Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حوزه علمیه مدینه العلم شهرضا با بیان اینکه حماسه ۹ دی و انقلاب اسلامی اشتراکات زیادی دارند، اظهار کرد: همین اصول مشترک باعث ماندگاری ۹ دی شد که از جمله می توان به حضور یکپارچه مردم، تاثیرگذاری عاشورا اشاره کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین سید نعمت الله صالح در گفت و گو با شهرضانیوز پیرامون دهه بصیرت و حماسه 9 دی، اظهار کرد: نهم دی ماه فصل جدید و آغاز یک حرکت آگاهی بخش برای ملت ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فتنه سال 88 به مراتب خطرناک تر از جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس بود، تصریح کرد: در ایام دفاع مقدس دشمن به صورت علنی و اشکار به جنگ ما آمده بود و اهداف دشمن هم به طور صریح و قاطع اعلام شده بود اما در فتنه سال 88،سران فتنه با عناوین انقلابی و ابزار عوام فریب و شعار حق طلبی و دفاع از حق مردم به میدان مبارزه با جمهوری اسلامی آمدند.
وی با بیان اینکه بسیاری از مردم نیز در تشخیص مسئله حق و باطل و تفکیک بین آن ها دچار تردید و شک شده بودند، عنوان کرد: روشنگری مردم نیاز به زمان و بردباری داشت.
حجت الاسلام صالح ادامه داد: به حول و قوه الهی خداوند مردم ما را یاری کرد و با روشن شدن ماهیت فتنه گران مخصوصا در زمانی که به مساجد حمله کردند و پرچم های عزای امام حسین (ع) را به آتش کشیده و عزارداران امام حسین(ع) را مورد ضرب و شتم و توهین قرار دادند و یا در ماه مبارک رمضان علنا روزه خواری کرده و در روز قدس شعارهای انحرافی نه غزه و نه لبنان سردادند، روشن شد و مردم فهمیدند که این افراد به فکر اصلاح نظام و پیگیری حقوق مردم نیستند، بلکه از طرف دشمنان بیرونی هدایت می شوند.

حماسه 9 دی ماه پایانی بر فتنه برنامه ریزی شده توسط دشمن بود
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: همین موجب شد که مردم بیدار شده، احساس وظیفه کرده و به صحنه آمدند و حماسه بزرگ و ماندنی 9 دی را خلق کردند و در حقیقت حماسه 9 دی پایانی بر فتنه بزرگی که دشمن برنامه ریزی کرده بود، شد.
وی با بیان اینکه ما معتقد هستیم که بزرگداشت 9 دی باید برای همیشه بماند و برای نسل های آینده نیز بازگو شود.

دشمن شناسی مردم یکی از عوامل و اصول حفظ انقلاب است
حجت الاسلام صالح با بیان اینکه یکی از عوامل و اصول حفظ انقلاب دشمن شناسی مردم است، اظهار کرد: آگاهی مردم از راهکارهای دشمن برای نابودی نظام و انقلاب یکی از مهم ترین راه های حفظ انقلاب اسلامی است که یکی از موارد عینی آن فتنه 88 بود.
رئیس حوزه مدینه العلم شهرضا با بیان اینکه حضور مردم در صحنه در برابر دشمن بسیار تاثیرگذار است، تصریح کرد: همان گونه که حضور مردم در برابر دشمن در 9 دی ماه باعث شد که فتنه 88 برای همیشه خاموش بشود درسایر صحنه ها هم همین گونه است.

حماسه 9 دی و انقلاب اسلامی اشتراکات زیادی دارند
وی با اشاره به اصول مشترک انقلاب اسلامی و حماسه 9 دی، خاطرنشان کرد: همین اصول مشترک باعث ماندگاری 9 دی شد که از جمله می توان به حضور یکپارچه مردم، تاثیرگذاری عاشورا اشاره کرد.
حجت الاسلام صالح با بیان اینکه انقلاب ما از هیئات مذهبی و عاشورا و تاسوعا شروع شد، تصریح کرد: حماسه 9 دی ماه نیز برگرفته از عشق و ارادت مردم به امام حسین(ع) بود که وقتی فتنه گران به عزای امام حسین(ع) توهین کردند عشق درونی مردم برافروخته شد و حادثه 9دی به وجود آمد.
رئیس حوزه علمیه مدینه العلم شهرضا روح دین داری موجود در مردم را یکی دیگر از وجوه مشترک بین انقلاب اسلامی و حماسه 9 دی دانست و عنوان کرد: آن دین داری که در طول انقلاب اسلامی بر مردم جکومت کرد، در حماسه 9 دی ماه نیز، مردم را به صحنه آورد و این حماسه بزرگ خلق شد.
وی ادامه داد: امیدواریم همیشه ملت ما با الگو گرفتن از حماسه 9 دی و اصل انقلاب، همبشه احساس وظیفه دینی و عمل به آن وظیفه ای که بر دوش آن ها گذاشته می شود با حضور در صحنه همه فتنه ها را ناکام بگذارند.
حجت الاسلام صالح در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با مباحث مطرح شده که نظام اسلامی نیز در فتنه مقصر بوده است، گفت: این ادعا، یک ادعای باطل و توقع بی جایی است؛ ما باید به این نکته توجه کنیم که فتنه گران به هدایت عوامل خارجی قصد براندازی نظام را داشتند و نکته مهم تر اینکه نظام اسلامی بیشترین عطوفت و لطف را در حق آن ها کرد.
کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه اگر فتنه گران محاکمه می شدند و ارتباط این ها با عوامل خارجی و بیرون از کشور برای مردم علنی می شد، خود مردم خواستار اشد مجازات برای آن ها بودند، اظهار کرد: این لطف و عطوفت نظام اسلامی بود که این فتنه گران را در همین حد محصور کرد.
وی ادامه داد: در تاریخ اسلام و سیره ائمه اطهار(ع) در چنین مواردی به صورت جدی برخورد می شده است؛ در قضیه کربلا امام حسین(ع) زمانی توبه حر را پذیرفتند که حر اظهار پشیمانی کرد وبا اقدام عملی وجنگ بادشمنان امام حسین گذشته را نیز جبران کرد.

سران فتنه کوچک ترین اقدام و قدمی برای جبران خیانت خود برنداشته اند
حجت الاسلام صالح با بیان اینکه سران فتنه هنوز هیچ گونه پشیمانی از کار خود نکرده اند، عنوان کرد: در صورتی هم که این افراد اظهار پشیمانی کنند، کافی نیست و باید اشتباهات خود را جبران کنند.
وی ادامه داد: سران فتنه کوچک ترین اقدام و قدمی برای جبران خیانت خود برنداشته اند، لذا این صحبت، صحبت بی جایی است و با سیره دینی ما سازگار نیست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج

 

تابناک _ رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله‌الحرام، ذکر پروردگار و «وحدت و ارتباط مسلمانان» را دو عنصر بسیار مهم معنوی و اجتماعی فریضه حج خواندند و با اشاره به حادثه عظیم غزه و جنایات رژیم خون‌آشام صهیونیستی گفتند: حج امسال در پرتو آیات قرآن کریم و یاد و نام مبارک حضرت ابراهیم(ع)، باید فراتر از هر سال، حج برائت از این دشمن جنایتکار مسلمانان و حامیان آن باشد.

رهبر انقلاب اسلامی حج را در جنبه مادی و معنوی، فریضه‌ای چند بعدی برشمردند و افزودند: در بُعد درونی و باطنی، ‌ذکر پروردگار به عنوان «منشاء حقیقی زندگی و عزم و اراده و تصمیم‌گیری‌های فردی، اجتماعی و ملی»، نکته برجسته همه مراحل و مواقف حج است.

ایشان در همین زمینه به زائران بیت‌الله تاکید کردند: در حج متوجه مواردی باشید که در هیچ‌ جای دیگر نیست مانند کعبه، مسجدالحرام و طواف و زیارت نبی اکرم(ص)؛ وگرنه بازار و اجناس در همه‌جا وجود دارد.

رهبر انقلاب نکته برجسته‌ی بُعد اجتماعی حج را وحدت و ارتباط مسلمانان با یکدیگر برشمردند و گفتند: فلسفه دعوت الهی از همه مردم برای حضور در مکانی مشخص و در ایامی مشخص، آشنایی مسلمانان با یکدیگر و همفکری و تصمیم‌گیری مشترک است تا نتایج مبارک و عینی حج نصیب عالم اسلام و همه بشریت شود که اکنون دنیای اسلام در زمینه تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگی دارد.

ایشان نادیده گرفتن تفاوت‌های ملیتی، مذهبی و قومی را مقدمه لازم وحدت دانستند و افزودند: اجتماع عظیم،‌ یکدست و یک‌شکل پیروان همه مذاهب و فرق اسلامی از همه ملیت‌ها، نمود بارز وجه سیاسی-اجتماعی حج است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته ضرورت عبور از تفاوت‌ها و مسائل تفرقه‌انگیز مخصوص حج نیست و در آیات متعدد قرآن بر وحدت و همدلی مسلمانان تاکید شده است.

رهبر انقلاب با اشاره به اینکه فریضه حج باید مشحون از نام مبارک حضرت ابراهیم و تعالیم آن پیامبر بزرگ باشد، برائت از دشمنان دین خدا را از جمله تعالیم ارزشمند ابراهیمی خواندند و گفتند: از ابتدای انقلاب، برائت یک رکن جاری در حج بوده است اما امسال و با توجه به حوادث عظیم و عجیب غزه که بیش از همیشه چهره خون‌آشام مجموعه‌ی برخاسته از تمدن غربی را آشکار کرده است، حج امسال به صورت ویژه حج برائت است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حوادث کنونی غزه را شاخصی ماندگار برای تاریخ دانستند و افزودند: حملات وحشیانه سگ هار صهیونیستی از یک طرف و مقاومت و مظلومیت مردم غزه از طرف دیگر در تاریخ می‌ماند و راه را به بشریت نشان می‌دهد که بازتاب شگفت‌انگیز و بی‌سابقه آن در جوامع غیرمسلمان و دانشگاه‌های آمریکا و بعضی کشورهای دیگر، از نشانه‌های این تاریخ‌سازی و شاخص‌سازی است.

ایشان در تبیین وظیفه امت اسلامی در قبال فجایع غزه در فرصت حج ابراهیمی، به نمونه‌های متعدد قرآنی از سیره حضرت ابراهیم(ع) اشاره کردند و گفتند: ابراهیم(ع) جزو پیامبرانی است که دل رئوف و بسیار مهربانی دارد اما همین پیامبر الهی در مقابل دشمنان ظالم و ستیزه‌گر به شدت اظهار برائت و به صراحت اعلام دشمنی می‌کند.

رهبر انقلاب با اشاره به آیات قرآنی که دوستی با دشمنان ستمگر را هم کاملاً نهی می‌کند، رژیم صهیونیستی را مصداق کامل دشمنی با مسلمانان و آمریکا را همدست این رژیم خواندند و افزودند: اگر کمک آمریکا نبود آیا رژیم صهیونیستی قدرت و جرأت این رفتار وحشیانه با مردم مسلمان و زنان و کودکان را داشت؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: عامل قتل مسلمانان و آواره کردن آنها و پشتیبان آن، هر دو ظالم هستند و طبق صریح قرآن اگر کسی با آنها دست دوستی بدهد او نیز ظالم و ستمگر و مشمول لعنت خداوند است.

ایشان با توجه به شرایط کنونی جهان اسلام، رویکرد ابراهیمی به حج یعنی برائت آشکار در مقابل دشمنان را ضروری‌تر از همیشه خواندند و گفتند: بر این اساس حجاج ایرانی و غیر ایرانی باید بتوانند منطق قرآنی در پشتیبانی از ملت فلسطین را به همه دنیای اسلام منتقل کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمانده و نمی‌ماند اما اگر دست‌های قوی ملتها و دولتهای اسلامی به کمک و همراهی بیاید، حالت رقت‌بار ملت فلسطین ادامه پیدا نخواهد کرد.

ایشان با تشکر از خدمات و فعالیت‌های بعثه و سازمان حج و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان در برگزاری حج، خطاب به آنان تأکید کردند: برای آسایش حجاج ایرانی و انجام حج مبرور و مقبول به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که فاصله بین وضع موجود و مطلوب برطرف شود.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در سخنانی، شعار حج امسال را «حج؛ قرآن‌محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم» خواند و گفت: حج ابراهیمی بستری برای تعلیم خودسازی و همچنین مبارزه با طواغیت بیرونی و دفاع از مظلومان است.

آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به تشرف ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر زائر ایرانی به حج امسال، از برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان در زمینه افزایش کیفیت خدمات بهداشتی، اسکان، تغذیه و حمل و نقل و همچنین راه‌اندازی عمره مفرده پس از ۹ سال توقف و امکان بهره‌مندی مشتاقان زیارت خانه خدا گزارش داد.

دیگر خبرها

  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است