

در این جلسه چهار دستور قرآنی مورد بحث و بررسی کارشناسان قرار گرفت. در ابتدا نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از شرایط برپایی بخش دانشگاهی سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ارائه دادند و کم و کیف این حوزه مورد تحلیل قرار گرفت.

بر اساس تحلیل‌های عنوان شده و نظرات کارشناسان و نمایندگان، مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان میزبان بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن نامه‌ای مبنی بر ضعف‌ها و مشکلات نمایشگاه قرآن ارائه دهد.

در ادامه این نشست و پس از تحلیل‌های انجام شده در حوزه نقش دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، مقرر شد میزبانی بخش دانشگاهی دوره آینده نمایشگاه بین‌المللی قرآن که در اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، برعهده وزارت علوم باشد.

 

حفظ موضوعی ‌زمینه‌ای برای رواج "حفظ تخصصی قرآن" در کشور است

 

راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا طاهری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم، در این جلسه گزارشی از جشنواره نهج‌البلاغه ارائه کرد. دانشگاه علوم پزشکی قم میزبانی این جشنواره را بر عهده داشته است.  

در این رابطه مقرر شد با حضور رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، معاونان و مدیران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و تأثیرگذاران حوزه نهج‌البلاغه تشکیل شود و در آن جلسه تصمیم‌سازی‌هایی در مورد فعالیت‌های بیشتر در حوزه نهج‌البلاغه صورت گیرد.

از دیگر مصوبات مربوط به این دستور تشکیل کانون نهج‌البلاغه در دانشگاه‌ها بود که بر اساس این مصوبه مقرر شد هر دانشگاه یک کانون نهج‌البلاغه داشته باشد.

گزارش دستگاه‌ها از جشنواره‌های داخلی قرآن و عترت

یکی دیگر از دستورها که مربوط به ارائه گزارش دستگاه‌ها از جشنواره‌های داخلی قرآن و عترت و ارائه گزارشی از تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت بود، در این جلسه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

در این بخش و پس از طرح مباحث مختلف مقرر شد زمان و مکان اختتامیه سی و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت که به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود، در جلسه آینده مجمع مشورتی اعلام شود.

تصمیم‌گیری برای اضافه شدن یا اضافه نشدن بخش اساتید و کارکنان به جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان نیز به جلسه آینده مجمع مشورتی موکول شده است تا در این رابطه در آینده تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • آیین نقاره زنی در اردبیل احیا می‌شود