Web Analytics Made Easy - Statcounter

هلال احمر سوریه با همکاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در سوریه تعدادی از بیماران را از غوطه شرقی خارج کرده و به بیمارستان‌های دمشق منتقل کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، هیئت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در سوریه در توئیتر خود نوشت، هلال احمر سوریه و گروه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شب گذشته شروع به خارج کردن بیماران از جمله مبتلایان به سرطان و افراد زخمی از غوطه شرقی به سمت دمشق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هلال احمر سوریه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، انجام این ماموریت در پی رایزنی طولانی مدت مهندس خالد حبوباتی،‌ رئیس سازمان هلال احمر سوریه و فرانچسکو روکا، رئیس اتحادیه بین‌المللی جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ است.

پیشتر سازمان ملل از دولت سوریه خواسته بود اجازه خروج حدود ۵۰۰ بیمار که نیازمند مراقبت پزشکی فوری هستند، بدهد.

از میان تعداد بیماران مذکور ۷۳ تن مبتلا به سرطان هستند.

روسیه، ترکیه و ایران بر سر ایجاد مناطق کاهش تنش در غوطه شرقی به توافق رسیده‌اند، اما مخالفان مسلح مکررا آتش‌بس را نقض می‌کنند.

در حال حاضر منطقه غوطه شرقی تحت کنترل مخالفان مسلح سوریه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۳۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییسی مجامع جهانی را به یاری به ملت مظلوم غزه فراخواند

به‬ گزارش‬ خبرگزاری‬ مهر، ‬ حجت‬ الاسلام‬ سید ابراهیم رئیسی در پیامی به مناسب روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر با اشاره به کارشکنی رژیم صهیونیستی در امداد رسانه و ارائه خدمات اولیه بهداشتی و درمانی به مردم مظلوم غزه، بار دیگر مجامع جهانی و همه وجدان‏‌های بیدار بشری را برای یاری به ملت مظلوم غزه و فراهم کردن زمینه‏‌های ارسال کمک‌های بشردوستانه و کاهش آلام انسانی مردم ستم‌دیده غزه، فرا می‌خواند.

متن پیام رئیس جمهور که توسط رئیس سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در همایش گرامیداشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر قرائت شد به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

صلیب سرخ و هلال احمر نمادی از وجدان بیدار بشری و هم‌زیستی مبتنی بر کرامت انسانی است که مسئولیت‌پذیری اجتماعی، اتحاد، همدلی و همکاری همه آحاد بشر را ورای عقاید، ملیت، رنگ و نژاد برای یاری و خدمت‌رسانی به همنوعان در بحران‌ها و بلایای گوناگون طبیعی و غیرطبیعی فراهم می‌کند.

در آموزه‏‌های اسلامی ما به بخشندگی، نوع‌‏دوستی، یاری‌‏رسانی و خدمت به مردم به‌‏ویژه در شرایط سخت و بحرانی به‌‏عنوان یک فضیلت اجتماعی، مکرر سفارش شده که بیانگر وجود ظرفیت و پشتوانه معنوی مهم برای کمک و یاری به هم‌نوعان فارغ از همه تمایزات قومی، مذهبی و نژادی است.

در نظام حکمرانی جمهوری اسلامی ایران که برآمده از ارزش‌های والای اسلامی و انسانی است، خدمت و دستگیری از مردم همواره در سرلوحه برنامه‏‌ها و تصمیم‌‏گیری‌‏ها قرار داشته و یکی از جلوه‌‏های زیبای آن، تلاش‌گران سازمان مردم‏‌محور هلال احمر است. این نهاد مردمی با مجاهدت، فداکاری و اراده راسخ در خدمت‌رسانی به همنوعان و گسترش صلح و آرامش و سلامتی در جامعه، پیش‌رو بوده و در تمام عرصه‌ها، بزنگاه‌های خطیر و بحران‌ها مایه امید و آرامش خاطر آسیب‌دیدگان و صحنه‏‌ای برای نمایش اتحاد، همدلی، ایثار و نوع‌دوستی ملت بزرگ ایران هستند.

علاوه بر صحنه‏‌های داخلی، حضور داوطلبانه و خیرخواهانه این عزیزان در خارج از مرزهای جغرافیایی و امدادرسانی در رخدادها، بحران‌ها و حوادث طبیعی، موجب گردیده تا این نهاد مردمی و عام‌المنفعه در زمره پنج نیروی داوطلب برتر در جهان قرار بگیرد که برای مجموعه هلال احمر ما، موجب افتخار است.

امسال روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر را در حالی گرامی می‌داریم که مردم غزه با عدم دسترسی به آب، غذا، دارو و امکانات اولیه درمانی و بهداشتی در سخت‌‏ترین شرایط زندگی به سر می‌‏برند و امدادرسانی و ارائه خدمات لازم به این مردم با وجود اعلام آمادگی جمعیت هلال احمر کشورمان به‏‌عنوان عضوی از این خانواده بزرگ و سایر کشورهای جهان، متأسفانه با کارشکنی رژیم صهیونیستی مواجه شده و حتی اعضای این جمعیت هم از تهاجم بی‌‏رحمانه این رژیم در امان نبوده که مایه بسی تأسف است.

اینجانب با گرامی‏داشت روز هلال احمر، فرصت را مغتنم شمرده و از این طریق، بار دیگر مجامع جهانی و همه وجدان‌‏های بیدار بشری را برای یاری به ملت مظلوم غزه و فراهم کردن زمینه‏‌های ارسال کمک‌های بشردوستانه و کاهش آلام انسانی مردم ستمدیده غزه، فرا می‌خوانم.

در پایان با تبریک روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر به همه تلاشگران و فعالان این عرصه، از تلاش‌ها و خدمات مؤثر همه اعضای خانواده بزرگ هلال احمر کشور قدردانی نموده و سلامتی و توفیق روزافزون همه داوطلبان، امدادگران، کارکنان، جوانان و فعالان حوزه‌های درمان و توانبخشی در این جمعیت را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

کد خبر 6100477 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ با حضور رئیس مجلس
  • هلال احمر ایران عضوی فعال و تلاشگر است
  • طرح پیش نویس ۵ قطعنامه در زمینه‌ همکاری صلیب سرخ و هلال احمر
  • حمایت از حقوق بین‌المللی بشردوستانه برای تضمین سلامت همه مردم
  • رییسی مجامع جهانی را به یاری به ملت مظلوم غزه فراخواند
  • رئیسی مجامع جهانی را به یاری غزه فراخواند
  • هلال احمر ایران ۱۰۲ ساله شد
  • همایش بزرگ روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر آغاز شد
  • روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر + تاریخچه، شعار و پوستر World Red Cross and Red Crescent Da
  • سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر آغاز شد