Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، در برگزاری کنکور سراسری یک لو‌لایی بین آموزش عالی و آموزش پرورش وجود دارد که این لولا حدود 8000 میلیارد تومان ترا‌کنش مالی دارد" این نظر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد دلیل مقاومت ها در برابر حذف کنکور است.


هر سال ماراتون علمی کنکور سراسری بین بیش از 1 میلیون دانش‌آموز و با کمی داوطلب کمتر در مقاطع تحصیلات تکمیلی انجام می‌شود، ماراتنی که در یک زمان 4 ساعته آینده دانش‌آموزان را تعیین می‌کند و افرادی که در این آزمون طولانی مدت موفق تر از سایر رقبا عمل کنند به نوعی می‌توان گفت که سرنوشت خوبی در انتظارشان است؛ در این میان اما هزینه ثبت‌نام در مقاطع مختلف و حتی آزمون‌های استخدامی هم نسبت به سال گذشته درصدی گرانتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جلوتر بودن میزان هزینه های ثبت نامی از تورم کشور
بررسی‌های انجام شده نشان می دهد هر سال هزینه‌های ثبت نامی‌ آزمون‌های سراسری در مقاطع مختلف تحصیلی و استخدامی در حدود 10 درصد افزایش داشته است و این در شرایطی است که میزان تورم هم از سال 94 تا به امروز طبق آمار سازمان‌های زیر‌بط به طور متوسط 10 درصد است البته با همه اینها برخی معتقد هستند که گردش مالی بسیار زیادی که هزینه ثبت نام کنکور دارد یکی از دلایل مهم جلوگیری از حذف کنکور است.


هزینه های ثبت نامی آزمون های سراسری مصوبه دولت است
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این افزایش هزینه ها اظهار کرد: هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور برای برگزاری کنکور سراسری، آزمون‌های استخدامی و همچنین آزمون‌های مختلف زبان با توجه به شرایط موجود و امکانات مورد نیاز هزینه‌های را در مقاطع مختلف برآورد می‌کند.
توکلی با اشاره به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور خود به تنهایی نمی‌تواند هزینه‌های تعیین کرده را اجرایی کند خاطرنشان کرد: به همین خاطر پیشنهاد خود را در خصوص هزینه‌های ثبت نا‌می به دولت ارائه می‌دهد.
مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: قیمت پیشنهادی هزینه ثبت نام کنکورهای سراسری که هر سال به هیئت دولت ارائه می‌شود پس از بررسی و تصویب آن با عنوان هزینه ثبت نام در هر سال تعیین می‌شود و در دفترچه راهنما قرار می‌گیرد.

استفاده از استادان دانشگاهی در طراحی سوالات کارشناسی ارشد
توکلی اظهار کرد: برای برگزاری کنکور سراسری در مقطع کارشناسی معمولا از دبیران مدارس برای طراحی سوالات استفاده می‌شود که میزان هزینه و حقوق آنها برای طراحی سوالات منطقا پایین تر از استادان دانشگاهی است و برای طراحی کنکور سراسری کارشناسی ارشد هم اساتید از سراسر کشور انتخاب می‌شود.
مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: همه ساله افزایش حقوق طراحان سوال، زیاد شدن قیمت کاغذ و حتی قیمت سوخت، سبب افزایش وجه ثبت نامی‌ داوطلبان کنکور در مقاطع مختلف می شود.

 

باشگاه خبرنگاران

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۰۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان سنجش: داوطلبان متخلف بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم می شوند

به گزارش صدای ایران،عبدالرسول پورعباس، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش کشور، با اشاره به تخلفات آزمون سراسری اظهار کرد: امسال ۴ مورد تخلف در آزمون سراسری از سوی داوطلبان گزارش شده، سال گذشته این رقم حدود ۱۰۰۰ مورد بود، امسال با استفاده از تجهیزات ضریب تخلفات کاهش داشته است.

معاون وزیر علوم بیان کرد: بسته به میزان تخلف داوطلبان بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم خواهند شد و کسانی که داوطلب نیستند، علاوه بر جریمه نقدی از سوی مقامات قضایی بین ۱ تا ۵ سال زندان مواجه خواهند شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر می‌شود
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری
  • داوطلبان کنکور مردادماه منتظر نتایج باشند
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ سه‌شنبه منتشر می‌شود
  • رئیس سازمان سنجش: داوطلبان متخلف بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم می شوند
  • برگزاری دومین روز کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • برگزاری آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۳ در تبریز
  • پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی