Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط زیست گفت:افزایش همکاری های مشترک میان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و سازمان حفاظت محیط زیست منجر به رفع برخی چالش های ریشه دار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، نشست سه جانبه فرمانده انتظامی تهران بزرگ، فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط زیست و مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با هدف افزایش همکاری ها در برخورد با تخلفات محیط زیستی به میزبان ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیومرث کلانتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در این نشست با ارائه گزارشی از کشفیات مشترک صورت گرفته به کشف و ضبط یک قلاده یوزپلنگ ماده در روز دوشنبه مورخ 4 دی ماه اشاره کرد و خواستار ادامه همکاری ها در تمامی حوزه ها به ویژه در زمینه مبارزه با قاچاق حیات وحش و زمین خواری در سطح حوزه استحفاظی استان شد.

بنابراین گزارش، جمشید محبت خانی فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدام هایی که طی مدت دو ماه خدمت خود در محیط زیست انجام داده، ابراز امیدواری کرد: افزایش همکاری های مشترک میان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و سازمان حفاظت محیط زیست منجر به رفع برخی چالش های ریشه دار همچون تخلفات صورت گرفته در بازار خرید و فروش پرندگان خلیج فارس و سایر امکان غیرمجاز عرضه حیات وحش سطح استان تهران، همچنین تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی شود.

همچنین، حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ ضمن ابراز خرسندی از تعامل و همکاری های سازنده فرماندهی انتظامی استان تهران با یگان حفاظت سازمان محیط زیست و اشاره به اهمیت حفظ آب و خاک و رعایت مسائل زیست محیطی در تمام حوزه ها، گفت: غفلت از محیط زیست و تعلل و کم کاری در این حوزه، پیامدها و خسارات زیادی به همراه دارد، همانطور که در حال حاضر چالش آلودگی هوای تهران اثراتی خطرناک و بعضا غیر قابل جبران برای نسل حاضر و آتی به همراه دارد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام آمادگی کامل نیروی انتظامی استان برای همکاری با یگان حفاظت سازمان محیط زیست، به ویژه حل و فصل مشکلات موجود در سطح یگان حفاظت استان، ابراز امیدواری کرد: همکاری های سازنده دو مجموعه تداوم داشته باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد که تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده و این جای امیدواری است.

علی سلاجقه روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره حقابه هیرمند به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیات حاکمه افغانستان درباره حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب شده است.

وی تصریح کرد: از طرفی بارش های مناسب و سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کند تا تالاب هامون شرایط بهتری یابد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: با نگاهی به اطراف سازه سد کمالخان متوجه مسیرهایی برای انحراف به بیابان گودزره شدیم و امید است بتوانیم با توافق هیات حاکمه افغانستان مسدود کنیم چرا که وضعیت تالاب ها مناسب تر خواهد شد.

سلاجقه یادآورشد: مرطوب سازی دریاچه هامون یکی از موضوعات مهم است و تاکنون ۵۰ در صد تالاب هامون آبگیری شده است.

وی درباره نظارت سازمان محیط زیست برای کاهش پلاستیک ها گفت: روی موضوع کاهش پلاستیک‌های زیر ۲۵ میکرون کاملا نظارت می‌کنیم و در این زمینه با تمام روسای شرکت های اصلی جلسه برگزار شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره ژن توله یوز هم گفت: یکی از راه های تکثیر در موضوع حیات وحش استفاده از مسائل سلولی و مولکولی است که ژن توله یوز در بخش رویان ذخیره شده است.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان کابل‌ های مترو تهران
  • دستگیری سارقان کابل‌های مترو
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند/ ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان
  • سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند/ ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان 
  • سرقت میلیاردی از مترو تهران
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد