Web Analytics Made Easy - Statcounter


مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل گفت: کاررت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک بوده و تمامی خدمات اجتماعی با این کارت ارائه خواهد شد
.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اسد حسن‌زاده در نشست با کارشناسان سیستم هوشمند کارت ملی در اردبیل اظهار کرد: کارت هوشمند ملی اسباب حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی را رقم زده و این فرصت را فراهم می‌کند تا افراد به شیوه‌ای امن و با کنترل مشخصات بیومتریک وارد فضای دیجیتال شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: با پیاده‌سازی این طرح این امکان فراهم می‌شود تا خدمات به روشی ساده‌، سریع و با کیفیت به مردم ارائه شود و این موضوع می‌تواند سبب شفافیت خدمات و بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا رفتن سطح رضایت مردم از دولت شود.
مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل با اشاره به اینکه بالغ بر 60 درصد واجدین شرایط استان اردبیل کارت هوشمند ملی را دریافت کرده‌اند تصریح کرد: ما مردم را ملزم کرده‌ایم تا پایان سال جاری نسبت به دریافت کارت هوشمند ملی خود اقدام کرده و زمینه را برای تسهیل فعالیت‌های خود فراهم کنند.
حسن‌زاده سازمان ثبت احوال را یکی از نهادهای مهم اجرایی کشور اعلام و اضافه کرد: این سازمان با بهره‌گیری از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود توانسته است همراه با تغییرات و رشد روزافزون کشور هم در زمینه کیفی و هم کمی به توفیقات فراوانی دست یابد.
وی گفت: مکانیزه کردن شناسنامه‌ها و صدور سالانه بیش از 100 هزار جلد شناسنامه بسترسازی سریع صدور کارت هوشمند ملی و ایجاد و استقرار سامانه آرشیو کشوری اسناد هویتی از این دست فعالیت‌هاست که سازمان ثبت احوال به خوبی توانسته است از عهده آن برآید.
مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ثبت احوال برای ثبت وقایع حیاتی و تسهیل این امر در کنار اطلاع‌رسانی از همکاری سایر نهادها و ارگان‌های دولتی نیز بهره‌مند است اذعان کرد: عالی‌ترین مرجع اداری در استان و شهرستان‌ها و بخشداری‌ها به عنوان روسای شورای ثبت احوال نسبت به تعیین خط مشی ثبت به موقع وقایع حیاتی اقدام کرده‌اند و در این زمینه استان اردبیل جزو استان‌های پیشرو بوده به طوری که در اکثر شهرستان‌ها جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال به صورت مرتب برگزار می‌شود.
حسن‌زاده افزود: 99.5 درصد وقایع حیاتی وفات و ولادت در استان اردبیل با موفقیت ثبت شده و این توفیق حاصل تعامل و توجیه ضرورت ثبت به موقع مقایع حیاتی در جلسات شورای هماهنگی ثبت در استان اردبیل می‌باشد.
وی به نقش و وضعیت دفاتر پیشخوان دولت در استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و دریافت خدمات دولتی به صورت گسترده برای تمامی اقشار جامعه، شناسایی مجاری ارتباطی و تکثیر کانال‌های ارتباطی، ایجاد سازوکارها و بسترسازی لازم به منظور عرضه خدمات مناسب و در دسترس بودن مراکز خدماتی و ... از جمله مهمترین موضوعاتی است که تمامی دولت‌ها به صورت تشکیلاتی برای آنها برنامه شفاف ارائه می‌کند.
مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل ادامه داد: کاهش فاصله مراکز خدمات با مخاطبان و توزیع مناسب امکانات در شهرها و روستاهای کشور ضرورت ایجاد مراکز و دفاتری را در گستره شهرها و روستاها اجتناب‌ناپذیر کرده و دفاتر پیشخوان دولت که ارائه بخشی از خدمات‌ سازمان‌های دولتی در تمام نقاط شهری و روستایی را برعهده دارند بر همین اساس ایجاد شده است.
حسن‌زاده خاطرنشان کرد: به منظور استفاده از ظرفیت و بسترهای موجود و برای توزیع عادلانه خدمات در سطح استان دفاتر پیشخوان ایجاد شده و اداره کل ثبت احوال استان اردبیل نیز در اجرای قوانین و آئین‌نامه‌های ابلاغی در سطح استان بیش از 50 دفتر پیشخوان شهری و روستایی را فعال کرده که امیدواریم گامی مهم در راستای کاهش تردد مردم و خدمات‌رسانی آسان به هموطنان باشد.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۳۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونگی و مراحل رأی دادن در انتخابات الکترونیک

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شده است که در ۸ حوزه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت الکترونیکی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران

مراحل رأی دادن در انتخابات الکترونیک به شرح زیر است:

۱. فرد با هر یک از مدارک هویتی پنجگانه اعم از کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت به صورت الکترونیکی احراز هویت می‌شود و در صورت تأیید، کارت تعرفه دریافت می‌کند.

۲. رأی‌دهنده کارت را در صندوق ثبت رأی الکترونیک وارد می‌کند و گزینه رأی دادن فعال می‌شود.

۳. لیست اسامی و کد و تصاویر داوطلبان در اختیار فرد رای دهنده قرار می‌گیرد.

۴. رأی‌دهنده کد انتخاباتی نامزد مورد نظر را به صورت دستی وارد کرده و عکس و مشخصات فرد به نمایش درآمده و امکان رأی دادن فراهم می‌شود.

۵. بعد از اینکه رأی‌دهنده رأی خود را ثبت کرد، کارت تعرفه را برمی‌گرداند و مدرک شناسایی خود را پس می‌گیرد.

گفتنی است، بر اساس اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور امروز؛ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در استان تهران صندوق‌های الکترونیکی زیر بار می‌رود و شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک اجرا خواهد شد.
در حوزه انتخابیه تهران ۴ هزار شعبه به صورت تمام الکترونیک، آماده اخذ رأی هستند.

دومین دوره از انتخابات مجلس دوازدهم جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229499 برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • کارت هوشمند«نسک»؛ گامی برای ورود حجاج به مشاعر مقدسه
  • ثبت‌نام یک کارت جدید بانکی با امکان سرمایه‌گذاری هوشمند
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • چگونه در انتخابات الکترونیک رأی بدهیم؟+ فیلم
  • زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • چگونگی و مراحل رأی دادن در انتخابات الکترونیک
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد
  • «کارت هوشمند حج»؛ فناوری جدید عربستان برای حجاج