Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما، علي ربيعي در استوديوي گفتگوي ويژه خبري شبکه دوم سيما افزود: اگر سفره ها تهي از کالري و پروتئين باشد شاهد فقر شديد خواهيم بود و فقط مطلق در طبقه بالاتر از اين قرار مي گيرد که البته هر دوي اينها با ميزان درآمد هر فرد ارتباط مستقيم دارد.
او انواع فقر را به گونه هايي همچون فقر درآمد، فقر زيرساختي، فقر آموزشي، غذايي، فقر مسکن و فقر چند بعدي دسته بندي کرد و ادامه داد: کمبود آب در بخش هايي از کشور در رسته فقر زيرساختي قرار مي گيرند و با درنظر گرفتن اينها مي توان گفت ما سياست رفاهي غيرهدفمند و مسرفانه اي داشته ايم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ربيعي افزود: چون با برنامه و هدفمند حرکت نکرده ايم چهل و خرده اي هزار ميليارد تومان را به افرادي داده ايم که به هيچ عنوان تفاوتي در زندگي با ديگران نداشته اند و اين امر موجب بي عدالتي شده است.
او تصريح کرد: رسيدگي به بحث اشتغال عمومي و فقرزدايي از مواردي است که در بودجه دولت 12 به آن نگاه جدي شده است البته در فقرزدايي هرگز صفر رياضي نخواهيم داشت.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: برنامه تازه تدوين شده ما مبتني بر سه لايه است؛ اول رسيدگي به مردمي که هرگز توانمند نمي شوند و دائماً نيازمند حمايت هستند، لايه دوم بخش مياني است که از حمايت متوسط ما بهره مند هستند و در نهايت لايه سوم لايه خروجي است که به توانمندسازي نيازمندان مي انجامد و تأمين مالي اين سه لايه در تبصره 14 لايحه بودجه ديده شده است.
او ادامه داد: حداقل حقوق دستمزد که حدود 900 و خرده اي هزار تومان است ملاک و شاخص ما براي حمايت از نيازمندان خواهد بود.
ربيعي با بيان اينکه بي سياست کار کردن چيزي بجز از هم پاشيدگي در پي نخواهد داشت افزود: در حال حاضر حدود چهار ميليون و هفتصد هزار نفر تحت پوشش کميته امداد، سه ميليون و ششصد هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزيستي و سه ميليون زن سرپرست خانوار شناسايي کرده ايم علاوه بر اين تعداد، حدود هشت ميليون نفر روستايي که با مشکلات اقتصادي روبرو شده اند را شناسايي کرده ايم. اينها تنها بخشي از جمعيت نيازمندي است که بايد مورد حمايت ما قرار بگيرد.
او گفت: با احتساب بازنشستگان، ايثارگران، بيماران خاص و عشاير حدود 40 ميليون نفر نيازمند توسط پايگاه اطلاعاتي رفاه ايرانيان شناسايي شده است.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي ادامه داد: اگر امروز صحبت از هدفمندي و ساماندهي نقدينگي مي زنيم، مردم بايد بدانند يارانه هيچ نيازمندي قطع نخواهد شد.
ربيعي با بيان اينکه يکي از مهمترين فقرهاي فقر سلامت است افزود: با حذف چند دهک از يارانه بگيران حدود سه هزار و هفتصد ميليارد تومان براي رفع فقر سلامت کمک خواهيم شد.
از سوي ديگر سه هزار و سيصد ميليارد تومان يارانه نان درنظر گرفته خواهد شد حدود هفت هزار ميليارد تومان صرف همين برنامه ريزي و اجراي هدفمند خواهد شد و 23 هزار ميليارد تومان هم در قالب يارانه به مردم نيازمند پرداخت مي شود.
او تصريح کرد: اگر در صرف هزينه ها ريخت و پاش نباشد با برنامه دقيقي که داريم مي توانيم به هدف دست يابيم.
(ادامه دارد)

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۰۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد

علیرضا ثواچه، مدیر مرکز نیکوکاری ایلیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با حمایت کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه (س)، برنامه سمت خدا و مرکز نیکوکاری ایلیا ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی یک‌ و نیم کیلویی در استان یزد بین مستمندان به مناسبت ماه شوال توزیع شد.

وی افزود: بسته های گوشت قربانی در بین محرومان شهرستان های تفت، مروست، مهریز و مناطق مختلف شهر یزد توزیع شد.

ثواچه بیان کرد: برای توزیع بسته های گوشت در بین خانوارهای نیازمند از ظرفیت گروه های فعال، خیریه و جهادی برای توزیع بسته های گوشت قربانی استفاده شد تا به دست نیازمندان واقعی برسد.

وی یادآور شد: علاوه بر این نیز در سالروز وفات حضرت خدیجه(س) و ایام ماه مبارک رمضان نیز بین ۳ هزار نفر از روزه داران به خصوص در مناطق محروم شهر یزد افطاری توزیع شده است.

ثواچه ضمن تشکر از خیرین موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه (س) و برنامه سمت خدا، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک و حمایت این عزیزان، این برنامه و برنامه های دیگر را در راستای محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان در سطح استان یزد اجرا کنیم.

کد خبر 6087775

دیگر خبرها

  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • صلاحیت خریداران سرخابی‌ها قبل از ورود به معامله بررسی شد
  • تداوم فرآیند توزیع شیر در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • تداوم توزیع شیر در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • روند عادی توزیع شیر در استان چهارمحال و بختیاری در حال انجام است
  • کشف توزیع غیر مجاز یک هزار تن گندم یارانه‌ای در خوی