Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت دستگاه‌های اجرایی را مکلف کردند حقوق و مزایای ۵۰ درصد شاغلان دارای فرزند با معلولیت خیلی شدید را از پرداخت مالیات معاف کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی شبستان،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه  جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۶دی ) و در بررسی لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت  در ماده ۲۶  این لایحه مصوب کردند: ۵۰ درصد حقوق و مزایا یا دستمزد مشمول مالیات یکی از اولیای افراد دارای معلولیت خیلی شدید و شدید مادامی که مسئولیت پرداخت هزینه‌های مترتب در معلولیت فرد برعهده اولیا است از پرداخت مالیات معاف است گواهی تایید نوع و شدت معلولیت افراد مشمول این ماده از سوی کمیسیون پزشکی تشخیص نوع و شدت معلولیت سازمان ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس تبصره این ماده آیین نامه اجرایی این ماده توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت کار، تعاون و رفاه  اجتماعی ظرف مدت شش ماه پس از ابلاغ این ماده تهیه می شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

براساس تصویب ماده ۲۷ یکی از فرزندان اولیایی که خود ناتوان و معلول بوده ( هر دو یا یکی از انها معلول باشد) و یا حداقل دو نفر از فرزندان آنان ناتوان و معلول باشد از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می شوند.

طبق  تبصره این ماده همسرانی که زن ناتوان و معلول خود را سرپرستی می نمایند مادامی که سرپرستی همسر ناتوان و معلول را برعهده داشته باشند از انجام وظیفه عمومی معاف می باشند.

براساس ماده ۲۸ این لایحه  بانوان کارمندان دارای همسر یا فرزند معلول به شرط نگهداری فرد دارای معلولیت در منزل( با تایید سازمان بهزیستی کشور) از تسهیلات مقرر در قانون خدمت موقت بانوان مصوب ۱۰ آذر ۱۳۶۲ و اصلاحات و الحاقات بعدی آنها با استفاده از حقوق و مزایای کامل بهره مند خواهند شد.

کارمندان مرد دارای همسر معلول یا دارای فرزند معلول تحت سرپرستی و فاقد مادر به شرط نگهداری فرد دارای معلولیت در منزل (با تایید سازمان بهزیستی) با یک چهارم کسر ساعات کار هفتگی از حقوق و مزایای کامل استفاده خواهند کرد.

پایان پیام/33

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۴۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان

مدیر کل بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر فارس در گفتگوی اختصاصای با خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: تاکنون ۲۴ هزار مادر غیر شاغل داری سه فرزند در استان فارس، بیمه شده اند و نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری هم تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.
حسن کمالی افزود: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد به صورت رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان تأکید کرد: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۱۷۴ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان فارس، در این طرح ثبت‌نام کنند.

دیگر خبرها

  • حذف معافیت مشمولان ۳۵ ساله و دارای دو فرزند
  • معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند
  • شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد