Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: گسترش پوشش منابع حمایتی مانند بیمه ها، توجه به اصول ایمنی در ساخت و سازها و اصلاح نگرش در استفاده از منابع محدود طبیعی از اقدام های موثری است که با انجام آن می توان از وقوع برخی حوادث پیشگیری و از آثار سوء آن کم کرد.

به گزارش ایرنا، علیرضا صفا ایسینی عصر سه شنبه در نشستی که به مناسبت پنجم دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرهای بلایای طبیعی نامگذاری شده، اظهار داشت: شعار این روز در سال جاری کاهش تعداد افراد تحت تاثیر حوادث تا سال 1409 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اجرای برنامه های آموزشی، مانورهای عمومی و تخصصی، اطلاع رسانی و حساس سازی هر چه بیشتر مردم نسبت به حوادث و شیوه برخورد در شرایط بحرانی نیز از جمله اقدامات موثر در جهت کاهش اثرات بلایای طبیعی است.
وی ادامه داد: وقوع حوادث غیرمترقبه و ناگهانی در کنار پیامدهای عاطفی و روحی آن، بر اقتصاد کشور نیز تاثیر سوئی دارد و از همین رو این حوادث بیش از هر چیز نیازمند برخورد عالمانه و هماهنگی همه دستگاه‌ های ذیربط است.
صفا ایسینی تصریح کرد: ‌باید از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری در زمینه مدیریت بحران توان ما بیشتر شود، که برای تحقق این مهم به دنبال تامین منابع مالی برای تجهیز مدیریت بحران استان هرمزگان هستیم.
وی با بیان اینکه باید حساسیت جامعه نسبت به بحران افزایش یابد، تاکید کرد: دیدگاه مقابله و رویارویی با حوادث به سمت اطلاع رسانی به مردم در راستای اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع حوادث تغییر کرده و این تغییر روش خود از اهداف اساسی برنامه کاهش اثرات بلایای طبیعی در سال های اخیر بوده است .
صفا ایسینی گفت: با توجه به قرارگیری استان هرمزگان در پهنه لرزه خیز کشور و احتمال وقوع خطر زلزله و نیز احتمال وقوع بلایای جوی مانند خشکسالی، سیل، فروچاله ها، سرمازدگی و تحمیل و تاثیر تبعات ناشی از آن بر بخش های مختلف، لازم است مسئولان و متولیان امر با مشارکت مردم نسبت به آموزش همگانی و برگزاری دوره‌های آموزشی و ارتقای سطح فرهنگ اقدام کنند.
پنجم دی ماه سال 1382 سالروز وقوع زلزله مخرب بم که منجر به کشته و زخمی شدن هزاران نفر از هموطنان عزیزمان گردیده، به نام روز ملی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نام گذاری شده است.
روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی فرصت مغتنمی است تا با توجه به شرایط جوی، اقلیمی و حادثه خیزی کشور، بر ضرورت اقدام های پیشگیرانه، کسب آمادگی در رویارویی با پدیده های خطرساز و کاستن از پیامدهای منفی آنها با برخورد آگاهانه صاحب نظران، متخصصین و کارشناسان تاکید شود و امید است با سیاستگذاری صحیح و برنامه ریزی اصولی و تعهد نهادهای مسئول شاهد کشوری ایمن، آماده و پاسخگو در برابر حوادث باشیم.
استان هرمزگان با وجود داشتن گسل های خطرناک جزء سه استان نخست کشور در زمینه زلزله است.
غرب تا شرق هرمزگان را 33 گسل در برگرفته که گسل زاگرس فعال ترین آنهاست.
به علت دارا بودن خاک نرم و گنبدهای نمکی تعداد زلزله ها در غرب هرمزگان زیاد ولی شدت آن کم است اما در شرق استان تعداد زلزله ها بسیار کمتر و پرخطر است.
7198/7408
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۹۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، علیرضا سامری گفت: در جلسه شورای ملی ثبت میراث فرهنگی‌تاریخی، طبیعی و حرایم آثار تاریخی کشور که اسفندماه سال ۱۴۰۲ در شیراز برگزار شد، به عنوان اولین آثار طبیعی در شهرستان سپیدان ثبت و در فهرست آثار طبیعی کشور قرار گرفت.

فرماندار سپیدان افزود: درختان چنار کهنسال امامزاده سید نورالدین علوی (ع)، درخت چنار کهنسال محله ملا شهر اردکان، غار طبیعی انگره مینو واقع در روستای انگره بخش مرکزی سپیدان پنج اثر طبیعی هستند که به ثبت ملی رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت ثبت و نگهداری از آثار طبیعی گفت: برای حفاظت از آثار ثبت شده که گنجینه‌های طبیعی شهرستان به شمار می‌آیند می بایستی برنامه‌های حفاظتی را زیر نظر کارشناس ثبت آثار طبیعی استان اجرایی کرد تا بتوان این آثار را به عنوان جاذبه‌های گردشگری شهرستان با رویکرد توسعه پایدار و حفظ محیط زیست به بهره برداری رسانید.

علی حبیبی رئیس اداره گردشگری و صنایع دستی و گردشگری سپیدان گفت: از معیار‌های انتخاب درختان قدمت آنها است.

قدمت درختان ثبت شده شهرستان بیش از ۵۰۰ سال بوده و شناسایی و ثبت سایر درختان کهنسال و جاذبه‌های طبیعی دیگر شهرستان نیز در دست اقدام است.

حبیبی نگهداری و حفظ آثار طبیعی و تاریخی را یکی از ضروریات هر جامعه دانست و افزود: با توجه به قوانین جاری کشور هرگونه تخریب و آسیب رسانیدن به این آثار جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

دیگر خبرها

  • زلزله ۴.۲ ریشتری در خراسان شمالی هیچگونه خسارتی در پی نداشت
  • زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر تیتکانلو خراسان شمالی را لرزاند
  • وقوع زلزله در این استان
  • زلزله ای با بزرگی ۴.۲ ریشتر خراسان شمالی را لرزاند
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • زلزله این استان را لرزاند
  • وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در سیرچ کرمان
  • وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی