Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@17:09:04 GMT

برداشت ذرت دانه ای در دهلران

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۸۰۳۱۱

برداشت ذرت دانه ای در دهلران

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛شهرستان دهلران در جنوب مرکز استان ایلام قرار دارد،بنا بر آمار بدست آمده 50 درصد محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می شود.

ذرت دانه ای بعد از غلات به عنوان کشت دوم مورد توجه ویژه کشاورزان دهلرانی قرار گرفته است.

کشت ذرت در این شهرستان یک محصول بهاره است که زمان کشت و کار آن با مناسب شدن دمای هوا انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باتوجه به اینکه شهرستان دهلران جز نقاط گرم کشور تلقی می شود کشت گیاهی همچون ذرت که نیاز زیادی به آب دارد توصیه نمی شوداما کشاورزان دهلرانی که دارای چاه آب هستند با رعایت بعضی نکات اقدام به کشت ذرت نموده اند.

بنا به گفته اقدسی معاون جهاد کشاورزی؛ شهرستان دهلران با دارا بودن 103 هزار  از اراضی زراعی قابل کشت و همچنین برخوردای از منابع آبی و زیر زمینی رودخانه  میمه ،کرخه و همچنین تولید سالیانه بیش از 350 تن انواع محصولات کشاورزی رتبه نخست  را  در  بین  شهرستان  های  استان  از  نظر تولید محصولات کشاورزی به خود اختصاص داده است.

وی همچنین تاکید کرد:دمای استاندارد شده برای به ثمر رسیدن این محصول بستگی به تاریخ کشت و معمولا بهترین دمای مناسب 30درجه سانتی گراد است.

نظری کارشناس کشاورزی می گوید:امسال 670 هکتار از اراضی شهرستان به کشت ذرت اختصاص داده شده وعملیات برداشت با استفاده از 30دستگاه کمباین در این مزارع اغاز شده و 7مرکز خرید در سطح شهرستان مشغول خرید محصولات کشاورزی هستند.

احمدی مدیر جهاد کشاورزی دهلران گفت:از مزایای این صنایع در منطقه ؛ایجاد امنیت شغلی برای کشاورزان ،خرید تضمینی محصول آنها ،ایجاد شغل های جدید و توسعه کشاورزی می شود.

پیش بینی می شود که در این سطح کشت بیشتر از 40هزار تن ذرت دانه ای برداشت شود.

 

انتهای پیام/ع

برداشت بیش از 40 هزار تن ذرت دانه ای در دهلران

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
وی افزود: مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است.
هودیانی گفت: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن محصول گندم برداشت شود، افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور