Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دبير حزب کارگزاران سازندگي استان اصفهان گفت: کاهش مصرف سوخت در کشور قطعاً مي‌تواند يک هدف ارزشمند باشد، اما افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي با توجه به اينکه تمامي کالاها به هر شکل از حمل و نقل بهره مند مي‌شوند براي اقتصاد کشور تورم 8 تا 9 درصدي ايجاد مي‌کند و اين تورم چون از مسير افزايش ارائه خدمات نيست مي‌تواند فشار مضاعفي را به مردم وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعيد بزرگي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا_منطقه اصفهان، در خصوص خدمات دولت و انتظاراتي که از دولت دوازدهم وجود دارد، اظهار کرد: اگر بخواهيم يک حکم کلي در خصوص اين موارد بدهيم به نظر مي‌رسد که اين افزايش قيمت‌ها کار صحيحي نيست. برخي از اين موارد به‌واقع به نفع مردم و برخي ديگر به ضرر آن‌ها است. اگرچه برخي افزايش قيمت‌ها با انديشيدن تدابيري لازم است، اما برخي افزايش قيمت‌ها صحيح نيست.
وي افزود: به‌طور مثال وقتي درباره کالاهاي خاص مانند شير، تخم‌مرغ و يا اقلامي از اين دست که متوسط مصرف ايرانيان نسبت به مصرف جهاني پايين‌تر است صحبت مي‌شود و اين موضوع ارتباط مستقيم با سبد غذايي خانوار دارد به هيچ عنوان افزايش قيمت در اين حوزه‌ها کار درستي نيست، اما موافق انجام طرح‌هاي حمايتي براي توليدکنندگان اين حوزه هستم تا آن‌ها هم بتوانند توليدات اقتصادي داشته باشند.
دبير حزب کارگزاران سازندگي استان اصفهان، تصريح کرد: زماني که از افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي مانند بنزين صحبت مي‌کنيم فضا، فضاي کاملاً متفاوتي است. عملکرد دولت روحاني در حوزه کنترل و نظارت بر ميزان مصرف سوخت در کشور عملکرد مثبتي نبوده است. در گذشته افزايش قيمت بنزين در کشور را به شکل چشمگير داشته‌ايم که اين موضوع ايرادي است که به دولت‌هاي قبلي نيز گرفته مي شد.
بزرگي گفت: در مورد حامل‌هاي انرژي بهترين سياست در دولت اصلاحات انجام شد که هر سال با درصد ثابتي قيمت‌هاي بنزين افزايش پيدا مي‌کرد و مردم با اين سياست هم قابليت برنامه‌ريزي و هم آمادگي کافي براي افزايش قيمت‌ها را داشتند. با اين سياست شوک قيمتي به جامعه وارد نمي‌شد.
دبير حزب کارگزاران سازندگي استان اصفهان، خاطرنشان کرد: افزايش قيمت بنزين بر روي قيمت تمام کالاها تأثير مي‌گذارد، اما اين افزايش قيمتي که در تمام کالاها ايجاد مي‌کند تورم واقعي نيست و تورم انتظاري براي مردم ايجاد مي‌کنند و برخي فرصت‌طلبان از اين فضا سوءاستفاده مي‌کنند.
وي در همين خصوص افزود: وقتي قيمت يک کالا هزار تومان افزايش مي يابد، برخي سودجويان به جاي يک هزار تومان، سه هزار تومان قيمت آن کالا را افزايش مي‌دهند و اين سه هزار تومان به اين دليل که پذيرش افزايش قيمت در جامعه به وجود آمده است از سوي مردم به راحتي پذيرفته مي‌شود. بايد جلوي سوء استفاده‌هايي از اين دست که تورم‌هاي کاذب دارند و بسيار آسيب‌زا است گرفته شود.
راي مردم به روحاني هنوز قوام نيافته است
دبير حزب کارگزاران سازندگي استان اصفهان در خصوص خدمات دولت دوازدهم گفت: هنوز زمان زيادي از عمر دولت دوم حسن روحاني نگذشته است و فضاي به وجود آمده در خصوص راي دادن به دولت چندان صحيح نيست، زيرا رأي ما به دولت روحاني هنوز قوام نگرفته است و بايد منتظر خروجي عملکرد دولت باشيم. چه اتفاقي در اين بازه زماني مي‌تواند افتاده باشد که بگوييم از رأي ها پشيمان هستيم يا نيستيم؟
وي در همين خصوص ادامه داد: دولت دوم روحاني هنوز نتوانسته عملکرد خود را مورد ارزيابي قرار دهد. اين دولت حداقل بايد شش ماه تا يک سال کار کرده باشد تا نتايج عملکرد آن قابل بررسي باشد و بتوان آن را مورد نقد قرار داد. بزرگي در خصوص مهم‌ترين انتظاري که از دولت حسن روحاني مي‌رود، گفت: هم‌اکنون جامعه از رکود شديدي رنج مي‌برد و در اقتصاد اين رکود سبب ورشکستگي و خروج موتورهاي مولد و لرزيدن ستون‌هاي استقلال کشور (توليدکنندگان) شده است. اگر اين روال شکسته نشود در آينده نه چندان دور براي تأمين احتياجات اوليه‌ نيازمند واردات خواهيم بود. با حضور کرباسيان در وزارت اقتصاد انتظار مي‌رود که فضاي کسب و کار رونق بيشتري گيرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۳۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا

گزارش نرخ تورم سالانه اسپانیا برای ماه آوریل ۲۰۲۴ که توسط موسسه ملی آمار این کشور (INE) منتشر شد، نشان می‌دهد که این نرخ ۳.۳ درصد افزایش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، گزارش نرخ تورم سالانه اسپانیا برای ماه آوریل 2024 که روز دوشنبه توسط موسسه ملی آمار این کشور (INE) منتشر شد، نشان می‌دهد که این نرخ 3.3 درصد افزایش یافته است.

این رقم افزایش اندکی را نسبت به 3.2 درصد ثبت شده در ماه مارس نشان می‌دهد و همچنین بالاترین رقم در سه ماه گذشته است. با این حال، این رقم کمتر از برآوردهای 3.4 درصدی تحلیلگران بود.

بر اساس این گزارش، افزایش نرخ تورم در درجه اول به دلیل افزایش هزینه های مواد غذایی و قمیت گاز رخ داد، اگرچه کاهش قیمت برق تا حدودی تاثیر افزایش قیمت‌ها را خنثی کرد.

تورم مواد غذایی اسپانیا به بالای 30 درصد رسیداسپانیایی‌ها قدرت خرید خود را از دست داده‌اند

نرخ تورم اصلی که قیمت انرژی و مواد غذایی به دلیل نوسانات ذاتی آنها، در این نرخ محاسبه نمی‌شود، بر اساس مقایسه سال به سال، از 3.3 درصد در مارس به 2.9 درصد در آوریل رسید، که پایین ترین رقم از ژانویه 2022 است. تورم ماه به ماه آوریل نیز به 0.7 درصد رسید که نسبت به 0.8 درصد ثبت شده در ماه قبل از آن کاهش نشان می‌دهد.

در آلمان نیز بر اساس گزارش اداره آمار فدرال این کشور، اعداد تورم سالانه در ماه آوریل نیز روز دوشنبه منتشر شد و به 2.2 درصد رسید.

این کمترین رقم از ماه می 2021 بود، البته کمی کمتر از انتظارات 2.3 درصدی تحلیلگران بوده است. علت این کاهش عمدتا به دلیل کاهش تورم قیمت‌های بخش خدمات بود که از 3.7 درصد در مارس به 3.4 درصد در آوریل رسیده است.

با این حال، با پایان یافتن کاهش موقتی مالیات گاز طبیعی در آلمان، قیمت انرژی در این کشور با سرعت کمتری در آوریل کاهش یافت و از منفی 2.7 درصد در مارس به منفی 1.2 درصد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!