Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@04:23:30 GMT

طرز تهیه کوفته بوقلمون و کدو سبز

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۷۹۵۲۳

طرز تهیه کوفته بوقلمون و کدو سبز

یکی از این غذاها کوفته بوقلمون و کدو سبز است. اضافه کردن کدو سبز باعث میشود کوفته بافت جالبی پیدا کند و در ضمن از خواص بسیار این سبزی مفید در غذای خود بهره مند میشویم.  کوفته بوقلمون و کدو سبز در فر پخته میشود و فقط چند قطره روغن برای چرب کردن سینی در تهیه آن استفاده میشود. به همین خاطر غذایی بسیار سالم و کم چرب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوفته بوقلمون و کدو سبز را میتوانید همراه با چند قاچ لیموترش به عنوان یک غذای رژیمی ساده و شیک میل کنید و از آن لذت ببرید. 
مواد لازم

    گوشت بوقلمون چرخکرده ۵۰۰ گرم
    کدو سبز ۱ عدد
    پیاز ۱/۴ یک عدد
    گشنیز یا جعفری خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
    زیره سبز ۱ قاشق چایخوری
    پودر سیر ۱ قاشق چایخوری
    زردچوبه ۱ قاشق چایخوری
    پودر زنجبیل ۱/۲ قاشق چایخوری
    نمک و فلفل به مقدار کافی
    رب گوجه ۱ قاشق غذاخوری
    سس تند ۲ قاشق غذاخوری
    تخم مرغ ۱ عدد (میتواند حذف شود)
    روغن زیتون برای چرب کردن قالب

 
 طرز تهیه:  فر را با دمای ۲۱۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. کدو سبز را رنده کنید. سپس آن را با دست فشار دهید تا آب اضافی اش جدا شود (میتوانید آب کدو سبز را دور بریزید یا از آن برای تهیه اسموتی استفاده کنید). کدو سبز را داخل کاسه بزرگی قرار دهید. پیاز را به صورت خیلی ریز خرد کنید و همراه با گوشت بوقلمون چرخکرده، گشنیز خرد شده، رب گوجه و در صورت تمایل یک عدد تخم مرغ داخل کاسه بریزید. چاشنی ها یعنی زردچوبه برتر، زیره سبز برتر، پودر سیر برتر، زنجبیل برتر، نمک و فلفل را هم اضافه کنید و مخلوط را به خوبی هم بزنید. برای مخلوط کردن میتوانید از دست استفاده کنید.

روی سینی فر مورد نظرتان کاغذ روغنی بکشید. روی کاغذ را با کمی روغن زیتون هم چرب کنید. دستتان را کمی خیس کنید و مایه را با دست به شکل کوفته در بیاورید و روی سینی با فاصله بچینید. سینی را بیش از حد شلوغ نکنید. سایز کوفته ها کمی کوچکتر از توپ تنیس باشد. روی هر کوفته چند قطره سس تند بریزید و بعد سینی را ۱۸-۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا کوفته ها پخته شوند.

کوفته بوقلمون و کدو سبز را به ظرف سرو مورد نظر منتقل کنید و با لیمو ترش و سس تند میل کنید (ریختن چند قطره سس تند روی کوفته ها باعث میشود براق تر به نظر برسند و ظاهر زیباتری پیدا کنند).

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۹۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه و پخت ۴۰ کیلو مربای توت فرنگی توسط زوج آذربایجانی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه اتلاما، پیتزای سنتی و محبوب پاکستانی‌ها (فیلم) طرز تهیه کتلت و سیب زمینی تنوری؛ یک غذای خوشمزه و ساده (فیلم) طرز تهیه پنیر محلی با ۴۰ کیلو شیر گاو (فیلم)

دیگر خبرها

  • نان توت فرنگی یک نان خوش عطر و طعم و ساده
  • (ویدیو) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه
  • (ویدیو) طرز تهیه کتلت و سیب زمینی تنوری؛ ساده و خوشمزه
  • طرز تهیه و پخت ۴۰ کیلو مربای توت فرنگی توسط زوج آذربایجانی (فیلم)
  • طرز تهیه غذای هندی چوله پالک + فیلم
  • پخش شب آوا از شبکه باران
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رایگان در همدان
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رايگان در همدان