Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک کارشناس مسائل بين‌الملل گفت: با وجود توافق‌هاي ايران، ترکيه و روسيه در خصوص حل بحران سوريه اما همچنان اختلافات بين معارضان در سوريه وجود داشته و بخش‌هايي از خاک اين کشور نيز تحت تصرف گروه‌هاي مختلف است بنابراين بايد در انتظار نتيجه مذاکرات آستانه هشت ماند.
صباح زنگنه در گفت‌وگو با ايسنا در پاسخ به اين سوال که در نشست آستانه هشت تصميم گرفته شد که گفت‌وگوي ملي سوريه در اواخر ژانويه در سوچي روسيه برگزار شود، به عقيده شما زمينه براي انجام گفت‌وگوهاي مستقيم بين معارضان سوريه و دولت اين کشور فراهم شده است، خاطرنشان کرد: نمايندگان ايران، سوريه و ترکيه با نماينده دبيرکل سازمان ملل در اين مورد گفت‌وگو کرده و به توافق رسيده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: دولت سوريه هم قول مساعد براي حضور در مذاکرات آستانه هشت را داده و گروه‌هاي معارض هم اکثرا به جز گروه کردهاي دموکراتيک در اين نشست حضور مي‌يابند، دليل عدم حضور گروه کردهاي دموکراتيک هم مخالفت ترکيه است.
اين کارشناس مسائل بين‌الملل خاطرنشان کرد: تا روز برگزاري نشست آستانه هشت بايد صبر کرد و ديد آيا ساير گروه‌ها موافقت کاملي خواهند داشت يا خير؟ زيرا همچنان مشورت‌هاي آنها با عربستان و ترکيه ادامه دارد و بايد ديد آيا آنها موافقت کامل خود را اعلام مي‌کنند يا خير؟
زنگنه در پاسخ به اين سوال که به عقيده شما تفاوت اين دوره از گفت‌وگوها با گفت‌وگوهاي ژنو که در چند دوره برگزار شده است، چيست؟ افزود: مهم‌ترين تفاوت اين است که اين گفت‌وگوها در زماني رخ مي‌دهد که دامنه آن به مناطق عدم درگيري توسعه يافته است.
وي ادامه داد: تا حدود زيادي شاهد بازگشت آرامش به اين مناطق هستيم البته همچنان به جز چند مورد تخلف در نقطه شرقي دمشق يا اطراف شمال منطقه حلب، بقيه مناطق از آرامش برخوردار هستند.
اين کارشناس مسائل بين‌الملل در پاسخ به اين سوال که با توجه به شرايط مذاکرات آستانه، آيا ايران، ترکيه و روسيه مي‌توانند با تشکيل ائتلاف نقش موثري در حل ساير مسائل منطقه داشته باشند؟ گفت: در حال حاضر بايد اين بحران را حل کرد و منتظر ديدن نتيجه نهايي آن شد زيرا درصدي از سرزمين‌هاي سوريه همچنان در اشغال گروه‌هاي مختلف بوده و هنوز تحويل ارتش سوريه داده نشده‌اند.
وي ادامه داد: بايد منتظر باشيم و تا آزادي کامل خاک سوريه امکان نهايي حل بحران فراهم نمي‌شود. مناطق نفت‌خيز و مناطق پر آب سوريه همچنان در دست برخي گروه‌ها است.
زنگنه با بيان اينکه با توجه به اينکه ترکيه به عنوان نماينده معارضان سوريه قرار است در نشست آستانه حضور پيدا کند، آيا به عقيده شما اين کشور مي‌تواند نظرات معارضان را تعديل کند؟ توضيح داد: ترکيه عملا بخشي از معارضين سوريه را نمايندگي مي‌کند اما گروه‌هاي ديگر با ترکيه همساز و همراه نيستند. کردها با ترکيه همراه نمي‌شوند ولي بخش زيادي از سرزمين سوريه دست کردها است.
وي ادامه داد: هم سوريه، هم عربستان و حتي قطر همچنان مي‌توانند در کنار اين مجموعه ايران، ترکيه و روسيه نقش بيشتري ايفا کنند.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان از بسته بودن ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی قدیمی اسپکه - بمپور در جنوب این استان براثر بارندگی‌های اخیر و طغیان رودخانه‌های محلی خبر داد.

مجید محبی افزود: از مجموع ۴۲۰ راه روستایی بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۳۷۸ مسیر فرعی بازگشایی شده است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما بر آن است تا ارتباط در مسیرهای ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان به منظور انجام خدمات امدادی برقرار شود.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: برآورد اولیه خسارت سیل در این استان ۱۱۰ هزار میلیارد ریال بوده و همچنان با توجه به حجم بارندگی ها در حال افزایش است.

وی تاکید کرد: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.

محبی افزود: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • افزایش ۵ هزارمگاواتی ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • تداوم غیبت ایرانی‌های کایسری‌اسپور
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم