Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@13:44:01 GMT

برگزاری آیین میلاد امام حسن عسکری(ع) در قم

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۸۲۳۶۲

برگزاری آیین میلاد امام حسن عسکری(ع) در قم

خبرگزاری شبستان: همزمان با سالروز میلاد امام حسن عسکری(ع) آیین میلاد این امام همام با حضور مراجع عظام تقلید و رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، در این مراسم جمع گسترده ای از مردم ولایی قم حضور داشتند که میلاد امام حسن عسکری(ع) را جشن گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین آیت الله صافی گلپایگانی، آیت الله نوری همدانی، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله جوادی آملی، آیت الله سبحانی، آیت الله علوی گرگانی نیز از مراجع عظام تقلید در این مراسم شرکت کردند.

 

از سوی دیگر حجت الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از علما و فضلای حوزه علمیه قم و از بزرگان حوزه نیز حضور داشتند.

 

این مراسم جشن هر ساله همزمان با میلاد امام حسن عسکری(ع) در مسجد این امام در جوار حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار می شود.

پایان پیام/343

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۲۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم «گرگیعان» در حاشیه تمرین امروز استقلال خوزستان

ایسنا/خوزستان درحاشیه تمرین امروز استقلال خوزستان، مراسم گرگیعان نیز برگزار شد.

با فرارسیدن نیمه ماه مبارک رمضان که مصادف با ولادت امام حسن (ع) است، رسم «گرگیعان» با شور و ذوق خاصی در خوزستان برگزار می شود. 

به گزارش ایسنا،«گرگیعان» یا «قرقیعان» نام آیین سنتی رایج بین عرب‌های استان خوزستان، هرمزگان و کشورهای عربی مانند عراق است که در نیمه ماه رمضان اجرا می‌شود. در این آیین، کودکان با پوشیدن لباس‌های نو و محلی یعنی دشداشه برای پسران و عبا برای دختران به خانه‌های مختلف می‌روند و عیدی و شیرینی می‌گیرند. رسم گرگیعان در میان فرهنگ‌های دیگر از جمله در میان مردم دزفول در خوزستان نیز مرسوم است و آن را با عنوان «ثوابه یا جوابه» اجرا می‌کنند.

امروز نیز پسران و دختران کودک در پی همین آیین در تمرین استقلال خوزستان حاضر شدند که مورد استقبال اعضای این تیم قرار گرفتند. همچنین در حاشیه تمرین امروز استقلالی‌ها جشن تولد پورموسوی سرمربی تیم نیز برپا شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم جشن میلاد با سعادت امام حسن (ع) در سقاوه
  • برگزاری آیین شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • اعلام زمان و مکان برگزاری ویژه برنامه شب های قدر در اردبیل
  • برگزاری آیین سنتی سمنوپزان در قزوین+ فیلم
  • برگزاری ضیافت افطاری ویژه ایتام در هویزه
  • برگزاری جشن میلاد امام حسن (ع) در خوی موجب آزادی هشت زندانی شد
  • برگزاری مراسم «گرگیعان» در حاشیه تمرین امروز استقلال خوزستان
  • آیین سنتی گرگیعان جشنی برای میلاد امام حسن مجتبی (ع) در خوزستان
  • شادمانی خوزستانی ها در میلاد امام حسن مجتبی (ع) و برپایی گرگیعان
  • امروز به جشن امام حسنی‌ها دعوتید/همه چیز آماده برگزاری جشن بزرگ