Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خيلي غم انگيز است فوتباليستي که قبلا خانه، اتومبيل، ويلا وحساب بانکي پر از پول داشت اکنون به يک آواره خانه به دوش تبديل شده است.
به گزارش جام نيوز، امانوئل ابوئه ستاره سابق آرسنال و تيم ملي ساحل عاج از فردي ثروتمند به بينوايي خانه به دوش تبديل شده است. او شب ها در خانه دوستانش مي خوابد و اوضاع آنچنان براي او بد شده است که ديگر نمي تواند براي خودش غذا بخرد و يا حتي لباس هايش را به خشکشويي بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هفت سال بازي کردن در ليگ برتر انگليس و حضور در تيم محبوب آرسنال باعث شد تا ابوئه از يک پسر فقير آفريقايي به يک فرد ثروتمند تبديل شود اما ثروت او خود خواسته از بين رفت تا حتي به فکر خودکشي هم بيفتد.
11 سال پيش ابوئه از تيمي به نام بورن به يکي از بزرگ ترين باشگاه هاي فوتبال جهان يعني آرسنال پيوست. در مدت هفت فصل حضور خود در اين باشگاه مشهور لندني ميليون ها پوند کسب درآمد کرد ، او در ويلايي باشکوه زندگي مي کرد و سوار لوکس ترين ماشين ها مي شد. اما اکنون اوضاع براي او کاملا متفاوت است. او کاملا به خاک سياه نشسته است. در خانه دوستانش مي خوابد و براي حمل و نقل ديگر ماشين هاي لوکس ندارد و به جايش سوار اتوبوس مي شود. ابوئه که اکنون 34 سال دارد لباس هايش را هم با دست مي شويد چون پول خشکشويي هم ندارد. او الان مي گويد چطور از يک فرد ثروتمند به مردي بي خانماني تبديل شد که حتي به فکر خودکشي هم افتاد.
او مي گويد: «از خدا مي خواهم کمکم کند، فقط مي خواهم او به من کمک کند فکر خودکشي را از ذهنم دور کنم. ».
داستان نگون بخت شدن ابوئه واقعا شوکه کننده است. ابوئه مي گويد مي خواهد آنچنان صادقانه صحبت کند که ديگران از او درس عبرت بگيرند تا به سرنوشت او دچار نشوند. اين فوتباليست سابق آرسنال و تيم ملي ساحل عاج در شش سال گذشته با بيماري هاي روحي رواني متعددي هم دست و پنجه نرم کرده است.
ابوئه در دوران اوج خود در آرسنال به چهره محبوبي تبديل شده بود. اين بازيکن در سال 2006 و در فينال ليگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونابه ميدان رفت. آرسنال آن فينال را باخت اما ابوئه و هم تيمي هايش براي هواداران قهرمان بودند.
امانوئل فقط براي آرسنال ستاره نبود، براي تيم ملي فوتبال کشورش هم چنين رويه اي داشت. گل او باعث صعود تيم ملي کشورش به فينال جام ملت هاي 2012 آفريقا شد.
اما دوران لذت بخش و خوشبختي خيلي زود تمام شد. خنده ها جاي خود را به اشک ها دادند. جالا امانوئل فقط از آينده اش مي ترسيد. نخستين چيزي که کم کم او را از فوتبال دور کرد بيماري هاي مختلف بودند که قدرت بدني و جسماني او را به شدت کم کردند. پس از آن ماجراي طلاق از همسرش اورلي پيش آمد. ابوئه در پروسه طلاق بدون هيچ جنگ و جدلي با همسرش تمام دارايي خود را به او بخشيد.
مدتي بعد هم به دستور يک قاضي مجبور به بخشيدن خانه اش به همسرش شد. بدبختي هاي ابوئه در اين مدت هرگز تمامي نداشته است. او از ماه ژوئن همين امسال ديگر سه فرزندش را نديده است. فرزندان مشترک او و همسرش سابقش نزد مادرشان زندگي مي کنند. علاوه بر آن پدربزرگش را که او را بزرگ کرده بود به دليل بيماري سرطان از دست داد تا شوک ديگري به او وارد شود. اما اين پايان ماجرا نبود. برادرش ان دري سرجه را نيز طي يک حادثه موتورسواري از دست داد.
در همين شرايط بود که ابوئه مهلت تخليه خانه اش را پايان يافته ديد. اما سه هفته ديگر مقاومت کرد و در نهايت خانه را به همسرش سابقش واگذار کرد و به اين ترتيب آواره شد. امانوئل با افسوس از روزهاي خوشي که در آن ويلا با همسرش داشت ياد مي کند.
ابوئه مي گويد: «آنچنان بي پول شده ام که حتي نمي توانم يک وکيل استخدام کنم تا فقط بخش کوچکي از دارايي هايم را از همسر سابقم پس بگيرد.»
اين بازيکن سابق زماني که متوجه مي شود همسرش آن خانه را به فروش گذاشته و از آن خانه رفته است به خانه برميگردد. ابوئه چند روزي به طور کامل پنهاني در خانه کاملا تخليه شده رفت و آمد مي کند و براي اينکه کسي متوجه نشود داخل خانه هست چراغ ها را خاموش مي کند. او فقط مي خواهد جايي براي خواب داشته باشد.
بازيکن سابق آرسنال در ادامه گفت: «من قرار نيست لباس ها و ساير وسايلم را بفروشم. مي خواهم تا جايي که مي توانم با اين شرايط غيرمنصفانه بجنگم.»
ابوئه پس از جدايي از آرسنال راهي گالاتاسراي مي شود. اين اتفاق در سال 2011 مي افتد و تا همين سال گذشته او در اين تيم مطرح ترکيه اي بازي مي کرد.ابوئه در اين تيم سالي يک و نيم ميليون پوند درآمد داشت. او سال گذشته دوباره به ليگ برتر انگليس برگشت و با تيم ساندرلند قرارداد بست. البته بازگشت او موفقيت آميز نبود. دليلش هم اين بود که شکايت مديرسابق برنامه هايش باعث شد تا از سوي فيفا با 12 ماه محروميت از حضور در فوتبال مواجه شود. دردسرها انگار هرگز پاياني ندارند. او مي گويد هرگز در زندگي اش مشاور خوبي براي دارايي هايش نداشته است. البته تاکيد مي کند که به دليل بيش از حد ساده بودن اينچنين به همسرش اعتماد کرد و تمام دارايي هاي خود را به او بخشيد. ابوئه همچنين مي گويد آدم هايي هم در اطراف او بوده اند که با مشاوره هاي غلط درباره مسائل مختلف زندگي او را سخت تر کرده اند.
يکي ديگر از دلايلي که ابوئه تا اين حد در زندگي اش با مشکل مواجه شده اين است که سطح تحصيلات بسيار پاييني دارد و همين باعث شده حساب و کتاب هيچ چيز در دستش نباشد.
ستاره سابق آرسنال حالا به تمام بازيکنان جوان اروپايي توصيه مي کند اشتباهات مرگبار او را هرگز تکرار نکنند. او مي گويد: «الان به گذشته نگاه مي کنم و مي گويم امانوئل تو چقدر ساده بودي... چرا به آينده فکر نکردي؟ لحاظت بسيار سختي داشتم. هر چه پول داشتم به همسرش بخشيدم. درترکيه هشت ميليون يورو درآمد داشتم. از اين مبلغ هفت ميليون يورو را به همسرم دادم بدون اينکه مدرکي داشته باشم. اما ديگر هرگز رنگ پولم را نديدم. »
ابوئه اکنون از اتوبوس براي رفتن به اينور و آنور استفاده مي کند. مي گويد طوري لباس مي پوشد که هيچکس او را نشناسد. او گفت: «سخت ترين بخش ماجرا جايي است که من 12 ماه از فوتبال محروم هستم اما دوستانم را از تلويزيون مي بينم که فوتبال بازي مي کنند و اين واقعا آزار دهنده است و چقدر دلم مي خواهد جاي آنها باشم. »
مانوئل اکنون در خانه يکي از دوستانش شب را سپري مي کند. او براي اينکه مزاحم خانواده دوستانش نشود روي زمين مي خوابد و صبح هم به سرعت خانه را ترک مي کند. خيلي دردناک است که کريسمس دور از فرزندانش بود. او دراينباره نيز گفت: «قلبم شکسته است. آنها قبلا با من تماس مي گرفتند اما مدت هاست هيچ تماسي از سوي فرزندانم نداشته ام. خيلي دردناک است که بدون آنها باشم.»
وي تاکيد مي کند: «به هر حال از خدا سپاسگذارم. من زندگي ام را دارم و البته نمي خواستم اين اتفاقات براي من بيفتد. اميدوارم شرايطي که من دارم براي هيچکس تکرار نشود.»
جام جم
115

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۲۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسام نژاد یوسفی؛ گرمایی که جان فوتبالیست نوجوان را گرفت! | آن‌هایی که از دست دادیم

حسام نژاد یوسفی 20 مرداد ماه امسال بر اثر گرمازدگی در مسابقه فوتبال درگذشت

طرفداری | حسام نژاد یوسفی فوتبالیست آبادانی که در جریان مسابقات فوتبال این شهرستان به کما رفته بود در تاریخ 20 مرداد ماه درگذشت.

حسام نژاد یوسفی فوتبالیست آبادانی که در جریان بازی افتتاحیه مسابقات فوتبال باشگاهی آبادان از هوش رفت، بیستم مرداد ماه 1402 در بیمارستان امام خمینی درگذشت.

این بازیکن دلیل شدت گرمای هوا و ساعت نامناسب برگزاری مسابقه در دقیقه ۲۵ مسابقه از هوش رفته بود و به دلیل نبود آمبولانس با تاخیر به مرکز درمانی رسید و اقدامات اولیه روی او صورت گرفت اما کافی نبود.

این فوتبالیست ۱۶ ساله در چند روز گذشته در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام خمینی، در حالت اغما قرار داشت سرانجام در تاریخ 20 مردادماه جان به جان آفرین تسلیم کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • شوخی مولر با سرود معروف ستاره آرسنال
  • تصاویر| ژست‌های عاشقانه بابک جهانبخش و همسرش مقابل دوربین
  • فوتبالیست‌هایی که توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند + فیلم
  • حسام نژاد یوسفی؛ گرمایی که جان فوتبالیست نوجوان را گرفت! | آن‌هایی که از دست دادیم
  • کشف ۳۰۰ کارتن تنباکو قاچاق در اسلامشهر
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • دختران فوتبالیست جوان ایران در رتبه دهم آسیا ایستادند
  • دختران فوتبالیست جوان ایران در جایگاه دهم آسیا
  • داریوش مهرجویی؛ قتل فجیع کارگردان در خانه/ آخرین مصاحبه