Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@11:34:38 GMT

قاضی آرژانتینی: آلبرتو نیسمان به قتل رسید

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۸۳۹۴۶

قاضی آرژانتینی: آلبرتو نیسمان به قتل رسید

یک قاضی فدرال گفته است،‌ نوع مرگ دادستان فقید آرژانتین که جسدش چند روز پس از متهم کردن رئیس جمهوری سابق این کشور به لاپوشانی در پرونده آمیا پیدا شد،‌ نشان می‌دهد که وی به قتل رسیده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، خولیان ارکولینی، قاضی آرژانتینی در حکم 656 صفحه‌ای خود اعلام کرد که شواهدی قابل قبول دارد که نشان می‌دهد مرگ "آلبرتو نیسمان"، ‌دادستان فقید این کشور که در سال 2015 به ضرب گلوله در سرش کشته شد،‌ خودکشی نبوده بلکه "قتل" بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین باری است که یک قاضی مساله قتل این دادستان را مطرح می‌کند.

کریستینا فرناندز، رئیس جمهوری سابق آرژانتین و سایرین گفته بودند که این دادستان خودکشی کرده اما تحقیقات سال گذشته میلادی احتمال قتل را مطرح کرد.

این قاضی آرژانتینی روز سه شنبه با متهم کردن "دیه‌گو لاگومارسینو"، کارمند سابق دفتر نیسمان به تهیه آلت قتاله، اعلام کرد: مرگ نیسمان نمی‌توانسته یک خودکشی باشد.

"دیه‌گو لاگومارسینو" اذعان کرده که به نیسمان تفنگی را قرض داده اما ادعا کرده که نیسمان به وی گفته برای حفاظت از خودش و خانواده‌اش این اسلحه را گرفته بود.

کریستینا فرناندز که اکنون سناتور است، اوایل ماه جاری میلادی بر اساس اتهاماتی که نیسمان به وی زده بود به خیانت متهم شده است؛ فرناندز متهم است که برای منافع تجاری در پرونده انفجار مرکز یهودیان آمیا در سال 1994 که 85 کشته برجای گذاشت، لاپوشانی کرده است.

نیسمان که در قضیه انفجار مرکز یهودی - اسرائیلی آمیا در بوئنوس‌آیرس تحقیق می‌کرد، در سال ۲۰۱۵ در شرایطی ابهام‌آلود درگذشت.

او گفته بود کریستینا فرناندز، رئیس جمهور وقت آرژانتین در تحقیقات او کارشکنی می‌کند و قصد داشت در پارلمان آرژانتین در این باره توضیح دهد، اما تنها چند ساعت قبل از تشکیل جلسه پارلمان، جسد او پیدا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۳۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاضی دهقانی: میزبانی از اعضای گروهک منافقین جرم محسوب می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری و وزیری نماینده دادستان در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به صورت علنی آغاز شد.

دیگر خبرها

  • قاضی دهقانی: میزبانی از اعضای گروهک منافقین جرم محسوب می‌شود
  • پایان رکورد خیره‌کننده برونو فرناندز؛ اولین غیبت در فوتبال به دلیل مصدومیت!
  • اریک تن هاخ: از حرف های برونو فرناندز اشتباه برداشت کردید
  • بارسلونا با هافبک آرژانتینی قرارداد بست!
  • تصاویر ریزش هولناک جاده قاضی‌ خان - بدره | ویدئو
  • ریزش کوه در مسیر بدره-قاضی خان
  • فیلم/ لحظه ریزش کوه در جاده قاضی‌خان بدره
  • رسمی؛ قرارداد آلبرتو جیلاردینو با جنوا تا سال 2026 تمدید شد
  • از گزینه هدایت ایران تا تبدیل به مدعی بهترین لیگ دنیا
  • آمار خیره‌کننده مسی در سال ۲۰۲۴