Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی خلخال از کسب رتبه برتر این شهرستان در بخش زنبورداری بومی و سنتی و تولید عسل ارگانیک در سطح کشور خبر داد.

بهبود علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر بیشترین تعداد کلنی های زنبور عسل خلخال از سوی زنبورداران این شهرستان به پرورش زنبور عسل در داخل کندوهای بومی و سنتی و تولید عسل ارگانیک فاقد هرگونه مواد افزودنی فریبنده اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از افزایش میزان تولید عسل در سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال 750 تن عسل مرغوب از زنبورستان های منطقه برداشت و روانه بازار مصرف شده که این میزان در مقایسه با عسل تولیدی سال گذشته 100 تن افزایش یافته است.
علیزاده با بیان اینکه شرایط جوی مساعد همراه با طبیعت مناسب برای پرورش زنبور عسل این منطقه را تبدیل به یکی از قطب های پرورش زنبور عسل و تولید عسل در استان اردبیل کرده اظهار کرد: خلخال با داشتن 50 هزار کلنی زنبور عسل و میزان تولید عسل سالانه رتبه دوم استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.
وی در آئین افتتاحیه کارگاه آموزشی زنبور داری خلخال نیز گفت: یک هزار و 500 فرصت شغلی در بخش پرورش زنبور عسل این شهرستان ایجاد شده و با ارائه تسهیلات ویژه و ارزان قیمت بانکی به متقاضیان اجرای طرح های زنبورداری این تعداد به 2 برابر در سال های آینده افزایش خواهد یافت.
مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: در 9 ماه سال جاری بیش از 20 میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل اعتبارات تسهیلاتی ستاد تسهیل و رونق تولید در اختیاز 20 نفر از متقاضیان اجرای طرح های زنبورداری قرار گرفته و با این کار زمینه اشتغال پایدار 40 نفر بصورت مستقیم در منطقه فراهم شده است.
وی همچنین از ثبت نام 50 نفر از متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال فراگیر در مدیریت جهاد کشاورزی خلخال خبرداد و گفت: با پرداخت تسهیلات زنبورداری به این افراد زمینه شغلی 100 نفر در بخش تولید عسل فراهم خواهد شد.
کارگاه آموزشی پرورش زنبور عسل مدیریت جهاد کشاورزی خلخال به مدت چهار روز برگزار و 50 نفر از علاقمندان به اجرای طرح های زنبورداری در این دوره شرکت کرده و از آخرین یافته های علمی زنبورداری مدرن و سنتی ، نحوه رعایت بهداشت کندو ، پیشگیری و مقابله با انواع بیماری های تهدید کننده زنبور عسل و راهکارهای تولید عسل مرغوب زیر نظر کارشناسان بهره خواهند برد.
شهرستان خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۳۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان

محمدحسن کیانی‌فر با اشاره به تولید انار در بیش از ۳۵۰۰ هکتار از باغات لرستان، گفت: بیش از ۷۰ هزار تن انار در این استان تولید می‌شود.

او با اعلام اختصاص حدود ۴۰۰۰ هکتار از باغات لرستان به کشت و تولید سیب، اضافه کرد: ۵۰ درصد باغات سیب این استان در بروجرد قرار دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به تولید زردآلو در این استان یادآور شد: این محصول در ۱۰۰۰ هکتار از باغات دو روستای مروک و دوخواهران تولید می‌شود.

کیانی‌فر یادآور شد: بیش از ۲۵ هزار تن زردآلو به‌صورت سالانه در باغات لرستان تولید می‌شود و در تولید این محصول جزو پنج استان برتر کشور هستیم.

او با اشاره به تولید گردو در باغات لرستان، بیان کرد: بیش از ۱۳ هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول است و بیش از ۲۳ هزار تن گردو در این استان تولید می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: سیب زرد، قرمز و گلاب در این استان برداشت می‌شود و لرستان جزو ۱۰ استان برتر کشور در تولید سیب است.

کیانی‌فر اعلام کرد: بیش از ۳۲۰ هزار تن محصولات باغی شامل میوه‌ها، تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و قارچ به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • برگزاری دوره آموزشی صنعت زنبورداری در همدان
  •  آذربايجان‌غربى در اجراى طرح شهيد سليمانى در رتبه‌هاى برتر كشور قرار دارد
  • تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • کسب رتبه های برتر کاراته کاهای زیر ۲۱ سال اصفهانی
  • کسب رتبه برتر کشتی گیر اصفهانی در مسابقات بین المللی جام موحد
  • معرفی ۱۰ بیزینس کوچ برتر ایرانی