Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@06:10:57 GMT

کباب تابه ای غذایی ساده و خوشمزه

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۸۳۷۶۵

کباب تابه ای غذایی ساده و خوشمزه

پیاز نقش تعیین کننده ای در طعم کباب تابه ای دارد. پس برای ۳۰۰ گرم گوشت یک پیاز متوسط بردارید و ترجیحاً بعد از رنده کردن آب پیاز را جدا کنید. اما بعد از تهیه مخلوط گوشت نوبت به سس کباب تابه ای میرسد. البته سس ضروری نیست و بعضی ها کباب تابه ای را بدون سس (مثلاً همراه با گوجه و فلفل سرخ شده) هم سرو میکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اگر حوصله بیشتری دارید و دوست دارید کباب تابه ای نرم و کمی هم خیس شود و طعم سس گوجه با آن ادغام شود به خودتان زحمت بیشتری بدهید و سس را هم تهیه کنید.

گاهی کباب تابه ای با سیب زمینی هم تهیه میشود که برای آن هم میتوانید از همین دستور استفاده کنید. تنها لازم است در هنگاه تهیه سس گوجه، سیب زمینی را هم خرد کنید و همراه با یکی دو لیوان آب به سس اضافه کنید و بگذارید سس حدود نیم ساعت روی شعله بماند تا سیب زمینی پخته شود.

 
مواد لازم

    گوشت چرخکرده ۳۰۰ گرم
    پیاز متوسط ۱ عدد
    نمک و فلفل به مقدار کافی
    زردچوبه ۱/۲ قاشق چایخوری
    گوجه ۲ عدد
    رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
    روغن برای کف تابه به مقدار کافی
    جعفری تازه دلخواه

  
 طرز تهیه کباب تابه ای

ابتدا گوشت چرخکرده را در کاسه ی بزرگی قرار دهید (اگر گوشت یخ زده است بگذارید در دمای اتاق نرم شود). پیاز را به صورت ریز رنده کنید و همراه با نمک، فلفل و زردچوبه به گوشت اضافه نمایید. خوب ورز بدهید تا گوشت با مواد دیگر مخلوط شده و طعم دار شود.

مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و ان را کف تابه به خوبی پخش کنید. سپس مخلوط گوشت را در تابه بریزید و با دست به صورت لایه نازک و یکنواختی کف تابه پهن کنید.

بگذارید گوشت حدود ۱ ربع ساعت روی شعله متوسط بماند، سپس با کفگیر مناسب روی گوشت خطوط موازی بیاندازید. با فشار کفگیر گوشت را روی خطوط ایجاد شده برش بزنید. تا زمان آماده شدن سس شعله را کم کنید. 

برای تهیه سس، گوجه را خرد یا رنده کنید و با رب گوجه، کمی نمک و فلفل مخلوط نمایید. سس را چند دقیقه روی حرارت بگذارید تا آب گوجه قدری بخار و سس کمی غلیظ شود.
 
تکه های گوشت را برگردانید تا طرف دیگر آنها کف تابه قرار بگیرد. سپس سس را روی آنها بریزید و بگذارید حدود ۵ دقیقه در سس پخته شوند.

وقتی کباب تابه ای آماده شد روی آن جعفری تازه خرد شده بریزید و آن را همراه با پلو سرو کنید.


نکته ها:

۱- حتماً آب پیاز را بعد از رنده کردن جدا کنید.

۲- جمع شدن بیش از حد کباب دیگی موقع پخت نشاندهنده چربی زیاد گوشت شماست. پس مقدار چربی را کم کنید و ترجیحاً از نسبت برابر گوشت گوسفندی و گوساله استفاده کنید.
 
۳- یک روش دیگر تهیه کباب تابه ای این است که گوشت را مثل کتلت تکه تکه در تابه بگذارید.

۴- برای تهیه کباب تابه ای با سیب زمینی میتوانید کباب را با سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید یا سیب زمینی را هم در سس گوجه با مقداری آب بپزید و بعد به کباب اضافه کنید.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۳۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخت نان به طبخ یک غذای محلی با گوشت بره و سیب زمینی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه آبگوشت مرغ و نان ساجی به روش زوج غارنشین افغانستانی (فیلم) فرآیند پخت خرگوش به سبک آشپز مشهور روسیه ای (فیلم) طرز تهیه یک غذای ساده و خوشمزه با بادمجان توسط آشپز مشهور ایتالیایی (فیلم)

دیگر خبرها

  • آش بلغور گندم، یک آش خوشمزه و مقوی برای افطار 
  • (ویدیو) طرز تهیه کباب کوبیده مرغ و گوشت به روش خلاقانه و خاص
  • (ویدیو) طرز تهیه واویشکای گوشت گوسفند و گوجه توسط آشپز مشهور افغانی
  • طرز تهیه یک غذای سنتی با مرغ، سیب زمینی (فیلم)
  • طرز تهیه واویشکای گوشت گوسفند و گوجه توسط آشپز مشهور افغانی (فیلم)
  • طرز تهیه کباب کوبیده مرغ و گوشت به روش خلاقانه و خاص (فیلم)
  • خوراک جوجه خوشمزه مامان‌پز را به این شیوه درست کنید
  • پخت نان به طبخ یک غذای محلی با گوشت بره و سیب زمینی (فیلم)
  • چگونه آش خوشمزه و به صرفه بپزیم؟
  • طرز تهیه یک غذای ساده و خوشمزه با بادمجان توسط آشپز مشهور ایتالیایی (فیلم)