Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سلمان خان ستاره تمام نشدنی سینمای هالیوود امروز شمع تولد 52 سالگی خود را خاموش خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان،سلمان خان ستاره تمام نشدنی سینمای هالیوود امروز شمع تولد 52 سالگی خود را خاموش خواهد کرد.

سلمان خان ستاره مطرح سینمای بالیوود 27 دسامبر 1965 در شهر "ایندور" هندوستان به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خانواده ای کاملاً هنری به دنیا آمد. پدر سلمان، سلیم خان یکی از مشهورترین بازیگران و فیلمنامه نویسان هندوستان بود و همین باعث شد تا سلمان از همان ابتدا با ساختار سینمای بالیوود آشنا شود.

سلمان خان در سال 1988 بازیگری را با بازی در نقش فرعی فیلم "Biwi Ho To Aisi" ساخته "جی کی بهاری" به سینما قدم گذاشت.

وی اولین موفقیت تجاری خود را مدیون اولین همکاری اش با سورج در سال 1989 در فیلم «منه پیار کیا» می‌داند. سلمان توانست جایزه بهترین بازیگر مرد تازه‌وارد را برای این فیلم به دست آورد و همچنین فیلم موفقیت‌های زیادی را در خارج از هند کسب کرد و در کشورهای مختلفی از جمله اسپانیا نیز اکران شد و پر فروش‌ترین فیلم دهه 80 بالیوود لقب گرفت.

همین امر موجب گشت تا سلمان در فیلم‌های متعددی درخشیده و جوایز فراوانی را کسب کند. «ساجن» در سال 1991 و «هم آپ که هه کُن» در سال 1994 و «کارن آرجون» در سال 1995 و «پیار کیا تو درنا کیا» در سال 1998 و «هم سات سات هه» در سال 1999 از جمله آثاری هستند که سلمان خان با آنها ورود موفقی در بالیوود برای خود ثبت کرد.

او پر فروش‌ترین فیلم‌های سال‌های 1991، 94، 98، 99، 2005، 2010، 2011 و 2012 را در کارنامه خود دارد که هیچ بازیگری در این صنعت تا به حال نتوانسته است که هشت سال پر فروش‌ترین فیلم‌ها را دارا باشد. همچنین از سال 2010 به بعد او هیچ فیلم شکست خورده‌ای در کارنامه خود ندارد.

وی همواره جزو برترین، پرفروش ترین و محبوب ترین بازیگران مرد سینمای بالیوود شناخته می شود. این در حالی است که در آستانه گذر از 50 سالگی سلمان خان همچنان رکورد فروش در سینمای بالیوود را جابجا می کند.

سلمان خان در سال 2015 با فیلم "سلطان" به بالیوود آمد و توانست تمامی رکوردهای فروش در تاریخ سینمای بالیوود را از آن خود نماید. فیلمی که در آن سلمان در نقش یک کشتی گیر ظاهر شده و از اعلام آمادگی جسمانی خود در این سن خبر می دهد.

بازیگر کهنه کار سینمای بالیوود انگار قصد پیر شدن نداشته و همچنان در نقش اول تمامی فیلم ها حضور پیدا می کند.

علاوه بر فعالیت های سینمایی، وی در بخش های مختلف دیگری نیز فعالیت دارد که از آنها می توان به "تشکیل کمپین حمایت از کودکان"، کمپین "انسان بودن" و کمپین "آزاد کردن زندانیان مالی" اشاره کرد.

سلمان خان تاکنون در بیشتر از 110 فیلم به ایفای نقش پرداخته و توانسته 15 بار جوایز مختلف سینمای هندوستان را از آن خود کند.

  وی علاوه بر اکران شش فیلم در سال نو، هم اکنون بازی در چهار فیلم تازه را پیش رو داشته و بهار سال آینده میلادی با سه فیلم به سینمای هندوستان باز می گردد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۴۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دقت جدی‌تری در ساخت دکورها صورت می‌گیرد/ واکنشی به حادثه «سلمان»

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش طی حادثه‌ای سر صحنه سریال «سلمان فارسی» ۲ تن از هنروران این سریال جان باختند. سینما و تلویزیون طی فرایند تولید هنرمندانی را از دست داده‌ و حوادث مختلفی گریبانگیر این تولیدات شده است. آتش‌سوزی سریال «پایتخت»، انفجار سریال «معراجی‌ها» و حوادثی دیگر از این قبیل پیش از این خاطره‌های تلخی را برای گروه‌های فیلم و سریال رقم زده بود.

محسن برمهانی معاون سیما درباره اقدامات لازم برای امنیت هنرمندان در پروژه‌ها به خبرنگار مهر بیان کرد: اتفاق تاسف برانگیزی بود که ۲ تن از هنرمندان طی حادثه سریال «سلمان فارسی» به رحمت خدا رفتند و مصدومانی هم طی این حادثه داشتیم اما کسی که این بنا را ساخته و طراحی آن را انجام داده است، جزو بهترین‌های ایران است.

وی اضافه کرد: نباید این اتفاق صورت می‌گرفت و من به عنوان یک مسؤول رسانه ملی هم به خانواده آن مرحومین تسلیت می‌گویم و هم از قصورهای صورت‌گرفته عذرخواهی می‌کنم. این موضوع باعث شد ما دقتی جدی‌تر در طراحی دکورها داشته باشیم.

برمهانی با اشاره به حوادثی از این دست در سینما و تلویزیون، درباره سازه‌ای که اتفاق سریال «سلمان فارسی» در آن رخ داد، بیان کرد: این سازه‌ها سازه‌های سبک هستند چون قرار است ساخته شود و بعد جمع آوری شود. البته که باید محکم و مقاوم باشد و در این مورد هم می‌دانم که چنین ملاحظاتی به کار گرفته شده بود.

کد خبر 6057957 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • بن‌سلمان پیروزی پوتین در انتخابات را تبریک گفت
  • رکورد شکنی فیلم فسیل در اکران آنلاین
  • رقم چشم‌گیر فروش «فسیل» در اکران آنلاین
  • «فسیل» در اکران آنلاین چقدر فروخته است؟
  • دقت جدی‌تری در ساخت دکورها صورت می‌گیرد/ واکنشی به حادثه «سلمان»
  • قرارداد ۱۵ ساله ادنوک برای فروش گاز به آلمان
  • فسیل رکورد فروش اکران آنلاین را هم زد
  • رونق گیشه در سالی که گذشت/ رکوردهایی که هنر هفتم ثبت کرد
  • نگاهی به هنر هفتم در سالی که گذشت
  • ستاره‌هایی که سینمای ایران امسال از دست داد؛ از داریوش مهرجویی تا پروانه معصومی