Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: با تصویب کارگروه تنظیم بازار حداکثر قیمت هرشانه تخم مرغ بسته بندی در میادین میوه و تره بار 125 هزار ریال (١٢ هزارو ٥٠٠ تومان) است و کسی اجازه فروش بیش از این قیمت را ندارد.

ایران آنلاین /«علی اکبر مهرفرد» افزود: اگر کار واردات طبق پیش بینی جلو برود، قیمت ها کم می شود و بازار به سمت قیمت تعادلی پیش می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در بحث خرده فروشی ممکن است یک مغازه دار، تخم مرغ را با قیمت بالایی بفروشد و فروشگاهی دیگر، جانب انصاف را رعایت کند که این امر به نرخ نامه اصناف بر می گردد که در جریان قیمت گذاری ها قرار دارند.

واردات تخم مرغ از کشورهای پاک از نظر بیماری طیور

مهرفرد گفت: بسیاری از کشورها در صنعت طیور خود با بیماری آنفلوانزا درگیرند. پیش از افزایش قیمت ها، علاوه بر مصرف داخلی، تخم مرغ صادر می کردیم اما آنفولانزا مثل آفت های خاص یا سرما حادثه ای  غیر قابل پیش بینی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی افزود: اجازه واردات حداکثر تا پایان فروردین ماه سال آتی است و برنامه کنترل بیماری های طیور و همچنین جوجه ریزی جدید در مناطق پاک می تواند به کاهش قیمت ها منجر شود.دقت لازم به عمل آمده است که واردات از کشورهای پاک انجام شود.

همچنین اتحادیه مرغ های تخم گذار تعهدکرده است عرضه مستقیم به همین قیمت مصوب در میادین و شبکه توزیع صورت گیرد.

پرداخت خسارت آنفولانزا به مرغداران

معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: برنامه ما، پرداخت خسارت مرغ های معدوم شده به سبب آنفلوانزا به صاحبان مرغداری ها در سراسر کشور است که در کوتاه ترین و سریع ترین زمان ممکن، انجام خواهد شد.

به گفته وی، سال 1394 100هزارتن و پارسال 50هزارتن صادرات تخم مرغ داشتیم که پس از رفع مشکل کنونی این برنامه ادامه می یابد.

/ وزارت جهاد کشاورزی

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۰۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در جریان برگزاری دومین اجلاس همکاری‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آفریقایی، کمیته همکاری‌های کشاورزی با حضور نمایندگان معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در سالن اجتماعات سازمان مدیریت صنعتی برپا شد.

با توجه به درخواست وزرای تجارت دو کشور نیجر و آفریقای مرکزی از ایران جهت حمایت از بخش کشاورزی، نمایندگان و مدیران بخش‌های مختلف ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور را ارائه کرده و فریبرز عباسی، مشاور وزیر و مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری نیز توضیحاتی در رابطه با تجارب بخش دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی مرتبط در حوزه آب و آبیاری ارائه کرد.

همچنین توانایی‌های ایران در زمینه‌های گوناگون مدیریت پایدار خاک و به ویژه مطالعات خاک‌شناسی و تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر و تولید و صادرات کودها و اصلاح کننده‌های زیستی خاک نیز معرفی شد.

در پایان آمادگی ایران برای حضور در کشورهای آفریقایی و همکاری در اجرای پروژه‌های آب و خاک اعلام شد.

کد خبر 6092123

دیگر خبرها

  • هر شانه تخم مرغ چند؟
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • اجرای طرح آبخیز تا جالیز در لرستان
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد