Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان - مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: راهکارهای مقابله با تهدیدهای بیوتروریستی به دلیل اهمیت آن در سطح جامعه توسط کمیسیون پیشگیری از تهدیدات این حوزه بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج کارخایی صبح چهارشنبه در کمیسیون بررسی تهدیدات بیوتروریسم به میزبانی استانداری سمنان، ضمن اشاره به اهمیت خود باوری در مقوله مقابله با تهدیدات، بیان کرد: با توجه به تهدیدات دشمن از سخت،ونرم امروز توجه به حوزه های نوین و نوپدیده خصوصا عرصه تهدیدات بیوتریسم بسیارپراهمیت و ضروری محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تهدیدات بیولوژیک و بیوتروریسم از جمله تهدیدات بحران افرین و بحث بر انگیز که دارای سابقه تاریخی است که می تواند عامل افزایش نگرانی در جامعه بشری باشد .

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بیوتروریسم را عوامل بیولوژیکی مانند میکروب ها، باسیل ها و عوامل بیماری زایی دانست که می توان از آنها برای نابودی یک ملت استفاده کرد و گفت: تروریسم و شاخه ای از آن به نیم بیوتروریسم سابقه ای طولانی داشته و استفاده از آن به قرن بیستم باز می گردد لیکن باید در برابر این تهدیدات مقابله ای صحیح و درست را به کار گرفت.

کارخایی بیان کرد: ایجاد کمیسیون مقابله با تهدیدات بیوتروریسم در استانداری سمنان نشان می دهد که اهمیت این حوزه در تروریسم توسط مسئولان درک شده و همچنین عنایات ویژه ای به این امر می شود.

وی افزود: آمادگی در برابر بیوتروریسم بسیار حیاتی و مستلزم جدیت در امور آموزشی و مقابله ای است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۴۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۱۱ و پیوست ۳ در خصوص شرکت‌های دولتی با ۱۴۴ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح جدول شماره ۱۱ گفت: این جدول در خصوص شرکت‌های دولتی است، برخلاف آنچه گفته می‌شود حدود دو سوم بودجه به شرکت‌های دولتی اختصاص داده شده که بررسی نمی‌شوند. اعتبارات شرکت‌های دولتی با بودجه عمومی جدول شماره ۱۴ تقریبا برابر است، فقط یک مقدار شرکت‌های دولتی کم است، حدود ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل تأمین نفت است، در خصوص نفت اقدامات خوبی در کمیسیون انرژی انجام شده و به نتایج مثبتی دست یافته‌ایم، همگی را بررسی کرده و بر همین اساس شرکت‌های دولتی که بودجه آن در جدول شماره ۱۴ مشخص شده اگر از آن سرپیچی شود باید پاسخگو باشند، این یک گام بلند برای نظارت بر شرکت‌های دولتی است که در بودجه امسال برداشته شده است.

دیگر خبرها

  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • ایران، سرآمد در حوزه دفاعی و امنیتی، با وجود تهدیدات متعدد
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار