Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@02:50:22 GMT

اختصاص 600 میلیون ریال برای مرمت پل کوچه کنگاور

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۷۹۹۱۳

اختصاص 600 میلیون ریال برای مرمت پل کوچه کنگاور

به گزارش ایرنا، علیرضا ایزدی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از این پل تاریخی که بخشدار و جمعی از مسئولان حضور داشتند، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آثار ثبت ملی باید به صورت جزئی یا کلی مورد مرمت قرار بگیرند تا از تخریب تدریجی آنها جلوگیری شود.
وی گفت: دیوارهای پل کوچه دچار آسیب شده و ترک های عمیقی بر روی چشمه طاق های آن دیده می شود که نیازمند توجه کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به تردد وسایل نقلیه بر روی پل تاریخی کوچه اشاره کرد و افزود: دستگاههای ذیربط با هم افزایی و همکاری، برای نجات این یادگار دوران صفوی از تردد وسایط نقلیه جلوگیری کنند.
وی ادامه داد: باید مسیر دسترسی روستا را به مسیری که در فاصله چند صد متری شرق پل قرار دارد، انتقال دهند.
فرماندار کنگاور گفت: دولت تدبیر و امید اقدام های قابل قبولی در حوزه مرمت، نگهداری و بازسازی آثار تاریخی از خود بر جای گذاشته است.
ایزدی در پایان گفت: با توجه به اعتبارات خوبی که امسال به میراث فرهنگی اختصاص داده ایم، باید اداره میراث فرهنگی کنگاور با برنامه ‌ریزی و اولویت‌ بندی، تمام تلاش خود را برای حفاظت و مرمت بناهای تاریخی ارزشمند این شهرستان به کار ‌گیرد.
پل تاریخی کوچه در هفت کیلومتری شرق شهر کنگاور، در مسیر جاده کنگاور به تویسرکان در روستای کوچه واقع شده که بر روی رودخانه خرم رود در جهت شمال شرقی - جنوب غربی احداث شده است.
متاسفانه کتبیه ای بر روی بنا وجود ندارد تا زمان دقیق آن را مشخص نماید، ولی با توجه به ساختار معماری آن و مقایسه با پلهای صفویه به نظر می رسد این پل نیز در دوره صفویه ساخته شده باشد.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447 خبرنگار: مجید رحمتی ** انتشار دهنده: علی مولوی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۹۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز گفت: شب گذشته برای اولین بار گروه بین‌المللی ایسکارسا که یکی از تشکل‌های حرفه‌ای بین‌المللی مرمت بنا‌های تاریخی و سازه‌ای معماری محسوب می‌شود از مجموعه تاریخی مسجد جامع و بقعه شیخ عبدالصمد، بافت تاریخی اطراف مسجد جامع و آتشکده ساسانی نطنز بازدید کردند.
حسین یزدانمهر افزود: گروه بین المللی ایسکارسا در بحث مرمت آتشکده ساسانی قرار است در خصوص نحوه مرمت و ایجاد گنبد آتشکده اعلام نظر کنند.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نطنز با بیان اینکه در خصوص بقعه شیخ عبدالصمد قر ار است این گروه کار پژوهشی داشته باشند، گفت:: یکی از پیشنهاد‌های این گروه حفاظت از کتیبه منحصربه‌فرد به جای مانده در زیر گنبد بود، این کتیبه با قدمت بیش از هزار سال متعلق به اواخر قرن سوم دوره دیلمی و آل‌بویه (۳۸۹ ه. ق) است که خط کوفی تلفیق گچ و آجر آن در دهه‌های گذشته توسط مرحوم دکتر شیرازی معمار برجسته کشور نمایان شد و باید با بررسی بیشتر و اجرای عملیات ویژه از آن حفاظت شود که به‌زودی در دستور کار اداره کل استان قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: گروه بین المللی ایسکارسا زیر نظر سازمان یونسکو فعالیت داشته و به شکل ان جی او فعال هستند و مرت آثار تاریخی را بررسی کرده و به لحاظ فکری و پژوهشی میزان دقت مرمت‌های انجام شده و بررسی می‌کنند.
شهرستان ۴۷ هزار نفری نطنز در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی