Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@03:09:24 GMT

حباب می‌ترکد!

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۸۴۲۲۳

حباب می‌ترکد!

به زودی با آغاز مجدد ثبت سفارش جدید برای واردات خودرو شاهد ترکیدن حباب قیمتی و کاهش نرخ این محصولات در بازار خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت از تیر ماه امسال با هدف ساماندهی واردات خودرو، ثبت سفارش جدید برای واردات این محصول را متوقف کرد.

این اقدام اگرچه تاثیری بر روند واردات خودروهای ثبت سفارش شده در پیش از این تاریخ به کشور نداشت و حتی در هشت ماهه نخست امسال نیز واردات خودرو بیش از مدت مشابه سال گذشته بود اما باعث شد برخی واردکنندگان خودرو با هدف سودجویی و همچنین فشار بر دولت، عرضه خودروهای وارداتی به بازار را متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع به هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار خودروهای وارداتی و افزایش حباب‌گونه‌ و جهشی قیمت خودروهای وارداتی در چند هفته اخیر را به دنبال داشت تا جایی‌که به گفته فعالان بازار خودرو در یکی دو هفته گذشته خودروهای وارداتی قیمت دقیق و مشخصی در بازار نداشته و فروشندگان قیمت‌های مختلف و به اصطلاح "پرتی" را برای این محصول عنوان می‌کردند.

در این شرایط براساس جدیدترین اخبار به دست‌ آمده با تصویب و ابلاغ دستورالعمل جدید ساماندهی واردات خودرو از سوی دولت، ظرف یکی دو روز آینده سایت ثبت سفارش واردات خودرو مجددا فعال خواهد شد.

فعالان بازار خودروهای وارداتی معتقدند باز شدن مجدد ثبت سفارش باعث از بین رفتن جو روانی افزایش قیمت‌ها و همچنین آغاز مجدد عرضه این محصولات از سوی واردکنندگان خواهد شد بنابراین در روزهای آینده باید شاهد ترکیدن حباب قیمتی خودروهای وارداتی و روند کاهش قیمت‌ها در این بازار باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۴۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودروها گفت: اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی از عصر امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۴ محصول ایران خودرو گران شد

وی تاکید کرد: این چهار خودروی وارد شده شامل دو خودروی برقی، یک هیبریدی و یک بنزینی صرفاً برای متقاضیان دور اول ثبت‌نامی‌های اسفند ماه ١۴٠١ عرضه خواهد شد.

کد خبر: 1229549 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه خودروهای وارداتی قرار گرفت
  • متقاضیان خرید خودرو بخوانند/ قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزییات
  • سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی + سایت فروش، قیمت و زمان ثبت نام اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • عرضه خودروهای برقی آغاز شد
  • قیمت نیسان سانی در بازار، قدیمی‌ترین خودرو وارداتی
  • اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد
  • قیمت خودرو امروز ۱۶ اردیبهشت +جدول
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟