Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
سیگار کشیدن در طول بارداری با تاثیرات بسیاری بر سلامت و تولیدمثل و همچنین سلامت عمومی بدن مرتبط است.

به گزارش خبرنگار مهر، مطالعات متعددی نشان داده‌اند که استعمال توتون و تنباکو فاکتور مهمی در سقط جنین در بین زنان سیگاری باردار و زنان باردار در معرض دود سیگار است، و همچنین در بسیاری از تهدیدات دیگر برای سلامت جنین هم نقش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مونوکسیدکربن ناشی از دود سیگار می‌تواند موجب شود نوزاد در حال رشد به اکسیژن کافی دسترسی نداشته باشد.

حال مطالعه جدید نشان می‌دهد درحالیکه قرارگیری در معرض دود سیگار در طول بارداری می‌تواند موجب نقایص تولد شود، تاثیرات آن تا سال‌ها بعد از تولد هم ادامه خواهد داشت.

طبق نتایج تحقیق اخیر، قرارگیری در معرض دود سیگار می‌تواند ریسک ابتلا به آسم را هم افزایش دهد.

این مطالعه توسط محققان دانشگاه اوتاگو نیوزیلند بر روی ۳۷۶ نوزاد انجام شده است. در این مطالعه اطلاعات مربوط به سیگار کشیدن والدین در طول بارداری و در منزل در سنین ۳ و ۱۵ ماهگی جمع آوری و بررسی شد. داده‌های مربوط به خس خس سینه و آسم هم به صورت پرسشنامه سالانه تا سن ۶ سالگی جمع آوری شد.

محققان دریافتند هرچقدر میزان قرارگیری شرکت کنندگان در معرض دود سیگار در دوره بارداری بیشتر بود، ریسک خس خس سینه و آسم هم در ۱۵ ماهگی بیشتر بود. در سنین بالاتر این ارتباط چشمگیر نبود.

در همین زمینه: بعد از ترک سیگار، سیب و گوجه فرنگی مصرف کنید ۷ گزینه غذایی سالم برای کمک به ترک سیگار سیگاری‌ها ۲ برابر بیشتر از بقیه سرطان کلیه می‌گیرند افزایش دو برابری مصرف سیگار در دختران ایرانی سیگار الکترونیکی به رگ‌ها آسیب می‌زند ترک سیگار موجب کاهش ناتوانی دوره سالمندی می‌شود ترک موثر سیگار با کمک ۶ ماده غذایی سالم

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۱۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده

به گزارش خبرنگار مهر، مهم‌ترین اخبار منتشرشده در حوزه بهداشت، درمان و تغذیه در سطح جهان به شرح زیر بوده اند:

تنهایی موجب کاهش طول عمر بازماندگان سرطان می‌شود

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد بازماندگان سرطان که در تنهایی زندگی می‌کنند، در مقایسه با افرادی که همراه و همدمی در زندگی دارند، بیشتر احتمال دارد فوت کنند.

پله نوردی باعث افزایش طول عمر می‌شود

می‌خواهید بیشتر زندگی کنید؟ یک بررسی جدید نشان می‌دهد که پله‌ها را به جای آسانسور انتخاب کنید.

نحوه تأثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ

استفاده طولانی مدت روزانه از آسپرین برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ شناخته شده است، اما تا به حال مشخص نشده است که چرا چنین تأثیری دارد.

داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می‌دهند

یک مطالعه جدید هشدار می‌دهد افرادی که داروهای سوزش معده مصرف می‌کنند بیشتر در معرض خطر میگرن و انواع دیگر سردردهای شدید هستند.

کد خبر 6095402

دیگر خبرها

  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • یک روزنامه: سختگیری دهه 60 در مدارس در حال تکرار است/ هنوز «آینه» ممنوع است! دانش‌آموزان دوره متوسطه می‌گویند در مدرسه کیف‌هایشان را می‌گردند و مسئولان مدرسه برخوردهای خشن و توهین‌آمیز دارند
  • هر روز چقدر باید بنشینیم، بخوابیم، بایستیم و ورزش کنیم؟
  • به این دلیل چیپس نخورید!
  • هر روز چقدر باید بنشینیم، بخوابیم، بایستیم و ورزش کنیم؟ علم پاسخ می دهد
  • تداوم عملیات جست و جو برای یافتن کودک غرق شده در رودخانه خرسان
  • پژوهش جدید دانشمندان همه باورهای مربوط به کف پای صاف را رد کرد
  • استیو مک منمن: تاثیر بلینگام از زیدان و رونالدو نازاریو در رختکن رئال مادرید بیشتر است
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان