Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@14:48:04 GMT

جزئياتي جديد از پرونده دکل نفتي

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۸۱۷۲۰

جزئياتي جديد از پرونده دکل نفتي

خبرگزاري آريا - وکيل مدافع يکي از متهمان پرونده دکل نفتي مي‌گويد که در اين پرونده علاوه بر دکل گمشده موضوع يک شناور نيز مطرح است و سه متهم آن هم از جمله مديرعامل شرکت اردني در خارج به‌سر مي‌برند. سيد محمود عليزاده طباطبايي در گفت‌وگو با خبرنگار قضايي خبرگزاري تسنيم، با اشاره به برگزاري نخستين جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتي و قرائت کيفرخواست متهمان توسط نماينده دادستان تهران اظهار کرد: در اين جلسه وکيل شرکت تأسيسات دريايي به کيفرخواست صادره اعتراض کرد و گفت که شکايت تأسيسات دريايي تحت عنوان اتهامي اخلال در نظام اقتصادي و کلاهبرداري مطرح شده بود اما در کيفرخواست، خيانت در امانت قيد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين وکيل دادگستري افزود: وکيل شرکت تأسيسات دريايي معتقد بود که خيانت در امانت، رد مال ندارد در حالي که در اين پرونده، 121 ميليون دلار از وجوه بيت المال حيف و ميل شده است.
عليزاده طباطبايي در پاسخ به اين سؤال که در رسانه‌ها رقم اين پرونده 78 ميليون دلار ذکر شده است گفت: در اين پرونده علاوه بر دکل نفتي گمشده که مبلغ آن 78 ميليون دلار است، موضوع يک شناور نيز مطرح است.
وکيل مدافع يکي از متهمان پرونده دکل نفتي در خصوص متهمان اين پرونده نيز گفت: دو تن از متهمان اين پرونده در جلسه دادگاه حضور داشتند اما سه متهم ديگر در خارج از کشور به‌سر مي‌برند.
عليزاده طباطبايي افزود: از سه متهمي که خارج از کشور هستند، يک نفر مديرعامل شرکت اردني و دو متهم ديگر نيز ايراني هستند که از همان ابتدا در خارج از کشور به‌سر مي‌بردند و به کشور بازنگشته‌اند.
به‌گفته وي قرار است روز يکشنبه هفته آينده، دومين جلسه دادگاه برگزار شود.
انتهاي پيام/*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۱۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: پرونده دو متهم فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

رضا مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: پرونده قاچاق فروش غیرمجاز ۱۵ هزار و ۶۴۳  لیتر نفت گاز یارانه‌ای به ارزش یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده و تحویل آن به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زنجان برای توزیع در جایگاه‌های سوخت، متخلف را به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

او تصریح کرد: شعبه همچنین به دلیل بهای مال از دست رفته، یک میلیارد و ۱۵۹ میلیون ریال معادل ارزش سوخت به جریمه اضافه و متخلف را جمعاً به پرداخت سه میلیارد و ۴۷۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان گفت: بازرسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گزارش این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد
  • رسیدگی به پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • نگاهی به بی‌بدن|متهمان ردیف اول قتل که قاتل نیستند!
  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی ۲ خواهر در مازندران
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • آزادی مشروط در انتظار بابک زنجانی؟
  • کوهپایه زاده: بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ جزئیاتی جدید از پرونده‌های چای دبش و باغ ازگل
  • جزئیاتی جدید از پرونده چای دبش